Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur, stänger den för moderering. /Moderator
911 svar · 25,7k läst
·
Z
Zodde: [citat] Inte alls omöjligt om viljan finnes v
16 svar · 2,1k läst
P
paralun: [citat] Fulla kontoret med "pudlar".....😉 Deras websida verkar nere för tillfället också.
37 svar · 8,4k läst
·
Z
Zodde: [citat] Det är fel skrivet av nån som inte förstår problematiken. Ränteskillnadsersättningen kan inte avskaffas. Då skulle sk ”fria luncher” uppstå och det vet vi att de som bekant aldrig gör. Det är bankernas avgifter det EGENTLIGEN är snack om.
32 svar · 8,0k läst
·
A
AndersMN: Behövs ju stege om man ska nå luckorna på den återvinningen ...
111 svar · 17,4k läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Det enda som betyder något. Dom går i en sanslöst vänstervriden skola. https://www.arkitekturupproret.se/
13 svar · 2,0k läst
H
hakan_o: [citat] Fast att förbinda utedel med huset med något stumt är nog inte bästa lösningen med tanke på att vibrationer från utedel kan överföras till huset och skapa oljud i huset. Håller med om att något bör finnas där emellan som avlastning för kablarna. Men man kan sätta något från huset som sedan vinklas ner och skruvas fast i husägarens nygjutna betongplatta t.ex...kanske med
56 svar · 20,2k läst
·
P
pmd: [citat] Det räckte med att läsa artikeln för att förstå att mikroplastundersökningen är av tveksamt vetenskapligt värde. Läs den du också! Det finns f.ö. inga säkra belägg för att mikroplast är hälsovådligt för människor. Att nanoplast kan vara dåligt för hälsan tycks det dock finnas tydligare belägg för. (Det framgår också av artikeln).
17 svar · 3,4k läst
·
P
Pettman: När jag var liten byggde vi (nog mest mina föräldrar) både radhuslängan vi bodde i och vår kolonistuga som pepparkakshus. Mallarna gjordes skalenliga och bitarna trimmades till mått efter gräddning, alternativ raspades till korrekt mått med rivjärn.
5 svar · 905 läst
·
C
cpalm: [citat] Hmmm, intressant... Vårt hus fick helt plötsligt rätt många flera rum.
14 svar · 4,8k läst
I
Ironside: Var på Elgiganten i ett annat ärende och passade på att testa en Bosch Serie 4 dammsugare. Utan munstycket sög den riktigt bra, men när munstycket sattes på blev det tydligt att luften var mycket koncentrerad. Golvmunstycket saknade spår som möjliggör att suga upp smuts runt kanten av munstycket. Utan att göra en djupare analys verkar detta innebära att golvmunstycket har en fokuserad
69 svar · 20,4k läst
·
R
Anonymiserad 170696: [citat] Då erinrar du dej alldeles rätt....
29 svar · 5,4k läst
·
F
Fuktskadad09: [citat] Instämmer. Men mitt försäkringsbolag hade ingen sådan statistik och jag vet inte om tillverkarna får någon återkoppling från försäkringsbolagen eller om dom får återkoppling och det kostar för lite för tillverkaren att analysera och förbättra konstruktionen. Min pump köpt och installerad 2020 pajade i januari i år när det var som kallast vilket innebar att jag körde
43 svar · 20,7k läst
S
sofftis: [citat] Det kan ju inte vara valbart om dörrar ska följa byggnormer !
27 svar · 16,6k läst
E
Eva a: [citat] Märkligt argument vi också råkar ut för. -Trodde det var kommunens mark! Vad händer med folks rättsuppfattning idag?
10 svar · 4,2k läst
U
Uppner: [citat] Om det skulle finnas generella regler likt GDPR etc. borde rimligtvis även Bauhaus ha dessa avstängda. Om leverantörer eller butikerna själva stänger av textfunktionen bör det ses som ett försök att dölja innehållet i texten bakom ett betyg (vilket egentligen ofta är mer intressant än själva betyget). Skulle tro att abuse, förtal, rasism osv. inte är ett stort problem på
10 svar · 5,4k läst
·
N
nochl: [citat] Hittade en gammal bild, wagner control pro 250M använde jag: [bild]
18 svar · 11,6k läst
·
A
August Eriksson: [citat] Grannfastigheten, inte huset eller fasaden. 40 centimeter från tomtgränsen innebär att byggnaden är på deras egna fastighet, i många fall tycker jag att man ska få bygga på sin fastighet utan att andra ska bestämma över vad som är fint, för stort eller liknande.
17 svar · 5,6k läst
X
xxargs: inkluderar det dagvatten och dränvattenavledningen? - det är ofta det som gör att priserna ökar med allt större tomt då man helt enkelt räknar med att det är mer dagvatten av nederbörd som måste tas om hand ju större tomten är i yta.
16 svar · 3,3k läst
ÅkeSun
ÅkeSun: Att inbilla sig att sänkta amorteringskrav skulle göra att fler unga kan köpa villa är som att fuska i patiens, vem fan tror du att du lurar? Ett hus säljs till högstbjudande, dvs den som har råd med största lånen.Priset blir vad hen har råd att betala för lånet dividerat med räntesatsen. Ju billigare det är att låna, desto dyrare blir husen. Att sänka räntan eller minska på
6 svar · 1,3k läst
E
Eva a: Varför ha timdebitering när nätägarna inte klarar av at leverera det allra mest grundläggande dvs korrekt mätning av elförbrukningen på timbasis? Vi som har Göteborg Energi blev väldigt besvikna då elmätaren inte åtgärdades på över en månad trots påpekande från oss flera gånger. Sedan kom en galet hög helt orimlig räkning där ingen hänsyn togs till vår normala
9 svar · 3,0k läst
Fario
Fario: Jag försöker minnas hur många elhandelsbolag vi använt oss av genom åren men det är svårt att komma ihåg. Förr bytte vi relativt ofta -precis som med försäkringar- men de senaste tretton åren har vi haft Tranås energi. Skälet är att de är det enda bolag som på eget bevåg gör insatser för att förbättra miljön vid och runt deras kraftverk och de går många gånger längre
12 svar · 1,6k läst
·
Bjor
Bjor: Nu är dreneringen nästan klar. Ca 50m och 1 - 1,2 meter djupt. Material till drenering och dagvatten 12 000kr. Makadam 4 000kr 33ton120 kr/ton, allt går inte åt. Och att tillfälle täcksa det som inte hinns med innan vintern 500kr. 16 500. Sen kommer det till en pumpbrun och lite rör till den 13 000. Att isolera slipper jag, så spar där ungefär 1100 kr/m 55 000 i material för deras
56 svar · 28,5k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Svenska hus marknadsförs utomlands med falska löften om uppehållstillstånd. Nu har en köpare fått rätt i domstol, och företaget bakom försäljningen tvingas betala tillbaka. Du kan läsa artikeln här: Luras köpa risiga hus till överpris för uppehållstillstånd
0 svar · 1,0k läst
D
Dilato: Att röja skog och sly på egen mark inför bebyggelse blir "skövla marken"? Låt det bli en läxa till alla som köpt mark och vill bygga på den.
5 svar · 1,8k läst
Guzzi
Guzzi: [citat] Jag svarar mig själv här med att det är tydligen teststandard EN 13240 som styr detta. Så jag sökte efter den men den var inte bara att ladda ner precis. Allt annat än gratis. Men fattar jag rätt så sker mätningen en bit in i rökröret när gaserna "blandats och stabiliserats". Så det ger inte något svar vad det gäller frågeställningen kring murspisar.
190 svar · 41,1k läst
·
Torbjärn
Torbjärn: Ett ventilationshål högt upp mittemot dörren hade han kunnat unnat sig annars fin bastu 🥰
2 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.