N
Men Pernilla Wahlgren sade ju att den var så bra..... :D

• Gilla
  • Haha
em72 och 2 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Den är bra. Den är 700 gånger bättre än den borde 😅

• Haha
  • Gilla
Robban8 och 16 till
  • Laddar…
Irem-Type-2
N Nalleman64 skrev:
Nu gillar jag inte direkt Ozoneair och har aldrig ägt deras produkter och inget fan av Wahlgrens. Med det sagt så var just den produkten som nu talas om inte den som Pernilla Wahlgren tyckte var bra. I hennes fall handlade det specifikt om en av deras luftrenare, ”Purify”. Rätt ska vara rätt.

• Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
Exakt en sån har jag. Inköpt. 2019.
Blir bra att få pengarna tillbaka på det skräpet.

• Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
N
Irem-Type-2 Irem-Type-2 skrev:
Nu gillar jag inte direkt Ozoneair och har aldrig ägt deras produkter och inget fan av Wahlgrens. Med det sagt så var just den produkten som nu talas om inte den som Pernilla Wahlgren tyckte var bra. I hennes fall handlade det specifikt om en av deras luftrenare, ”Purify”. Rätt ska vara rätt.
Okej då var uppgifterna hos SVT felaktiga alltså?

• Skärmdump av SVT Text som rapporterar om att Wahlgrens luftrenare stoppas av Elsäkerhetsverket på grund av tekniska brister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
N Nalleman64 skrev:
Okej då var uppgifterna hos SVT felaktiga alltså?
Ja, det är felaktigt. Det är fel eller åtminstone missvisande redan i elsäkerhetsverkets beslut som också kallar produkten luftrenare, trots att det till och med står ozone generator på bilderna i beslutet. Kan tänka mig att det möjligen finns på någon formell orsak, som att produkten är registrerad under en viss produktklass, man hänvisar till fel produktstandard i dokumentationen eller nåt sånt.

Men det är ju inte helt otippat så som produkterna marknadsförts.

C cpalm skrev:
Ja, det är felaktigt. Det är fel eller åtminstone missvisande redan i elsäkerhetsverkets beslut som också kallar produkten luftrenare, trots att det till och med står ozone generator på bilderna i beslutet. Kan tänka mig att det möjligen finns på någon formell orsak, som att produkten är registrerad under en viss produktklass, man hänvisar till fel produktstandard i dokumentationen eller nåt sånt.

Men det är ju inte helt otippat så som produkterna marknadsförts.
Varför ältar du mot tydliga fakta!? Ozoneair är bara skit oavsett modellbeteckning!!

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Jockebanan och 4 till
  • Laddar…
C
N Nordman1971 skrev:
Varför ältar du mot tydliga fakta!?
Vad är det för tydliga fakta jag ältar mot, menar du? Har inte uttryckt någon åsikt om kvaliteten på deras produkter, och eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem har jag inte för avsikt att göra det heller.

C cpalm skrev:
Vad är det för tydliga fakta jag ältar mot, menar du? Har inte uttryckt någon åsikt om kvaliteten på deras produkter, och eftersom jag inte har någon erfarenhet av dem har jag inte för avsikt att göra det heller.
Så eftersom DU inte har någon erfarenhet av produkten så kan du ej heller acceptera vetenskapliga fakta som är framtagen av någon annan än av DIG.

N Nordman1971 skrev:
acceptera vetenskapliga fakta
Vilka vetenskapliga fakta syftar du på?

• Gilla
Svartkatta och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka vetenskapliga fakta syftar du på?
De tester som självklart ligger till grund för den skrivna artikeln! Trodde du att det beskrivna var påhittat och taget ur luften!?!?!?

C
N Nordman1971 skrev:
De tester som självklart ligger till grund för den skrivna artikeln! Trodde du att det beskrivna var påhittat och taget ur luften!?!?!?
Du missar (liksom SVT och många andra) grejen.

Ozoneair säljer tre olika typer av produkter:
* Luftrenarna Purify: https://ozoneair.se/luftrenare/
* Ozongeneratorerna Clean: https://ozoneair.se/ozongenerator/
* Sorptionsavfuktarna Guard: https://ozoneair.se/sorptionsavfuktare/

Hur jäkla briljant det är att sälja dessa produkter under samma varumärke och i övrigt associera ozon med luftrening i marknadsföringen kan man ju verkligen ha åsikter om, vilket vi under en längre tid diskuterat i den andra tråden: https://www.byggahus.se/forum/threa...stat-purify-fran-ozoneair.501528/post-5954183

Det som är missvisande är att elsäkerhetsverket har testat en Ozongenerator (Clean 30), men beskriver den som en luftrenare. Det är ingen överraskning att denna genererar stora och ohälsosamma mängder ozon, det är tvärtom hela syftet med apparaten.

Bortsett från det är det säkerligen inget fel på själva testet i sig.

ESV:s beslut:
https://www.elsakerhetsverket.se/pr...ppa-forsaljningen-samt-aterkalla--luftrenare/

Bild från beslutet (läs innantill):
Etikett på Ozoneair Go ozongenerator med tekniska specifikationer och varningar, inklusive QR-kod för manual och högspänningsvarning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jockebanan och 8 till
  • Laddar…
N Nordman1971 skrev:
De tester som självklart ligger till grund för den skrivna artikeln!
Är det alltså Elsäkerhetsverkets tester du kallar vetenskapliga fakta?

N Nordman1971 skrev:
Trodde du att det beskrivna var påhittat och taget ur luften!?!?!?
Jag tror ingenting om detta. Jag ställer frågor till dig för att förstå vad du menar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.