j.erkers j.erkers skrev:
Elpriset igår kl 05-06 var 51öre/kWh i EO4 (Skåne) så antingen väldigt hög förbrukning eller bugg.
Då måste det va en bugg för förbrukningen var 5,3 kWh den timmen. Värmepump + spets, kyl/frys och nån lampa igång vid den tiden.

Frågan är bara om man ska kontakta elbolaget ang. detta. Samma sak verkar ha hänt dagen innan 23-00. 11kr för 3,4 kWh. Har inte lust att betala mer än vad man ska, sen momsen ovanpå detta. :thinking:

Magnus E K
För mig har det hänt att de visats fel siffror när jag loggat in hos elbolaget, ibland att det saknas data för vissa timmar och minst en gång tokfel (upprepade siffror från veckan innan istället för nya). Men detta har alltid rättats till automatiskt innan fakturan kommit.

• Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Jag ska hålla uppsikt under kommande dagar. Jäkligt skönt att se temperaturer på rätt sida nollan from imorgon, iaf dagtid nu i början. :D

JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Imorse var det -13 och elpatronen kämpade för kung och fosterland att hålla värmen, pumpen gick dock fortfarande, men framledningen var på tok för låg ändå. Snart är detta helvetet över som tur är.
Om din anläggning har problem redan vid -13 C då är den fel inställd eller underdimensionerad.

T Thomas_Blekinge skrev:
Om din anläggning har problem redan vid -13 C då är den fel inställd eller underdimensionerad.
Nej det är ett hopkok, ny innedel med gammal pump, sakerna kan inte kommunicera med varandra. Lång historia. :cool:

Jasså, luft/luft. Då fattar jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.