R
Robert-san01: [citat] VI följer lagen.
15 svar · 3,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Dags att inreda en ny tvättstuga? Se till att du inte missar alla fiffiga detaljer man kan ha i tvättstugan. Här har vi listat allt vi kan komma på, högt och lågt. Välj vad som passar dig och utrymmet där du ska inreda tvättstugan. Du kan läsa artikeln här: Checklista inreda tvättstuga
0 svar · 798 läst
M
Markarbetaren: Undra om det är fastigheten i programmet som styckat av sin tomt.. Norra Grinnekärrsvägen 1C i Hovås - Brottkärr, Göteborg - Radhus till salu - Hemnet
144 svar · 40,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Sveriges Arkitekter presenterar de fyra byggnader som slåss om Kasper Salin-priset. Du kan läsa artikeln här: De nominerade till Kasper Salin-priset
0 svar · 1,1k läst
G
gone_fishing: [citat] Ok minns inte alla detaljer men man hanterar de utbrända bränslet i vatten år ett, 4m inklusive säkerhets marginal för de absolut "farligaste".
26 svar · 3,5k läst
Klaugust
Klaugust: [citat] Jag lät kanske lite väl hård, det var inte min mening! Är som sagt väldigt imponerad! Jag hade aldrig kunnat göra vad ni gjort! "I branschen" vill man gärna använda etablerade lösningar och då blir det gärna att man isolerar inifrån med mineralull och då får man inte särskilt mycket kvar. Och "många" har en bild av att det bara är att ställa dem huller om buller och
22 svar · 6,0k läst
K
Kallens: Att grundvatten- och vattenkraftmagasinen är på höga nivåer känns inte som någon kioskvältare efter hösten som var :crysmile:
1 svar · 1,3k läst
T
Thomas_Blekinge: Jasså, luft/luft. Då fattar jag.
261 svar · 23,7k läst
·
L
lordi: [citat] Ja det är inte ovanligt att missförstånd uppstår. Just om tätning av hål och åtgärd av gammal skorstensanslutning är vanligt. Vissa kunder läser offerten som Fan läser bibeln. Man får nästan skriva vad som INTE ingår, som lagning av hål, gräsklippning, tillagning av 3-rätters middag, service av bilen mm mm :)
7 svar · 2,3k läst
N
Nikorasu: [citat] Intressant undersökning där vi tyvärr inte får ta del av resultatet. Hustillverkarna kontrollerar tillgången till kunderna. Därmed mycket begränsad nytta för presumtiva husköpare. Jag tror vi behöver ett upplägg liknande JD Powers kvalitetsmätning på bilar som är helt oberoende av tillverkarna för att mer effektivt driva kvalitetsarbetet hos hustillverkare och byggare.
4 svar · 2,9k läst
H
Heest: [citat] Allt tryckat ute på vår skärgårdsö blaskar vi på med roslagsmahogny. Blir brunsvart och luktar gott. Men måste läggas på ca var 3-4 år.
114 svar · 30,1k läst
·
P
Peter787: [citat] Man borde börja med att omyndigförklara våra politiker.
38 svar · 5,8k läst
M
Mattias Svederberg: [citat] Tittar vi på FDM maskinerna tror jag ett problem är att de är lite för komplicerade att använda och de inte riktigt är standardiserade än. har kommit en bra vit på vägen sista åren, men är inte riktigt en konsumentvänlig produkt än. Man kan inte bara ladda ner och skriva ut. Mycket behöver kalibreras, fixas och justeras innan sakerna fungerar. Det är en maskin inte en
24 svar · 7,7k läst
tveksamt
tveksamt: Ja, att många verkar ha räknat med att det nog ordnar sig är ju lite underligt. Det har ju varit väldigt tydligt under en bra lång tid att det är ett stöd som inte skulle finnas för evigt och att folk skulle bli utan. Säkert vissa som inte har haft en susning och inte blivit så tydligt informerade om det av sin solcellsfirma, men å andra sidan kan man ju söka lite information på egen
2 svar · 1,8k läst
J
Jehu: Stilrent spartanskt tre månader om året kan det användas som tänkt så en sommarstuga deluxe Att det ska hålla hela hundra år är inte imponerande för den som bor i ett äldre timrat varmt och ombonat hus men det är så det är, idag är det ovanligt
21 svar · 6,3k läst
M
maria01: [citat] Mina päron letar lägenhet nu och många av deras vänner med på senare år har plus 65 boenden blivit poppis byggs flera varje år många fungerar lite som kollektiv fast det är bostadsrätter
16 svar · 3,1k läst
M
Manhunter: Hur gick det med hunden?
2 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: En ny lag ska ge utökad tillsyn över mäklare genom att även involvera mäklarföretagen. Du kan läsa artikeln här: Ny lag för mäklare
0 svar · 670 läst
T
twoody: Om man inte vill lägga 1800kr på viking så finns det luftkuddar mycket billigare.
5 svar · 2,6k läst
·
T
Takläggare: [citat] Med tanke på omfattningen av detta mål, den gick under korruption, av 9 åtalade dömdes bara 4 st, mest troligt kommer domen att överklagas. Men det visar att råna staten ger en strafflindring.
10 svar · 4,2k läst
K
Kallens: Nu vet jag inte när förra rekordet slogs, men trenden i elförbrukning har väl snarare varit svagt neråt senaste 20-åren, särskilt för hushåll. Detta trots trots en ökad materiell standard med spabad och liknande som drar en del. Så inte så förvånande att det inte blir någon rekordförbrukning tänker jag. I Sverige är det ju ingen som sätter in direktverkande el i en
4 svar · 1,7k läst
Oldboy
Oldboy: [citat] Att saker och ting borde konstrueras/designas för att vara vackra och tilltalande förefaller mig självklart. Sedan är det som alltid en prioritering mellan olika mer eller mindre motstående variabler som ger ett slutresultat. Det bör finnas åtskilliga vetenskapliga undersökningar över vad som uppfattas som vackert när det gäller arkitektur. Dvs studier där man tagit reda på
42 svar · 10,2k läst
M
Malin165: Haha underbart! Tack Claes.
1 svar · 860 läst
T
Takläggare: Verkar inte som man behöver en medicinsk utredning, vad gubbe tydligen har är en läkare, 2010-2012 , har det konstaterats att han har kognitivt nersatt förmåga ,men avstannat går man inte längre. Detta är den fördjupade undersökningen. Oftast görs utredningen av en psykolog och en läkare. Läkaren intervjuar dig och undersöker om det kan finnas andra medicinska orsaker till dina
62 svar · 10,5k läst
K
Kallens: Fast bostadsinbrott har väl minskat i flera år nu, eller menade ni just pass?
3 svar · 1,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Konkurs var ordet. Den äldre ensamstående mannen i mellersta Skåne hade inte skött sina finanser och nu hade banken tröttnat. Du kan läsa artikeln här: Hunden som gick bort
0 svar · 944 läst
Dowser4711
Dowser4711: Själv har jag haft 3D-printer i några år hemma, först en tämligen basic variant som jag mestadels började med att skriva ut diverse prylar från Thingverse. Då var den absolut renodlat klassad som en hobby/kuriosa pryl. Men allt efter som åren gått har jag uppgraderat mig en större printer, lärt mig känna fler olika materials för och nackdelar, men framför allt så har jag lärt mig
45 svar · 11,8k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Cirka tusen personer evakuerades i samband med jordskredet i Norge, nu får många flytta tillbaka igen. Du kan läsa artikeln här: Hundratals husägare får flytta hem igen efter jordskredet
0 svar · 840 läst
P
Petkor1: [citat] De hade dragit av ränta för tidigare år, fram till och med 2019 innan pengarna betalades ut. Ränta för 2020 kommer på kommande deklaration.
166 svar · 25,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Den som ska sälja sitt hus har bättre utgångsläge än den som just nu funderar på att köpa. Du kan läsa artikeln här: Fördel för säljarna på bostadsmarknaden
0 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.