P
Peter787: [citat] Men det är ju självklart... originalpris 10, höjning 100% ger 20, sänkning 100% ger 0 :rofl:
3 svar · 2,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bergendorffska gården i Vellinge är uppbyggd på nytt efter rivningen. Du kan läsa artikeln här: Slutbråkat om Bergendorffska gården
0 svar · 832 läst
Boilerplate4U
Boilerplate4U: [citat] Just så: ”Under 2019 uppgick världens totala elproduktion till cirka 27 000 TWh. Över 60 procent av elproduktionen sker idag med fossila bränslen, främst kol och naturgas.” https://www.ekonomifakta.se/fakta/energi/energibalans-internationellt/elproduktion/ [bild]
30 svar · 3,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Och vad är dina fakta för det? Ser du mycket på deras nyheter etc. och kan skilja mellan liberala och socialdemokratiska vridningar? Jo, det har varit på tal om annat än vänstervridning under årtionden.
108 svar · 17,2k läst
·
D
Daniel 109: Jag räknade med att amorteringskravet skulle försvinna långt innan det orsakar problem utanför Stockholm.
218 svar · 18,9k läst
·
V
Vardagsrum: Som @Jerald Stuartson så riktigt påpekar.. Källkritik gott folk. För övrigt tror jag att det vore väldigt bra för riket och befolkningen i stort, om både villa- och bostadspriserna rasar. Detta kan lätt ordnas med en skenande inflation, politisk oenighet, riksdagsval som inte leder till en stark majoritetsregering, kraftigt ökade priser på drivmedel, el och inte minst livsmedel. Tur
6 svar · 1,5k läst
C
Capitan: Skaffade en Chromecast 4 och den funkar bra med Telias app. Så nu blir det en vit fjärrkontroll istället
69 svar · 11,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Vilken värmeanläggning passar bäst i ditt hus? Här får du svar på tio kritiska frågor, vilket förhoppningsvis gör dig klokare på vilket du bör välja. Du kan läsa artikeln här: Hjälp att välja värmesystem - 10 kritiska frågor Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
0 svar · 731 läst
Redaktionen
Redaktionen: De rörliga räntorna steg i augusti samtidigt som de bundna minskade något. Du kan läsa artikeln här: Stigande rörliga räntor men sjunkande bundna
0 svar · 632 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Nu är det väl inte privata hyresvärdar som VPK vill ha
17 svar · 3,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är helt normalt att våtrumsmattor får småsprickor och läcker med tiden. Försäkringsbolagen brukar anse att den tekniska livslängden för våtrumsmattor är kortare än för tätskiktsfolie+klinker/kakel.
22 svar · 7,5k läst
K
Kirre2: [citat] Jag tycker det är helt okej, det är ju inte så ofta jag gör det. (Du skrev ju att de som tycker det är okej att dra kärlet 100 meter borde prova 20 meter på grusväg.)
72 svar · 17,2k läst
·
I
InsidersUnited: [citat] I Amerikatt så vände huspriserna inte upp(eller slutade gå ner) förrän 2011 (började i Kalifornien), då började stora fonder köpa upp huspaket på 1000tals (ibland 10 000) villor från bankernas foreclosure inventory. Men då var det extremt, förhoppningsvis blir detta inte något liknande. Bostadsmarknaden är en oljetanker, det tar ett tag att svänga =)
8 svar · 2,9k läst
torparavgrund
torparavgrund: Alla har vi olika smak, och detta hus är en stark påminnelse om varför jag föredrar detaljrik snidad, hyvlad och målad allmoge i ett gammalt hus: tvi vale vad tråkigt det är med den här typen av sträng, steril ultraminimalism. Interiörbilderna ger tyvärr ingen vidare översikt, men trots fotografens skicklighet i att framhäva precis de värden arkitekten velat skapa så ser det rått
5 svar · 2,7k läst
M
maria01: problemet är ju fortfarande att så många vill bo nära stan som Dadgostar som exempel och jag förstår dom man vill bo nära restauranger och bar och kultur som fatas i nya områden finns nån sunkig pizza som mest och sen närhet till jobb saknas oftast med, därför borde man bygga höghus i stan eller nära
143 svar · 12,1k läst
·
Cancerman_777
Cancerman_777: Jag säger att det är för jävligt att detta inte redan är implementerat.
1 svar · 1,3k läst
e02jr
e02jr: Men då kan du ju bara läsa om bröderna nån annanstans. (y)
22 svar · 6,0k läst
L
Lillekitte: Många bra tips i artikeln! Vi valde att göra en delvis renovering istället för att byta ut allt, och blev väldigt nöjda. - Luckor lämnades in för slipning och lackning, sidor och passbitar målades om på plats av samma firma. - Stänkskydd i glas bort, mosaik in - Nya handtag - Väggar målades - Lite ny ”inredning” i lådorna - Ny blandare Golv och vitvaror gjorde vi inget med - men
13 svar · 8,1k läst
Cancerman_777
Cancerman_777: [citat] Nej, det får man inte. Det får endast byggas ny kärnkraft där kärnkraft redan finns. Jag tycker du skall titta på videon som länkats tidigare i tråden. Du behöver inhämta lite kunskap i ämnet verkar det som.
292 svar · 26,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Ni kanske minns Joakim och Kajsa Brenden som byggde sitt uterum helt själva? De har inte legat på latsidan sedan dess. Nu har de utökat med att bygga altan, staket, altanrum, spa-del, brännare, utekök och rabatter. Du kan läsa artikeln här: Joakim och Kajsa byggde altan med spa och utekök - “För oss är bygget ett sätt att umgås”
0 svar · 1,2k läst
M
Micke_xyz: Så om jag anmäler att jag sett spår på vinden så kommer en jägare sitta några nätter på mitt hustak...? När jag ska sova...?
19 svar · 4,8k läst
M
Ma Ho: Skulle hata ett öppet sovrum utan mörkläggning. Men annars fint hus, men extremt opersonligt inrett
5 svar · 2,0k läst
lasse l1
lasse l1: [citat] priset som tas ut av svenska kunder i söder är beroende på pris på el i norra europa - vi är europas största exportör av elkraft. vi har ingen elbrist.... jag rekommenderar ett besök på svenska kraftnäts hemsida, speciellt deras uppdrag som de fått av regeringen.
29 svar · 5,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Vi ställde 7 frågor till partiledarna om hur de bor och hemmafixar. Näst på tur är Centerpartiets Annie Lööf. Du kan läsa artikeln här: Annie Lööf: ”Det hade varit spännande att bygga”
0 svar · 917 läst
Niklasloow
Niklasloow: [citat] För att förtydliga så svarade jag en person som hävdade att forskning inte är demokrati utan endast ”det som betyder något är att experimentellt kunna verifiera eller förkasta en teori.”. Detta var vad jag hävdade inte är strikt sant utan handlar om konsensus. Även om man bevisa något som går emot allt konsensus inom ens fält så kommer ens forskning inte accepteras med
253 svar · 18,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.