Artikelkommentarer
MathiasS: [citat] Och hur många timmar tar du betalt för totalt dessa två dagar?
djac: [citat] Antar att det är språket, att prata statistikspråk till allmänheten, där folk saknar tillräcklig insikt i sakfrågan för att kunna sätta det i rätt sammanhang, är dömt att misslyckas.
hattkatt: [citat] Kostade på mig en Google Nest Protect efter att ha läst artikeln och satte upp den i köket. En aning dyr, men den testar sina egna sensorer flera gånger om dagen så slipper oroa mig för att den är trasig när det verkligen gäller. Det som sålde mig på den är att den varnar från högtalare innan den börjar tjuta ifall det blir rökigt i köket. Kan slå av larmet från mobilen
Klaugust: [citat] Det var artikelrubriken på ByggaHus som jag syftade till. Har inte läst mäklarens text. Mäklaren kan skriva vad som helst, som faller inom lagens ramar, för att tilltala den konservativa och välbeställda målgrupp som huset är ombyggt/tillbyggt för att attrahera.
Jättefranskan: [citat] Så blev det inte med facit i hand… Vi är uppe och nosar på 500öre nu per timme. Förra året låg vi på ca 200öre samma period i SE2. [bild] Nedan saxat från Energimarknadsbyrån. https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/elpriser-statistik/elpriser-prognos-och-utveckling/ ”Prognos för elpriset Börspriset i november 2022 - Kraftigt stigande elpriser i
Redaktionen: Funderar du på att renovera badrummet, kanske till och med göra jobbet själv? Här har du 15 badrumsrenoveringar från våra medlemmar att inspireras av. Du kan läsa artikeln här: 15 badrumsprojekt på Byggahus.se Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
123abc: [citat] Det ligger mycket i det du skriver i tråden och jag som ibland utför säkerhetskontroller åt företag och utsatta personer har gjort mycket av detta i verkligheten. Angående PIN-kod så krävs det i de flesta passersystem för att larma av och ofta väljer man endast att det ska vara PIN-kod sedan väljer personen själv PIN-kod på läsaren men jag ser även en hel del av det du
Pellegnillot71: [citat] Då kanske man ska vara tydligare....:thinking:
Appendix: Plejd. Liksom Ahlsells på din elektrikers sida Dvs en tekniknörd skyr den skiten som pesten
Redaktionen: Advokat Claes Blåe drar sig till minnes en dyr och dråplig fiskehelg utanför Slite på Gotland, tillsammans med två kollegor som även de har fastighetsrätt som specialitet. Du kan läsa artikeln här: Tre advokater i samma båt
BjörnKraft: [citat] Som ett blockpolitiskt neutralt forum för olika typer av husbygge. Så har jag upplevt dem innan. Jag läser redan inlagor från diverse Lobbyister som driver partilinjer. Så jag blev förvånad över att redaktionellt material från bygga hus hade en sån tydlig Timbroavsändare och jag saknade olika sidor i det redaktionella.
useless: [citat] https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/terese-och-sina-barn-byggde-ett-dromhem-en-koja-ute-i-skogen/
surfarn: Vi ha ett på landstället för att lämna ut nycklar till hyresgäster. Skulle jag ha ett sånt i villan hemma Skulle jag gömma den nånstans
Radhussemlan: [citat] Jag är jättenöjd med plastmattorna på vägg och golv, tycker kakel ser hårt å kallt ut men kan iofs se lyxigare ut, vilket jag struntar i, men en liten detalj är jag lite besviken över som jag kan varna andra som är väldigt noggranna med sina badrum, det är att bården är tunnare än tapeten så man ser kanten var tapeten slutar igenom bården, de borde spacklat ovanför
Markarbetaren: Som jag har fattat det så är det olagligt om inte leverantören har avtal med kanalerna dom visar. Och streamar man gratis (vilket är relativt lätt att hitta) så är det lite luddigt om man begår ett brott. Men betalar man för en streamingtjänst, där det är uppenbart brottsligt med tanke på priset, så ökar chansen att man åker dit då man betalar för något olagligt. Blir ju lite
tobiast: Det är ju bara politisk kosmetika som inte påverkar vad köparen till slut betalar. Sänkta skatter, bidrag rut och rot och alla sanslösa påhitt blir bara bonusar för företagen som höjer priserna när sådana dumheter införs. Bättre då att behålla skatter som går till det offentliga istället för gåslever åt politikernas vänner i det s k "näringslivet" och se till så att det
tompaah7503: Något så ovanligt som en artikel om hemelektronikbrand där den exakta modellen anges! Tack! Annars är det vanligt att det bara står "en elcykel brann" men man lämnas funderandes om det var något skumt hemmabygge, en extrem lågprishoj från Kina eller någon premiumprodukt från Tyskland..
Surly: [citat] Ja, och enligt den kan man under vissa förutsättningar bygga komplementbyggnader utan vare sig anmälan eller bygglov. https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/anmalningsplikt/bygglovbefriade-atgarder/Komplementbyggnad-utanfor-detaljplan/
Titagurgi: [citat] Sen så är vetepriset globalt nere på priser innan kriget. https://se.investing.com/commodities/us-wheat Tar x antal månader innan de syns i Sverige.
richardtenggren: [citat] Gjorde samma reflektion, årets säsong är som ett arkitektspecial med något undantag då :) Jag gillade verkligen kvällens hus! Hade gärna sett mer! :)
makhno_: [citat] Du missförstår. Man borde själv se, med facit i hand, att man gjort fel och därför skämmas lite. Även om grannen som inte använder ögonen tycker det är maxat coolt. Egentligen tycker jag att det är bra och roligt att folk bygger och ritar sina egna hus. Det är bara synd att kunskapen och stödet i samhället är så svagt och att det därför blir så dåligt. Jag antar att
Nilsson i Boda: Undrar just om det är hela längder på ytterpanelen? Kan man få tag på 7-8 meter långa. Takets konstruktion förstår jag mig inte riktigt på. Är det springor mellan panelen? Så undertaket tar upp vattnet. Plåt i undertaket?
Anonymiserad 156538: [citat] Skaffa en riktig MUA d.v.s. inte utkik från pyttemjuk som är fullständigt värdelös på att hantera avsändare och mottagare. [citat] Visar ju bara på vilket skröfs kommunerna anställer...
mgranbom: [citat] Stanken kan komma från insidan av toastolen. Om det samlas urinstänk under spolkanten luktar det f*n /M