Hej!

Jag går i funderingarna om att bygga en golfsimulator i vårt förråd, för detta behöver jag höja innertaket ca 50cm på endast en del av rummet. För detta skulle jag behöva kapa i en takstol, hur skulle det fungera i praktiken?
De röda partiet på bilden skulle behöva kapas bort för att möjliggöra plats.

Kan man bara förstärka runt om och förankra i närliggande takstolar?

Vänligen
Robin

• En takstol i ett förråd markerad med en röd linje för att visa den del som behöver kapas för att höja innertaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Till mitt bostadshus har jag dubbla takstolar på var sida om takkupan och järnbalk för att växla av , en takstol kapades av ca 1,2 m sett från hammarbandet .

Okej, det behövs med andra ord göra en omfattande ombyggnation av taket för att få till denna golfsimulator

Tomture61
Det går inte att kapa i en takstol godtyckligt , vill du modifiera en bärande konstruktion så krävs experthjälp för att räkna fram en bra ombyggnad .

Staffans2000
Tomture61 Tomture61 skrev:
vill du modifiera en bärande konstruktion så krävs experthjälp för att räkna fram en bra ombyggnad .
Eller en händig amatör som använder sig av överdimentioneringsprincipen. När det egentligen räcker med en regel, tar man en till, för säkerhets skull.

Staffan

• Gilla
carrera86
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller en händig amatör som använder sig av överdimentioneringsprincipen. När det egentligen räcker med en regel, tar man en till, för säkerhets skull.

Staffan
Nja, är vi amatörer, så kanske man sätter båda reglarna helt fel. Det gäller att förstå krafternas riktning.

Staffans2000
H hempularen skrev:
Nja, är vi amatörer, så kanske man sätter båda reglarna helt fel. Det gäller att förstå krafternas riktning.
Jag säger som du: -"Nja", en händig amatör sätter regeln tillräckligt rätt, och för att färsäkra sig att det skall hålla, spikar han upp både hängslen och livremmar i form av en regel till.
Har man ingen förståelse för fysiska lagar är det naturligtvis bäst att låta bli.
Staffan

• Gilla
carrera86
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.