Byggahus.se

Ung arkitekt nominerad till pris - ritat containerhus

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 692 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. N
    Medlem · 107 inlägg

nikoman

Medlem
    Varje gång jag pratar med en arkitekt uttalar jag första k:et som ett ”tj”-ljud bara för att jävlas.

3. T
    Husägare · Stockholm · 4 196 inlägg

twoody

Husägare
    Stapla några containers på varandra och kalla det arkitektur?
    En villa från älsbyhus är ju tio gånger mer arbetad än detta.
    Då var container huset i en av trådarna här hundra gånger snyggare och mer arkitektritat.

• Laddar…
  4. A
    Medlem · Blekinge · 9 334 inlägg

andersmc

Medlem
  5. B
    Bannad · stockholms · 3 729 inlägg

byggarätt

Bannad
    Är du föraktande mot en yrkesroll?

6. Claes Sörmland
    Medlem · Sörmland och stan · 9 354 inlägg

Claes Sörmland

Medlem
    Jag tycker containerhuset var lite kul. Ingen fara på taket om ett sådant småhus uppförs.

Vad gäller kalkonpriset för byggnader: Tycka om byggnaders estetik kan vi alla göra och det blir i slutändan helt subjektivt. Om någon vill betala för ett hus som i någon annans ögon är fult så är det väl inte hela världen. Om det inte fförorenar hela sin omgivning d v s.

Jag tycker deras fake views-redovisning var betydligt intressantare. Deras direkta jämförelser av det planerade utseendet och verkligt utfall visar på inkompetens eller kanske t o m rent bedrägligt framställande i planeringsprocessen. Beteendet lurar byggherrar, allmänhet och politiker att tro att något annat ska uppföras än det som verkligen byggs.

http://www.arkitekturupproret.se/2018/06/06/fake-views-visionsbilder-vs-verklighet/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.