Byggahus.se
Redaktionen Redaktionen skrev:
Den hemliga beställaren hade önskat en…
Snyggt tycker jag.
 
Fadai
Väldigt vackert!
 
M maria01 skrev:
jag gissar på gotland vart det är
Åhus
 
  • Gilla
DakerScania och 1 till
  • Laddar…
Spännande hus med många intressanta vinklar och vrår. Gillar att placeringen av sovrummen är separat från levnadsytorna. Personligen är det för avskalat för mig, men smaken skiljer.

Väldigt många löpmeter yttervägg att isolera...
 
Stiligt!
Tegel borde väl vara mycket mer lämpligt för nordiskt klimat, är det materialkostnaden eller själva uppmurandet som gör det för dyrt i de flesta projekt?

Saker jag tänker lite på är väl att energimässigt blir det väl en olämplig form att värma upp?
Men som sommarhus är det väl inte så noga kan jag tro.

Sen akustiken? Behöver ju inte bli simhallskänsla men är nog viktigt att tänka på med så mycket rå betong. /Tobias
 
mattssons mattssons skrev:
Stiligt!
Tegel borde väl vara mycket mer lämpligt för nordiskt klimat, är det materialkostnaden eller själva uppmurandet som gör det för dyrt i de flesta projekt?

Saker jag tänker lite på är väl att energimässigt blir det väl en olämplig form att värma upp?
Men som sommarhus är det väl inte så noga kan jag tro.

Sen akustiken? Behöver ju inte bli simhallskänsla men är nog viktigt att tänka på med så mycket rå betong. /Tobias
var ju väldigt vanligt med tegel hus till slutet av 80 talet
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Stilrent spartanskt
tre månader om året kan det användas som tänkt
så en sommarstuga deluxe
Att det ska hålla hela hundra år är inte imponerande för den som bor i ett äldre timrat varmt och ombonat hus
men det är så det är, idag är det ovanligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.