Hej!
Jag går i funderingarna om att bygga en golfsimulator i vårt förråd, för detta behöver jag höja innertaket ca 50cm på endast en del av rummet. För detta skulle jag behöva kapa i en takstol, hur skulle det fungera i praktiken?
De röda partiet på bilden skulle behöva kapas bort för att möjliggöra plats.
Kan man bara förstärka runt om och förankra i närliggande takstolar?
Vänligen
Robin
Jag går i funderingarna om att bygga en golfsimulator i vårt förråd, för detta behöver jag höja innertaket ca 50cm på endast en del av rummet. För detta skulle jag behöva kapa i en takstol, hur skulle det fungera i praktiken?
De röda partiet på bilden skulle behöva kapas bort för att möjliggöra plats.
Kan man bara förstärka runt om och förankra i närliggande takstolar?
Vänligen
Robin
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Jag säger som du: -"Nja", en händig amatör sätter regeln tillräckligt rätt, och för att färsäkra sig att det skall hålla, spikar han upp både hängslen och livremmar i form av en regel till.H hempularen skrev:
Har man ingen förståelse för fysiska lagar är det naturligtvis bäst att låta bli.
Staffan
Klicka här för att svara

