Bygga biorum - konstruktion, utrustning, inredning

3k läst  10 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Det är svårt att hitta ett mer gediget biorum än Niclas Lindströms. Här berättar han hur han konstruerade, utrustade och inredde biorummet som har vunnit flera priser. Vi går även igenom vad du ska tänka på om du ska bygga ett enklare biorum.

Du kan läsa artikeln här: Bygga biorum - konstruktion, utrustning, inredning

• Laddar…
  2. J
    Medlem · Nivå 7
    Häftigt. Det blir lätt dyrt.

• Laddar…
  3. G
    Anonym

Coolt

Häftigt rum man önskar att man själv hade den budgeten...

4. G
    Anonym
    Nörderi när det gått över styr. Förutsatt att han inte har 15mille över så det ändå inte påverkade familjens andra prioriteringar som sommarstuga, resor, bra kök, etc

5. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Riktigt häftigt ,roligt att det fortfarande finns folk som köper film på dvd/blu-ray

• Laddar…
  6. G
    Medlem · Nivå 8
    Har också ett biorum :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_2698.jpg

Byggde ett i källaren direkt när jag flyttat in, ända stora anledning till jag köpte hus och att kunna grilla året runt!
    Byggd i källaren, 7.2 klipcher ljud system, 120" duk. Älskat av hela familjen men mest av mig som verkligen kan slappna av min "mancave"
    Budget: ett piss i havet jämfört med detta magnifika bygge!
    Rekomenderar minhembio.se som har ett galleri med massor av hemmabio byggen, underbara byggen av folk med ett gediget intresse!

Redigerat 17 okt 2016 22:49
  7. B
    Medlem Nivå 5
    Tack kul att du gillade mitt Biobygge😊👍🏻

• Laddar…
  8. B
    Medlem Nivå 5
    Ja jag gillar att ha filmen fysiskt...
    Det blir lite mer känsla att bläddra lite bland filmerna läsa lite på fodralen och sen välja film👍🏻

9. B
    Medlem Nivå 5
    Hade jag inte haft pengarna, eller att det skulle påverkat resten av familjen hade jag inte byggt🤔👌🏻.
    Mvh Niclas

10. AndersMalmgren
    Renoverare Nivå 20
    Har tyvärr inte platsen för dedikerat, men har en fin JVC DLA hemma som jag älskar :D

11. F
    Anonym
    Samma här, klart man ska ha biorum 😎

Mitt slutade på lite drygt 200Kkr, ett atmos/DTS-X system 9.2.2 MK Sound högtalare, Pioneer förstärkare, Sony projektor och ljudtransparent ramspänd 130" duk.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: