Artikelkommentarer
hsd: Det gick snabbare för Telia och Discovery att komma överens än historien mellan Telia och Comhem/Boxer
OXYD: [citat] Precis. Föräldrar ansvarar för att ens hem är barnsäkert. Men man blir ju hemma blind och då är det bra när BVC gör hembesök och hittar eventuella fällor. Förr var ju det problem med högt placerade tjock tv apparater. Men det problemet har ju kommit tillbaka med de stora apparaterna igen. Men de är ofta inte placerade så högt. Allt man kan klättra på skall förankras om
fsn: [citat] gör det det, funkar det verkligen utmärkt eller fungerar det hjälpligt? Nu är som sagt hela jävla Europa ihopkopplat men det finns en viss tröghet i kärnkraften som rimligtvis slår mot frekvensen. Det var i tidernas begynnelse även Sveriges avsikt att reglera med kärnkraften. Det är fö intressant vilka konstiga utvecklingar en artikel om störningar från solceller kan få.
Dortmunder DAB: Först tyckte jag att 17,9 miljoner kändes lite väl saftigt, men efter att ha tittat på Hemnet runt enebyberg/danderyd så känns priset inte helt uppåt väggarna just nu... Men tror de skulle lagt ut den för 14,9 eller 15,9 istället och fått en otrolig budgivning?
Eld: [citat] Därför att det är byggaren som kontrollerar föreningen. Köparna är ännu inte medlemmar i föreningen. Därför är i praktiken byggaren både kund och leverantör. De som tecknat sig för en bostadsrätt har bara har ett dåligt avtal med föreningen som byggaren kontrollerar. Själv skulle jag aldrig i livet teckna förhandsavtal på en bostadsrätt. Man köper en bostadsrätt som
Nalleman64: [citat] Om jag idag mot all förmodan skulle skaffa ett betal-TVabonnemang skulle jag ta Dplays enklaste variant för 79:-/månad och streama det. Där får man Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1&2 samt ett antal kanaler från Discovery inkl. Animal Planet. Att betala hundratals kronor för kanaler jag aldrig skulle titta på är inget alternativ. Ännu så länge täcks mitt behov av TV gott och väl
heimlaga: Det absolut bästa som fanns då jag var i lekåldern var en tiokiloslåda tretumsspik och ett bilkärrslass rivningsvirke.......
Redaktionen: JAK Medlemsbank får bakläxa av ARN då de försökt ta ut låneavgift när huslån löstes i förtid. Du kan läsa artikeln här: Husägare får rätt mot bank efter att ha löst lån i förtid
Qunaki: Vi har alltid saknat "det där extra rummet", nu har vi två.....
BirgitS: Det är sån sak som man rekommenderas att kolla upp på samma sätt som man bör kolla upp om hantverkare har F-skatt, betalar moms och inte har stora skulder. Säljaren drabbas också om det är felaktigt utfört eftersom det kan leda till att affären går tillbaka eller att något räknas som dolt fel (säljaren behöver betala ersättning). Sen har det ju förekommit att säljare har dragit
harry73: [citat] Riktigt så illa brukar (och ska) det inte vara. Tanken med ett kombinerat system är att när flödena blir mycket höga spolas avloppet automatiskt rent från gammalt skit. Även gåtorna spolas rent från oljerester, hund- och fågelbajs.Så vid skyfall finns det efter ett tag bara relativt rent regnvatten kvar i avloppet. Oftast försöker man dimensionera avloppssystemet så att
Redaktionen: En husägare och Telia har varit i tvist gällande tillvägagångssättet vid installation av fiber på husägarens fastighet. Du kan läsa artikeln här: Telia rekommenderas betala skadestånd till husägare efter kabelbråk
Strontus: Man kan också be om att få bli borttagen från deras register, det är de skyldiga att göra på begäran.
Nötegårdsgubben: Sluta gräv svarade ju inte alls på vad som nu anfördes mot dem, så att de ”förlorade” är inte jättekonstigt. Hade de svarat hade utslaget säkert kunnat blivit ett annat.
Putte 9497: [citat] Varje elfirma ska ha en auktoriserad installatör. Varje firma ska ha ett egenkontrollprogram för de som gör elinstallationsarbete. Elmontören som utför elarbetet behöver inte vara auktoriserad
Claes Sörmland: De får vänta lite till. https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2019/08/storre-komplementbostadshus/
Mikaelzii: Ikea har haft kökshjälpen några år. Att deras hantverkare kommer och monterar upp köket hemma hos dig. Är ungefär dubbelt så dyrt som att anlita en snickare själv. byggmax likaså, Skulle bygga en altan för 3 årsen. Monteringen via deras tjänst var strax över 40 tusen. Jag byggde altanen själv på en helg! Bra timpeng dessutom är jag ingen yrkesman, tänker en sådan borde gjort
Appendix: Taxeringsvärdena har rätt liten praktiskt betydelse i dagsläget då nästan alla åker på att betala takbeloppet i fastighetsavgiften. MEN. Registret underhålls till den dag när fastighetsskatten kommer igen.
Noseone: [citat] Så vi andra skall stå för kostnaden? Om solen lyser och ingen behöver elen, vad gör man då?
cpalm: Ja precis, långtifrån "allt" som får dras av även när det gäller kostnader som ryms inom femårsregeln.
Bannanas99: [citat] Hur stor anläggning har du?
Redaktionen: Tillväxten för solceller växte kraftfullt i fjol. Du kan läsa artikeln här: Solceller fortsätter locka - rekordstor tillväxt
Darling McFluff: [citat] Kunskapen är inte förlorad, bara det att man prioriterar annat vilket i ibland visar sig vara väldigt dumt.
Ewald: Problemet med budgivningen osv. kan också vara speciella regelverk som man har i Sverige. Om man nu tar bostadsrätter så är köpet först godkänt när köparen är godkänd av föreningen dvs har blivit accepterad som medlem. Samtidigt krävs ju ett köpkontrakt för att föreningen kan godkänna en medlem och för att få till ett köpkontrakt måste man väl ha vunnit budgivningen. I fall
Claes Sörmland: De statliga utredarna och planerarna misslyckades än en gång att förutsäga människors agerande över tid och därmed misslyckas de också att spå framtiden. Så oväntat. Nu rensar vi bort detta irrelevanta subventionssystem.
Redaktionen: 58 miljoner kronor delas ut till landets olika län för att se till att vi har en säker tillgång till dricksvatten. Du kan läsa artikeln här: Länsstyrelser får stöd för att säkra tillgång till dricksvatten
qvrk: Snygga hus! Framförallt det i Huskvarna som har behagliga proportioner och smälter in perfekt vid Vätterns sida bland det höga gräset.
Mats-S: [citat] Bortkastade pengar enligt riksrevisionen ... Helt klart bättre att lägga dom på solceller.
Edgarsven: [citat] Korrekt, om du är sjukskriven och är mellan 28-65 år kan du få Bostadstillägg också, det glömde jag. Som vanlig arbetslös går det inte. Annars så är det som jag skrev.
Redaktionen: Efterfrågan på hus bedöms öka under första kvartalet i år. Du kan läsa artikeln här: Många vill köpa hus