R
Anonymiserad 122206: [citat] Tekniskt sett är det ett statligt ägt bolag, liksom Jernhusen
32 svar · 4,8k läst
prichard
prichard: [citat] Jag tycker det ser ut som Aries från Lightson.
9 svar · 9,3k läst
S
surfarn: Har inte kollat programmet men det ser fint ut på bilderna. Gillar de där lätta utseendet med huset på plintar och platt tak. Ser lite ut som att man byggt sig en ö. Personligen älskar jag synligt trä invändigt men avskyr OSB trenden så det känns skönt att slippa se dessa skivor i huset. Är trenden med synlig osb och plywood död nu? Hoppas nästan det..
1 svar · 2,1k läst
M
Markarbetaren: [citat] Precis! Målningen är nog minsta problemet när fastigheten ligger på +30 mille:D
17 svar · 5,9k läst
·
DennisCA
DennisCA: Borde man använda boyta eller våningsyta?
72 svar · 11,2k läst
·
Nissens
Nissens: [citat] https://www.hemnetgroup.se/investerare/aktieagare-och-agarstruktur/
3 svar · 1,8k läst
T
Tixwi: inflationen var knappast 2% i okt 2021. var mycket högre redan då. Runt 4% är närmre sanningen. Ukraina har knappt något att göra med att börsen har gått ner. Handlar om inflationen, som har ännu mindre med Ukraina att göra. Inflation handlar om att riksbanker världen över har tryckt pengar som aldrig förr. Sen är det lättare att skylla på kriget.
84 svar · 7,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: På nytt hade Gotlands ljusa klippor kallat mig denna vår. Den här gången var det återigen havsöringfisket som hägrade. Du kan läsa artikeln här: Om advokatfiske från bil
0 svar · 607 läst
Ulltand
Ulltand: Väldigt fint interiört. Kanske som föreslagits en annan färgsättning på fasad kunde binda samman byggnaderna.
15 svar · 4,1k läst
·
J
Jonasdzm: [citat] Det beror ju på hur de väljer att deklarera. Det bolag jag jobbar för gjorde en vinst under pandemiåret med nästan 2 miljarder kr. Efter lite uppköp och annat så hamnade "finansnettot" på plus minus noll. Så där fanns inte rum för något extra. Nu är det snart nytt år och en ny avtalsrörelse med löneförhandlingar så då sänker man arbetarnas förväntningar långt innan
9 svar · 3,1k läst
Heij83
Heij83: [citat] Jag hade aldrig kunnat jobba in pengarna för att betala av en snickare och hamna på samma storlek på lånet. Hade jag haft den möjligheten så hade jag sparat några år och gjort jobbet själv ändå och varit lån fri. Sen tycker jag det varit kul att bygga, se det som en hobby.
46 svar · 15,2k läst
J
Jaggatagga: [citat] Begreppet säljarnas och köparnas marknad är ganska fånigt och meningslöst. Snarare indikerar väl "köparnas marknad" att säljarna tror de kan få mer betalt än de kan för huset. Medan "säljarnas marknad" indikerar att säljarna tror de får mindre för huset än de faktiskt får. Mäklarna föredrar säljarnas marknad så att köparna blir belåtna med bud som är högre än de
14 svar · 3,0k läst
Stefflo
Stefflo: Temperaturen utomhus är ofta runt 10 grader i mellansverige och säkerligen inte lägre neråt landet. Om man redan nu har problem att betala elen och tydligen inte har några besparingar så bör man flytta snarast. Det kommer inte bli billigare under de kallare och mörka månaderna. Lägg där till en ökad arbetslöshet så sitter vi på en bomb är jag rädd.
1 svar · 1,3k läst
S
SueCia: Här är det fortfarande het bostadsmarknad. Varenda hus som sålts har gått för cirka 10-15% under utgångspris, vilket fortfarande är cirka 80% upp från pre covid. Fortfarande bra läge för alla som ska sälja med andra ord. Undrar ibland hur det står till i huvudet på de jag träffar som ska sälja sina hus och säger "det är så svårt att få huset sålt nu :(" Det är det ju inte...
5 svar · 2,1k läst
Heij83
Heij83: [citat] Jadu, hade vi börjat bygga idag så hade vi kanske valt kanin men när vi ritade 2018 så var det inga höga elpriser och inget som tydde på att dessa skulle rasa iväg. Sen hittade vi ingen direkt bra placering och möjlighet att dra skorsten genom andra våningen. ska absolut dela med mig av bilderna tråden när det är möblerat och inflyttat. Men tyvärr så blir det nog inte
10 svar · 3,9k läst
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: [citat] Självklart! Ska vi vara riktigt korrekta så är jag från västkusten och inflyttad till Östergötland, vilket delvis är det som gör att jag inte har massa (ved)kontakter utan får nöja mig med det jag hittar på Blocket. Hursomhelst, jag är nöjd, han verkade nöjd, end of story. :p
204 svar · 22,2k läst
·
F
Folkson: Förstår inte riktigt problematiken. Om man letar hus i ett visst område tar man väl reda på vad husen kostar där. Eller? Om sen utgångspriset är 5 eller 6 miljoner när huset normalt kostar 7 milj spelar väl ingen roll?
1 svar · 1,1k läst
K
Kerstin Wretman: Vi har exakt en sådan och har rikligt med rådjur runt omkring oss, men inte i mina pallkragar sen vi satte upp denna! Hos oss fungerar den klockrent! Rekommenderar den till andra! Kerstinwretman
1 svar · 1,7k läst
a.o.f
a.o.f: Tycker också att rätt hus vann. Det enda huset jag skulle vilja bo i av alla i den här serien. Tror att det här huset är vackert om 50 år medan de andra ser utslitna och omoderna ut.
22 svar · 5,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: I finalen av Grand Designs Årets hus följer vi med till Jens Lapidus läckra skrivarlya tillsammans med tre andra fina fritidshus. På slutet utses både vinnaren i kategorin Fritidshus och det hus som vinner hela tävlingen. Du kan läsa artikeln här: Fritidshus - Grand Designs Årets hus
0 svar · 903 läst
A
AG A: [citat] Vintern har inte börjat ännu. Om du tror att 138 öre vad du kommer betala framöver, kommer du bli besviken. Vidare har vi fortfarande relativt lågt pris för att vi eldar olja samt att bl.a. Tyskland eldar kol för fullt. Vad tror du händer när vi/de slutar med det?
51 svar · 5,3k läst
·
M
Manfreds: Jag bara gissar nu, men jag tänker att det är få, till mycket få mäklare som kollar i en förrättningsakt från när fastigheten bildades innan de lägger ut den.
5 svar · 3,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det är inte ok att mäklaren gör privata affärer med vare sig köpare eller säljer. Du kan läsa artikeln här: Mäklare får bakläxa efter att ha hyrt ut bostad till säljare
0 svar · 1,6k läst
N
NoiseMaker: [citat] Ska man använda ketchup är det nog lättast att rita för hand.
87 svar · 24,3k läst
·
T
twoody: Kul att huset som har minst med arkitektur vinner, det containerhuset som inte var det första i Sverige har ju visat sig vara en total flop i byggandet. Det blev dyrare och svårare att bygga med plåtlådor som ej är anpassade för något när det gäller hus, hade juryn tittat på hur misslyckat detta projektet var från början till slutet så hade det nog inte vunnit eller ens varit med i
14 svar · 3,0k läst
M
Magnusalsjon: Hej Claes. Jag tycker dom här små berättelserna eller anekdoterna är väldigt trevliga och roliga att läsa! MVH Magnus
1 svar · 1,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Många vill ha timprisavtal på elen, så pass många att eldistributörerna är hårt pressade och vissa kunder kan få vänta. Du kan läsa artikeln här: Rusning efter timavtal
0 svar · 697 läst
R
RalleB: Ingen vinst för banken dock, de vill ju att folk ska fortsätta betala räntor för lånen. Inte betala av.
25 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.