4 146 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Fängelse för fd fastighetschef som tog byggmutor
På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
Flera års fängelse för chef vid Statens fastighetsverk som låtit ta emot byggjobb som muta.
Du kan läsa artikeln här: Fängelse för fd fastighetschef som tog byggmutor
Du kan läsa artikeln här: Fängelse för fd fastighetschef som tog byggmutor
Får han betala tillbaka dessa 7,6 miljoner också? För annars har hab ändå vunnit i slutändan känns det som.
Ja, för att inte tala om all "ungdoms rabatt" för 20åringar och nedåt. Usch och fy!M Mlindahl skrev:
Ontopic känns det skönt att de korrupta gubbarna klämdes åt relativt ordentligt. Hoppas de driver in varenda krona.
Jag tycker det är svinigt av statens fastighetsverk att dom inte backar upp sina anställda. Borde ju räckt med att dom sett över sina rutiner så hade problemet varit ur världen. Det är väl så alla statliga o kommunala verksamheter löser sånna här små missöden.
T TechChad skrev:Jag tycker det är svinigt av statens fastighetsverk att dom inte backar upp sina anställda. Borde ju räckt med att dom sett över sina rutiner så hade problemet varit ur världen. Det är väl så alla statliga o kommunala verksamheter löser sånna här små missöden"
Kan inte med bästa vilja i världen kalla det här " små missöden".Men håller verkligen med om att de bör se över sina rutiner.Revision verkar vara ett ganska bortglömt begrepp i statliga verk..
Jag var en gnutta ironisk.
Jag syftade på att alltid när någon klantskalle på kommun, staten eller stora bolag gör brutala missar så säger dom alltid att dom ska se över sina rutiner. Sen blir det inget mer av det. Det är ju skönt att det för en gång skull blir lite rättvisa av det hela.
Jag syftade på att alltid när någon klantskalle på kommun, staten eller stora bolag gör brutala missar så säger dom alltid att dom ska se över sina rutiner. Sen blir det inget mer av det. Det är ju skönt att det för en gång skull blir lite rättvisa av det hela.
Blev det någon rättvisa?T TechChad skrev:
Tidigare generaldirektör i härvan Björn Andersson själv är lättad och glad.
Han anser att tingsrätten på ett föredömligt sätt har tittat på frågan om tjänstefel ur flera juridiska och tekniska vinklar han blev frikänd.
Sedan att Mikael Sackleen fick ett straff kan ses som lindrigt, tror han ska återbetala 1,2 milj i skadestånd, samtidigt har så mycket mer skett, som antika möbler, bostäder till släktingar osv, tror även det fanns något om 10% av faktureringen gav plus åt hans privata bolag, domen omfatta bara toppen av ett isberg.
Utan att på något sätt försvara de rötägg som agerar brottsligt måste jag ändå göra ett konstaterande.
Märkligt att det har slumpat sig så att alla onda jobbar inom kommun eller myndigheter medan alla duktiga och goda jobbar på andra sidan...
Måste man t.ex. inte vara två för att dansa?
Märkligt att det har slumpat sig så att alla onda jobbar inom kommun eller myndigheter medan alla duktiga och goda jobbar på andra sidan...
Måste man t.ex. inte vara två för att dansa?
Med tanke på omfattningen av detta mål, den gick under korruption, av 9 åtalade dömdes bara 4 st, mest troligt kommer domen att överklagas.B Byggsnyggen skrev:
Men det visar att råna staten ger en strafflindring.
Klicka här för att svara