JapeFox
JapeFox: Det var länge sedan jag gick med ett leende hela dagen. Min fru undrade om jag mådde bra. Jag hänvisade till artikeln. Nu var vi två med leenden.
1 svar · 2,2k läst
pelle plåttak
pelle plåttak: Vi är i princip fullbokade till sommaren 2022 , och skulle ändå behöva 4 plåtslagare till. Byggbranschen kör fortfarande för högtryck. I allafall för plåtslagare .
40 svar · 6,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Färsk branschrapport visar att många branscher relaterade till bygg och inredning gick bra under pandemin. Du kan läsa artikeln här: Många byggde småhus i fjol
0 svar · 634 läst
splinter
splinter: Mycket bra artikel!
1 svar · 2,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Tvisten mellan vattenbolaget och Ronnebyborna är över i tingsrätten, och de boende fick domen med sig. Du kan läsa artikeln här: Vattenbolag ska kompensera boende som druckit PFAS-förorenat vatten
0 svar · 644 läst
B
b8q: Snyggt, men jag tror ägarna skulle behöva sätta in några hyllplan till i bokhyllorna.:rofl:
8 svar · 6,5k läst
E
Eld: När vedeldade kaminer och bensindrivna gräsklippare förbjuds så får man väl elda bensin och gräsklippardelar i kaminen istället.
152 svar · 23,3k läst
·
F
Frågan: [citat] Kanske ännu värre att ligga i underslafen med två över?
31 svar · 6,3k läst
Vinkelrät
Vinkelrät: Garderoben som han ritade var inte det snyggaste man sett. Men props för huset, dyrt men bra idéer, entrédörren och dom höga dörrarna gillade jag.
58 svar · 23,2k läst
Jfda
Jfda: Jag jobbar inom träindustrin och vi får inte tag på något mer virke för tillfället. Sågverken Hinner inte med den stora efterfrågan som varit det senaste året. Sen hjälper det ju inte att det varit för mkt snö i norrland för att kunna skörda heller
6 svar · 3,3k läst
Oldboy
Oldboy: [citat] Bara lös/löspressad halm. Här var halmbalarna mkt hårt packade, så det är inga problem. (Dessutom skyddade av 5 cm lerputs på både in- och utsida.) Då är det oändligt mkt värre med alla hus med regelstomme och glas-/stenull, där stommen endast är skyddad med papp/plast/gipsskivor. Det är material som gnagarna älskar och mkt lätt tar sig igenom.
70 svar · 23,0k läst
·
A
AndersS: [citat] Nja, jag avsåg påstående "många med besök på vårdcentralerna en gång i veckan med åldersjukdomar", skulle vilja påstå att det är ett fåtal som har det behovet.;)
35 svar · 5,6k läst
K
Kajsa Stina: Det var ju många roliga och fina bidrag, men verkar inte som någon hänsyn tagits till vad som är säkert för fåglarna. Det är tex inte bra med pinne utanför hålet som rovfåglar kan sitta på.
1 svar · 984 läst
K
Kane: [citat] Ett klick med PC.
2 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Kulturhuset prisades under årets Arkitekturgala på grund av sin hållbara ombyggnad. Du kan läsa artikeln här: Kulturhusets ombyggnad vinner Kasper Salin-priset
0 svar · 717 läst
N
Novis87: [citat] Låter ju som om ni har det avsevärt bättre än många andra i motsvarande situation. Jag bor själv i centrala Halmstad och betalar ca 5000kr i månadsavgift för min BR-3:a och har lån på ca 75-80% av uppskattat marknadsvärde. Lägenheterna i området i motsvarande skick och storlek säljs för 2-2,7 Mkr (min gissning). Är detta ett dyrt boende? Ja, det kan man argumentera för.
44 svar · 5,7k läst
·
torparavgrund
torparavgrund: [citat] Ändå tangentiellt värdefullt, jag vill på allvar veta hur rätten resonerar kring detta med kameran. Låter helt sjukt att man kunnat gå till rätten med att man filmat sin grannes nakna kropp och får det till att DE gör något olagligt. Domslutet säger en del om hur Lagen ser på vilken rätt till privatliv vi har i våra egna hem. (Mordhot är ju en betydligt enklare fråga).
23 svar · 5,9k läst
P
Pin: Det kanske är en typ av NIMBY som makthavare i dessa områden smugit in i regelverket?
8 svar · 2,1k läst
·
S
Soltorp40: Jag har jobbat med generering/fördelning av DC (110V) i museala sammanhang. Det är MYCKET eländigare än AC. En strömbrytre för 10 (16)A AC klarar max 2A DC vid 110V. Skall man gå upp till säg 325V (230 x 1,41) lär det bli ännu mindre som klaras av i samma brytare. (1,41 = 2, dvs sinusvågen som ger effektivvärde 230V har 325V spänning på sina toppar. Många små likriktare får
20 svar · 7,4k läst
·
K
Knoxx: [citat] M18F eller M18 serien? Om det va M18F dom köpte så undrar man ju vad dom gör för något. Precis tvärtom på vårat jobb. Senast köpte en jobbarkompis makitas bandsåg, 2 veckor senare beställde han milwaukees. Makitan kurkade ju ihop fullständigt.
84 svar · 41,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Markiser för nästan 100 000 kronor släppte från ramen och ARN anser att företaget har ansvar för att åtgärda felen. Du kan läsa artikeln här: Markisföretag får backjobb efter tyget släppt på markiserna
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Många kan tänkas sig hyra ut fritidshuset när det står tomt eller ett rum i bostaden under en begränsad period. Du kan läsa artikeln här: Stort intresse för att hyra ut bostad
0 svar · 869 läst
Maria T
Maria T: Det där med postadressen, i detta fall Hägersten, och sen områden i områden - jag tänker precis som @maria01 att det här skulle jag nog tycka var Axelsberg men det är så hårfint, och helt galet i mina tankar att ett hus på ena sidan vägen (för att det kallas orten B) ska vara sämre än på andra sidan vägen (som kallas orten A). Jag bor i den andra största kommunen i Stockholms
28 svar · 6,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mäklare och mäklarföretag ska få tuffare krav på sig för att säkerställa att de medverkar till en trygg bostadsaffär. Du kan läsa artikeln här: Förstärkt tillsyn av mäklare
0 svar · 810 läst
D
Dublin: [citat] Jag tycker inte det. Allra skönast är att ligga på rygg utan att ha rumpan i botten :cool:
15 svar · 7,8k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Det kommer att byggas fler hus i år än förra året om vi utgår från branschorganisationen TMF:s senaste prognos. Du kan läsa artikeln här: Branschorganisation spår fler småhus under 2021
0 svar · 1,3k läst
S
surfarn: Jämtland=åre
1 svar · 1,0k läst
Fujim
Fujim: Jag står helt på Ebbas sida i den här konflikten.
8 svar · 2,6k läst
E
Eld: [citat] Frågan om ägarskapet av häcken bör ha besvarats men personen som klippte häcken kan fortfarande haft rätt att göra detta. Så den frågan är inte besvarad. Alldeles oavsett detta så är det ett liiite allvarligare brott att hota en granne med yxa än att olovandes klippa grannens häck.
3 svar · 2,9k läst
B
Buzzword: Roshybriden på bilden heter dessutom "Peace" (eller liknar den mycket iaf).
3 svar · 3,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.