Hej! Lyssnade på dom äldre när jag gjorde iordning vårat garage, men efter mycket läsande känns det som att det kanske va dumt

Renoverade garaget och skippade plasten i väggen va detta dumt?

Garaget är tot 45kvm 2/3 garage 1/3 förråd ish
Vägg : panel-papp-luft-95 isolering-osb-gips+färg
Tak: derbigum-luft-95 isolering-ångspärr-luft-gips+färg
Golv: oisolerat slipat betång golv med epoxy (ska det vara iaf enligt firma ser dock inte ut som det...) förrådet är betång med plast matta som vi lät sitta kvar
Garageport, förådsdörr och garage dörr är oisolerade. Port är ganska otät. Tänkt sätta frigolit på den så det åtminstone blir lite isolerad.
Förådet har ett fönster

Uppvärming är LVP samt att vi har en avfuktare. Håller 18-19c

Garaget är ett hobbyrum i vårat fall för träning(gym) så fukt tillkommer vid träning men försvinner fort med avfuktaren. Pga träning är det skönt med strax under 20c

Bör jag riva ner gipset och sätta plast?(kostar ju lite men är ju billigare än att riva hela väggen..) Eller funkar det ändå? Hur bör man ha i garaget för att det ska va säkrare utan plast? Högre temp+låg Rh eller hög Rh eller lägre temp?
Självdrag eller fläkt både in och ut?
 
Tomture61
När temperaturen håller sig så jämn och relativt hög så skulle diffplast i väggar vara ett plus .
Men jag antar att det inte är ett helt fotbollslag som tränar samtidigt .
Antar också att det ej finns dusch och kök som i en bostad .

Att montera plast i klimatskalet när alla väggar / tak redan är på plats och målade !
Klingar fel i mina öron , men det är din tid och dina pengar .

Finns många garage utan vare sig plast eller diffbroms .
 
  • Gilla
D3nn05
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.