F
Frsto: Såg inte något tips om lim. I dag kan man limma upp allt från duschväggar till krokar. Herregud vad bra det är.
2 svar · 1,4k läst
GK100
GK100: [citat] Nej du cyklar inte så mycket när det gäller som ofta här småhus där är det dominerande endast någon form av reglerad framledningstemp med kompenserande ev inne-, utegivare. I lite större sammanhang kommer inte sällan flöde också med i bilden som en parameter man får vikta pumparbete mot oönskad avsvalning i rörsystemen som ett exempel. Beroende på driftpunkt och
159 svar · 16,9k läst
·
C
cpalm: [citat] Närå, tänker på den länkade artikelns bild med tillhörande bildtext: [bild] Tycker det ser ut som en bräda med en jättestor spik i. Men jag missar kanske nåt här?
3 svar · 708 läst
·
J
JohanLun: [citat] Jag är lite allergisk mot fönsterbytarförespråkare. Speciellt om det är gamla hus med 100 år på nacken. Fönstren från den tiden är ofta av otroligt bra vikeskvalitet och med fina profiler, glas med liv i osv. Förbättringen, givet att fönstren är i bra skick och finns tätningslister, är såpass liten att man aldrig kan räkna hem att byta fönster... Givet att man har
46 svar · 7,6k läst
·
P
pmd: [citat] Alternativt gå med i hemvärnet redan nu.
171 svar · 31,0k läst
·
Fario
Fario: För några år sedan besökte vi farsans gamla hem i Estland. På bilden visar han mina barn var de hade byggt ett bombskydd där de gömde sig ibland. [bild]
1 svar · 798 läst
·
Markokoistinen
Markokoistinen: [citat] Kul att du gillade avsnittet! Jag arkitekten blev bortklippt helt. Dialogen om massa ritningar var spel för gallerierna, dvs skådespel, dom Följe handlingar helt och hållet. Håller helt med att det klipptes lite mer åt husdrömmar hållet.
67 svar · 15,7k läst
·
M
manner: Tesdorphhuset är häftigt Har haft kompisar som bott där så jag har sett det från insidan också. Men hans lilla timrade stuga hade inget speciellt arkitektritad feeling tycker jag. men iofs var det examensjobb så han kanske inte hade utvecklat nån stil än?
23 svar · 3,6k läst
·
S
Solvide: [citat] Det finns vissa bidrag man ansöka om som bara är för q-märkta hus. Jag minns dock inte vilka de var eller var, hur och specifikt för vad man kan få bidrag för då jag inte satte mig in i det då jag inte tänkt äga ett q-märkt hus. Ska dock kunna (kunde?) ansökas av såväl kommun, landsting som privatperson, fattig eller rik. Tror mig dock minnas att dessa bidragspengar kommer
45 svar · 7,5k läst
D
Dortmunder DAB: [citat] Jämfört med många här på forumet så har jag änglar till grannar, vilken huvudvärk vissa grannar är…
235 svar · 34,5k läst
·
P
Peter787: [citat] Än är kanske inte sista ordet sagt, det finns ju en 'Mark och miljööverdomstol' också... Om man jämför med padelbanan som till slut blev godkänd, finns det ju likheter i fallen, t.ex. ljusstörningar. https://www.byggahus.se/padelbanor-i-privata-tradgardar-ror-upp-kanslor
14 svar · 4,0k läst
J
JEHUK: [citat] I glued a heavy concrete slab to the back of the plywood board that the unit was mounted onto. That really removed any low humming noises that were there before.
43 svar · 46,1k läst
·
R
Anonymiserad 170696: [citat] Vad jag har hört så lite efter att dessa institutioner stängdes så fick Sverige ett nytt politiskt parti... Man ska akta sej för att släppa ut vissa individer okontrollerat.
16 svar · 4,5k läst
·
hsd
hsd: Numera rivet [bild]
19 svar · 5,3k läst
·
P
Peter787: [citat] Har de sökt upp henne, via telefon eller besök, har man alltid 14 dagars ångerrätt, oavsett vad man skrivit på som privatperson.
36 svar · 11,2k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: En husägare i Lindome har dömts till böter efter att ha byggt en brygga och bastu på strandskyddat område och annans mark. Du kan läsa artikeln här: Man döms för svartbygge - försvarade sig med att flotten kan köras runt
0 svar · 1,2k läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Så är det! Ändå har jag köpt min ved färdigkluven. Sedan angående slitage så slits även eldstäderna av enormt eldande. Det stora jobbet med ved märkte jag en gång när vi fällde lite träd. Var kul till en början men sen smakade det trä 😂
106 svar · 29,5k läst
·
M
MetteKson: Denna artikel säger ingenting om ärendet i fråga. Det vi får veta är att huset ligger i Kristinehamn i ett område byggt på 1940-talet. Och att byggnadsnämnden går emot samhällsbyggnadsförvaltningens beslutsförslag (avslag). Det är inget ovanligt. Vad är det som är gör detta fall unikt?
1 svar · 1,2k läst
E
Eld: [citat] Det är faktiskt en briljant affärsmodell som Ahlsells har. De ser till att deras kunder tjänar en massa pengar på att handla från just dem. Det ger dem väldigt trogna kunder och gör att även de själva får mycket bättre marginaler.
56 svar · 5,8k läst
Z
Zodde: [citat] Ok. Vad jag menade var att den sen 70talet inte ändrades nämnvärt bara för att vi fått ett regeringsskiften Att politiken inte ser likadan ut idag som då är väl självklart men det har noll med färg p regering å göra.
121 svar · 12,3k läst
·
A
Ahuran: Opps,
9 svar · 3,8k läst
H
Hybro: Inhyrt folk, skulle det vara.😉
18 svar · 15,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Lika många mäklare tror på stigande bostadspriser som på fallande, men optimismen är något större för husmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Mäklarbarometern: Stabil bostadsmarknad fram till årsskiftet
0 svar · 793 läst
H
Hybro: Inte samma sak... Men jag brukar hissa upp en större Muurikka med påsvetsad kant runt om i en minst 3 meter hög tripod av slanor ovan en brasa. I o m att vi kopplat lina genom brytblock till en kedja så är det lätt att kontinuerligt ändra höjden. Kedjan låses mot en spik i en av störarna.
3 svar · 2,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Har du köpt ett hus med ett relativt nytt badrum men gillar inte utseendet? Dekorplast är ett sätt att snabbt och billigt förnya ytskikten i olika rum, men funkar det verkligen i fuktiga utrymmen som ett badrum? Vi pratade med BKR, GVK och försäkringsbolagen. Du kan läsa artikeln här: Dekorplast i badrum - en guide
0 svar · 699 läst
Z
Zodde: [citat] Du dissar artikelförfattaren och skriver samtidigt ovanstående…?? Du visar själv att du inte har koll om du tror det öht handlar om att vara ”smartare en banken” Banken tjänar sina pengar på räntenettot, oavsett om bolånekunden har rörlig eller bunden ränta…
2 svar · 811 läst
P
Pligg85: [citat] Jodå. De var de tidig med. 5.24% på 3mån nu. Rabatten på det så är vi nere på 4 eller strax under. Strax under 2,8% netto efter avdrag. Dvs betydligt dyrare än den bundna för 3 år sedan
5 svar · 1,5k läst
F
Fuktskadad09: [citat] Är det ett gammalt hus före "inplastningens" tidevarv får man tänka till om man väljer berg/jordvärme och skaffa lite mekanisk ventilation om huset i ursprung var byggt för självdrag. Men jag vet inte när elpannor blev poppis och om man plastade/lufttätade hus på den tiden och satte in mekanisk ventilation. I min värld är ett gammalt hus byggt för någon form av
7 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.