3 487 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Nej till hiss utanpå huset
Olika människor är olika bra på att hantera förändringar. Vissa har bott i samma by hela livet och klarar inte mentalt att bli förflyttade nånstans. Andra har flyttat runt hela livet och har det med sig att man kan skapa sig en bra tillvaro vart man än kommer, man har tryggheten inom sig och inte (falskt) bunden till en plats.
Har han ett sådant handikapp att han inte kan nyttja mer än bråkdelar av huset så vore det bäst om han själv, precis som cpalms släkting, kom på att det är bäst att förändra sitt liv medans tid är. Med den storleken och det läget på huset lär inte pengarna vara ett problem. Har man en positiv attityd till problemlösning så klarar man mycket.
Har han ett sådant handikapp att han inte kan nyttja mer än bråkdelar av huset så vore det bäst om han själv, precis som cpalms släkting, kom på att det är bäst att förändra sitt liv medans tid är. Med den storleken och det läget på huset lär inte pengarna vara ett problem. Har man en positiv attityd till problemlösning så klarar man mycket.
Om det finns något ändamål med att inte leva så länge som möjligt?MissAnpassad skrev:
Förmodligen inte, men det finns ingen motsägelse i det.
Jo, det finns det faktiskt, och det är att leva med så hög livskvalitet som möjligt och under så lång tid som det bara går.cpalm skrev:
Livslängd är inte en synonym till livskvalitet.
Jag tycker det låter konstigt att det inte går att lösa med en hiss inne i huset. Jag jobbar med såna här hissar och det krävs väldigt lite utrymme av huset för att få in den. Det är väldigt sällan vi går bet med att få in en hiss som fungerar bra för brukaren. Och går det inte med alla 3 plan kanske man kan nöja sig att ta sig till 2 plan.
Det beror väl på planlösningen, det finns troligen ingenstans att sätta ett hisschakt som går till alla plan.Robbery skrev:
Jag tycker det låter konstigt att det inte går att lösa med en hiss inne i huset. Jag jobbar med såna här hissar och det krävs väldigt lite utrymme av huset för att få in den. Det är väldigt sällan vi går bet med att få in en hiss som fungerar bra för brukaren. Och går det inte med alla 3 plan kanske man kan nöja sig att ta sig till 2 plan.
Klicka här för att svara