Artikelkommentarer
Estetikeren: Är det någon som vet vilken leverantör det är som har tillverkat det vikbara dörrpartiet i vinterträdgården?
Unikt namn: [citat] [citat] [citat] Dina poster, enbart i denna tråd, skulle kunna sammanfattas med att. Klensinta 90talister är lata och bryr sig inte om saker håller eller funkar. Alla tjänstemän lider av könsdysfori och likt Dan Eliasson blir de befordrade oavsett insats. Så.... objektiva fakta? [citat] [citat] Jag är sugen att gå i polemik, men jag tror det finns tillräckligt med
Maria T: [citat] Efter vad jag läst i andra länkar, bl a gällande trafik och hur vi kör mellan Sthlm och Södertälje, så tänker jag att du @Fairlane kanske bor i närliggande kommun, eller samma som jag (Huddinge)? Jag är kontaktperson för Grannsamverkan i mitt närområde, och sen pandemin startade för nästan ett år sen så har villainbrotten minskat med ca 30%, inte svårt att gissa att det
Maria T: Jag har varken köpt eller sålt något de senaste 20 åren, men när jag anmälde en mäklare 1987 - jag var 22 år då - för att försöka sälja min (och dåvarande sambons) lägenhet för 120 000 kr, ett bra pris enligt henne (för att hon hade en i familjen som ville köpa), så var det betydligt mer jobb att söka efter, och hitta felaktigheter. Det handlar inte om före eller efter
Stego1: [citat] Finns det några hederliga kommunalråd över huvud taget? Det dräller av dom och folket tiger. På Lidingö ville kommunalrådet höja lönerna för de tyngsta posterna, ordföranden skulle t.ex. ha samma lön som statsministern. Argumentet var att det skulle fattas bättre beslut då. Han sitter fortfarande kvar men lönekravet blev stoppat från högre ort som tur var. Det finns väl
Redaktionen: Naturvårdsverket ska se över hanteringen av schaktmassor. Du kan läsa artikeln här: Regelverket för schaktmassor ses över
Nephew: [citat] Kunde inte skrivas bättre!
Marlen Eskilsson: Ja, det är det som alla borde göra, köpa tomten först och sedan börja fundera på vilket hus man vill bygga där. Det händer ibland att det blir tokigt om man fastnar för en viss husmodell som man försöker klämma in på "fel" tomt. Har själv varit med om det. :)
Cheesen: [citat] Den stora skillnaden är att marknadsvärdet är väldigt lågt i Gällivares utkanter då det ej förekommit någon försäljning på tretti år då man vetat om förehavandena med tvångsinlösen. Man kan m.a.o inte sälja huset för att det riskerar att bli inlöst. Marknadsvärdet sjunker då betänkligt. I Kiruna så har inte det tänket funnits då man aldrig trott att LKAB skulle
Redaktionen: Personalbrist har orsakat lång väntetid för de som önskat bygga i Kävlinge sista månaderna. Du kan läsa artikeln här: Kommun JO-anmäls av husbyggare
pacman42: Risken med villatak är att det blir snedbelastning när snön driver, inte vikten i sig. Det vanligaste raset i villor är att inglasningar och verandor får rasande snö från taket och att det blir för mycket för dessa tak.
Anderscurl: 2020 kanske inte är det mest representativa året att ta statistik ifrån. Många som kanske väljer att avvakta byggstart tills världen stabiliserats lite.
Lärospånet: Håller med om att bytet av takbjälkarna känns högst obefogat om anledningen var att de såg olika ut (insektsangrepp nämns också men det ska ändå mycket till för att de ska vara konstruktionsmässigt allvarliga - oftast handlar det om massor av gamla ingångshål och borttuggad mjukved vilket gör bjälkarna ojämna). Jag tycker om att det inte finns några golvlister, ger ett rent
Otsef: Det är en bra tanke med att dela saker. Det finns dock nackdelar med att låna ut fina verktyg. 1. Den som lånar har ofta ingen koll på hur verktyg ska skötas på bästa sätt. 2. Man struntar i om något går sönder då man själv inte äger produkten. 3. Man kanske redan äger en likadan produkt men man kanske ska 'överlasta' ett släp och vill inte förstöra sin egen. 4. Är det en
Redaktionen: Statistiska Centralbyrån sammanfattar utvecklingen för huspriser 2020. Du kan läsa artikeln här: Fjolårets prisutveckling på hus höll i sig
banjoragge: [citat] https://www.sparkok.se/
rolflidvall: Kontrollera översiktsplanen. https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/planering/oversiktsplan/oversiktsplanen/
Mats-S: [citat] ohhhhh ... lättbetong är en mardröm, ingen förvarning att det ska släppa, spiken lossnar bara plötsligt med en stor del av lättbetong fast på den ... Jag har sett ett sådant kök också, det var från 50-talet.
oobum: [citat] Det bevisar mer att människor är känslovarelser, dvs får man en bra känsla så är köpet lättare att motivera. Vilket i sig motiverar ett högre pris. Av samma anledning som man aldrig skall försöka sälja en otvättad och ostädad bil. En ren och fräsch bil ger ett högre pris än en smutsig och stökig.
Nicke Nyfiken: [citat] Njae det var inte riktigt ”allt” du sa. Jag håller med dig till 100% i det du skriver i citatet ovan. Folk behöver påminnas om att tänka efter och ta lite eget ansvar och ha en plan B. Det är förvånansvärt många som helt utan konsekvenstänkande kastar sig in i alla möjliga situationer de inte behärskar eller har några som helst kunskaper kring. Sedan förväntar man sig
Redaktionen: Prognoscentret granskar bostadsbyggandet och utbudet av bostäder till försäljning. Du kan läsa artikeln här: Bostadsbyggandet ser ut att landa på plus för 2020
Anders_Nilsson: Med andra ord handlar det mest om att man borde ge bidrag att skrota ut all gammal skit som fortfarande finns kvar ute i stugorna. Då är problemet löst. Verkar ju vara en faktor tio på ohälsosamma ämnen mellan gammalt och nytt. Sedan minskar vedeldning generellt. I övrigt säger jag som andra, många är emot vedeldning då den symboliserar oberoende och är svår att beskatta.
Abbe W: Många tack för försöket. Hälsa gärna till dom. Mvh Abbe
martin43: Som låntagare är det praktiskt med låga räntor, hellre krav på att man kan betala av lånet till pension. el dyl.
Redaktionen: "Muren som är fundament till hela bygget vittrar sönder", skriver en husägare till Allmänna Reklamationsnämnden. Du kan läsa artikeln här: Byggföretag får kritik för långsam hantering av felkonstruerad mur
Appendix: Vågar påstå att de bolag inom bygg som har det tufft är de som är klåpare
Redaktionen: Fritidshuset fick vattentoalett installerad, men pumpen klarade inte av att pumpa bort avloppsvattnet och företaget ville inte stå för felsökningskostnaden. Du kan läsa artikeln här: Rätt till ersättning när pump felade i avloppsanläggning
Pin: Snyggt utvändigt, synd på trädäcket som inte passar in.