Oldboy
Oldboy: Det är nog inte dumt att lyfta lite på syllen på ett el flera lämpliga ställen och titta om det finns ngn syllpapp under. Med syllpapp under så är det bara att fylla upp med isolering ner mot syllen.
9 svar · 3,1k läst
M
MetteKson: [citat] Vad bra att det löste sig er och hästarna.:) Alltid trevligt att höra om projekt som löser sig till det bästa. Bra skött av XL. Så man ska jobba för att behålla sitt rykte när något går fel i affären.
38 svar · 14,4k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Jag säger som du: -"Nja", en händig amatör sätter regeln tillräckligt rätt, och för att färsäkra sig att det skall hålla, spikar han upp både hängslen och livremmar i form av en regel till. Har man ingen förståelse för fysiska lagar är det naturligtvis bäst att låta bli. Staffan
6 svar · 2,6k läst
·
B
buildman: Tack för svaret! Grabben får köra på det!
2 svar · 3,0k läst
·
Tomture61
Tomture61: Montera vindduk före isoleringen , gör inget om du mont. den över / runt stående (bärande) reglar .
1 svar · 927 läst
·
A
Amrich: Det blir bra som du tänkt med väggarna! Man får ju skära ut vindpappen och fästa den i varje fack. Ett alternativ är att du köper isolering som är klädd i papp på ena sidan.
1 svar · 1,8k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] TRÄFIBERISOLERING HUNTON
6 svar · 1,4k läst
G
gone_fishing: Eller limma/skruva ihop en "balk" själv.
2 svar · 808 läst
·
Oldboy
Oldboy: Inga textilier eller stoppade möbler. De tar lukt, och i värsta fall möglar om det är riktigt fuktigt. Är det ett välventilerat friskt och fräscht utrymme så kan det gå bra.
4 svar · 3,6k läst
S
senmathal: Då får det bli ett gratis extra skruvstäd då jag har ett förmodligen lite bättre i den storleken :) Vet inte om det är klistrat teakpapper på bänken eller vad det är men det får bli plåt på det. Skivan bör flyttas lite bakåt också så skruvstädet får bättre stöd. /Mats
21 svar · 10,0k läst
·
N
nallepu: Ën elkille kom på besök och skulle dra en sladd till strömbrytaren som öppnar porten. Han lossade på kåpan och kom på att det var glapp i knappen som man ska trycka in och hålla intryckt efter att man satt i kontakten. När vi höll knappen intryckt och stoppade in kontakten började lampan blinka och efter några minuter öppnade och stängde porten som den skulle göra enlig
7 svar · 3,1k läst
B
Anonymiserad 122206: Nytt kök, nya badrum, renovera golv, väggar och tak invändigt, byte av tak och regnvattensystem, byte av rötskadad panel, renovering/byte av fönster, åtgärd av vatten mot hus, byte av all el, det är ganska nära en totalrenovering, inte sant?
24 svar · 6,8k läst
O
order66: [citat] Tack! Då ska jag planera inför detta!
2 svar · 2,6k läst
·
B
bossespecial: Hehe, förstod nästan det:D
8 svar · 2,0k läst
·
kanonvallen
kanonvallen: Vi fick höra från vår llvp installatör när vi installerade llvp i huvudbyggnaden att det inte var aktuellt att installera llvp i vår komplementbyggnad (18kvm), de rekommenderade elelement
2 svar · 877 läst
J
JennyP.: Okej. Det ena är ju ett garage som kommer vara ungefär 4 gånger 8 meter, den andra byggnaden är en vedboda som jag tyvärr inte vet storleken på.
3 svar · 784 läst
A
AntonAnimalen: [citat] Den är omålad, ny.
6 svar · 1,3k läst
Y
yens: Hej på er, jag har en carport + förråd idag, där förrådet redan när jag flyttade in för 13 år sedan var i erbarmligt dåligt skick. Nu har jag börjat fundera på att göra något åt eländet och kommit fram till att jag vill behålla carporten och bygga om/ut förrådet. Förrådet har en gjuten platta som sticker upp ungefär en dm ovanför marknivå. Den långa väggen bakom
0 svar · 1,2k läst
·
S
Svanehill: Hej! Jag Ska också bygga cykelförråd mot en tegelvägg. Skulle du vilja dela med dig en bild på hur det ser ut när det är färdigt?
4 svar · 3,3k läst
·
L
Lello: [citat] Inget var målat.. har grundat och målat täckfärg själv.. idag ser det ut så här inne
4 svar · 3,7k läst
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: En kombination av slipning och spackel själv hade jag nog valt ett epoxispackel med sand i för att bygga upp det sista
9 svar · 4,8k läst
·
Excel
Excel: Du har ju gårdsgrus, pröva en annan fraktion. 0-16 kanske skulle funka.
3 svar · 2,8k läst
·
useless
useless: Det jag menade är att luften inte blir fuktig av sig själv. I ett hus som används väldigt sporadiskt kommer inte luften innehålla mer vattenånga än luften utanför, så risken att det blir någon kondens är minimal.
11 svar · 6,3k läst
P
Pocica: [citat] Tror inte det är samma sak. [citat]
12 svar · 3,4k läst
·
Naturligasteg
Naturligasteg: Hej. Vi bor trångt så jag måste placera ett smalt isolerat förråd på utsidan av en av av husets tegelväggar för att härbärgera batteri och lite annat som inte tål frost. Jag har gjutit en liten platta 75*165 cm som förrådet ska byggas på. Jag tänker sätta upp 90 reglar på alla väggar, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med förrådets bakre vägg som kommer att ligga mot
0 svar · 2,2k läst
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Ärligt talat förstår jag inte vad du menar ... :thinking: Vindskenor? Menar du vindskivor? Beskriv problemet lite mer tack :-)
1 svar · 1,6k läst
·
Tomture61
Tomture61: När temperaturen håller sig så jämn och relativt hög så skulle diffplast i väggar vara ett plus . Men jag antar att det inte är ett helt fotbollslag som tränar samtidigt . Antar också att det ej finns dusch och kök som i en bostad . Att montera plast i klimatskalet när alla väggar / tak redan är på plats och målade ! Klingar fel i mina öron , men det är din tid och dina pengar .
1 svar · 945 läst
M
maria01: [citat] Man plastar röret inne från Googla så ser du
10 svar · 944 läst
·
T
Tomas J: Ok, såg väldigt fint ut. Väntar på stunden jag själv får slå lyset för första gången, tyvär är det en bit kvar innan jag kommit dit:confused:
16 svar · 16,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.