Artikelkommentarer
Bästerortarn: Swoosh Relining har jag ingen erfarenhet alls av men däremot har jag en del erfarenhet av deras andra tjänster bl.a. spolning och inspektion, detta i storstockholmsområdet. Har inget negativt alls att säga om Swoosh egentligen och med tanke på att dom är rikstäckande och omsätter gissningsvis flera hundra miljoner är ett ärende hos ARN inte speciellt anmärkningsvärt. Skulle förvåna
Redaktionen: Finansinspektionen inleder granskning för att se huruvida extremväder kan komma att göra hus oförsäkringsbara. Du kan läsa artikeln här: FI granskar: påverkar extremväder försäkringsskyddet för hus
mrbackstrom: [citat] Tack för denna nedbrytning! Mkt intressant då jag själv håller på med en större renovering. Hur stort var taket som putsades om i vardagsrummet? Jag har runt 45 kvm matsal där jag försöker landa i om jag ska laga eller göra om.
Ossian K Olsson: [citat] Ger färre klick! Liknande som vid bränderna i LA. ”Här brinner elbilarna”, det var två elbilar och ett tiotal vanliga. Samtidigt kan det vara sunt att när det kommer en ”ny” produkt också informera på ett bra sätt om dess risker.
Krilleman: Är det samma som: [MEDIA=youtube]6PDMtqejNfs, list: RD8PJ6nYfLrJw[/MEDIA]
Adirfvota: hej. 11 år har gått. trivs ni i köket? skulle ni tagit andra val och beslut. berätta gärna, vi står inför ett liknande projekt. frida
Oldfart: [citat] Jag förstod inte riktigt det där med "räknades som attefallshus" för det låter som ett missförstånd. Normalt sett betraktas den här typen av "hus" som "husvagnar". Det man söker bygglov för är enbart uppställningsplatsen. Själva husvagnen räknas alltså varken som byggnad eller bostad och kommer därmed undan alla krav som normalt gäller. Ett bra exempel på hur
Discoman: Lite konstigt att man inte nämner att priserna på material har skenat ganska mycket. För mig som precis flyttat till hus känns detta som det största hindret för mig att börja renovera något större.
RB73: [citat] Jeg ville ha tatt bort en del av fjellet. Der du har merket av kunne de gravd seg ned og laget garasje under den delen av huset.
Larsa: Reveterade huset i Askrike ingår i en grupp hus som var ett arkitekturellt nytänkande/experiment. En liten grupp hus ganska nära varandra och en gemensam plan i mellan. Försökte snabbgoogla men hittade inget. Ligger på Lidingö och är ett ganska mysigt kvarter.
O: Det blir ganska förvirrande när samma beteckning (våtrumsskiva) används för två olika typer av produkter. Se t.ex. dessa två artiklar. Välj rätt våtrumsskiva till badrummet Plastmatta, kakel, våtrumsskiva eller målade väggar? Hur skall det vara? Vad menas med våtrumsskiva egentligen.
Rickard.lj: Måste nog säga att denna videon gav inte mycket .. skulle varit mera info om höjder . Hur och vilka höjder man skall ha . Tänker på dem som försöker att ge sig på ett eget badrum
Redaktionen: Bostadsmarknaden närmar sig sakta balans mellan köpare och säljare. Du kan läsa artikeln här: Köparnas fördel minskar
Jiji: I huset i östra Jämtland som min mamma är uppvuxen i och där även jag tillbringade stor del av min barndom var en av bänkarna i köket belagd med zinkplåt. Diskade gjorde man i balja. Det fanns varken vatten eller avlopp indraget. (Så länge mina morföräldrar bodde kvar till mitten av 80-talet fortsatte det att vara så.) Huset ansågs mycket modernt när det byggdes jämfört med de
Marlen Eskilsson: MDF, så att det blir samma yta som i övrigt?
Redaktionen: Styrräntan sänks för andra gången på kort tid. Du kan läsa artikeln här: Räntan fortsätter nedåt
Farstatjej90: [citat] Kapitalbrist? Inte hos ägarna misstänker jag...
Redaktionen: Prisutvecklingen på hus under fjolåret blev plus minus noll enligt siffror från Statistiska Centralbyrån. Du kan läsa artikeln här: Stabila småhuspriser enligt SCB
kisumisu: [citat] Visst är streaming bra ibland. Jag har också Viaplay och Tv4play. Tv4 kommer jag säga bort. Viaplay lite kluven. Dom har bra tjänst på de sättet att det finns ändå nordiskt innehåll. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Samma ägare som Tv4 Sverige. Det var dessutom precis samma visa under Cmores tid. Nu var det här också bara ett exempel på en film som inte går att se i
Nilsson i Boda: [citat] Jag har sett många vackra tak förstörda (estetiskt) av solpaneler. De ligger som stora svarta fyrkantiga block på taken. Inte vackert.
marieed2: Skumläst info men ser ingenting om ROT-avdraget - är inte fakturan betald - delvis eller helt - kan inte hantverkaren skicka in begäran om avdrag, blir det för sent inskickat försvinner rätten hos skatteverket - hur ska man tänka här?
karlmb: [citat] Det var en relig hona, hur kan någon designa nåt sånt? Hoppas verkligen fet kommer någon normal produkt. OK, då förstår jag tänket med två hanar från en lampa. Låter som att de som tog fram DCL inte riktigt har gjort hemläxan. Är det korruption inblandat? Nån liten licensavgift kanske för de kontakterna?
Thomas_Blekinge: Jag känner till hydraulisk broms, tryckluftsbroms, och vajerbroms, men ångbroms var något nytt. En broms driven av ånga?
Sweetme: Fint hus av det lilla man fick se. Snålt med interiöra bilder och en planritning hade varit kul att se. Känns lite märkligt hur ytan är utnyttjad vid den nedre kortänden och altandörrarna av det som kan skönjas på bilderna...
paralun: [citat] Jo en lustig formulering om orsaken..... "– Förseningen utgår ifrån en dialog med EU-kommissionen om elområdesöversynens omfattning. Diskussionerna har tydliggjort att resultatet inte kan publiceras innan alla kombinationer av konfigurationer för nationell elområdesindelning för region Centraleuropa (BZRR CE) har slutförts i enlighet med beslutad metod, skriver Svenska
Snigla: [citat] det var inte bara vårt vatten tydligen, drabbade många i Skåne samtidigt (enligt vvs som fått mycket jobb) Vi testar vårt vatten vart 3 år typ (har man egen brunn så har man). Man märker när nått skiljer (på mattor, i toaletter, diskmaskinen.. blommor.. osv). Men oavsett.. ingen SUPERSKILLNAD antagligen.. 😊 bara lite mer kalk över tid, ger stor skillnad.. speciellt på en
Anna_H: Min historia har tyvärr en tråkig fortsättning. Han fick bakterier i blodet via en spruta i ambulansen och blev liggande en månad på sjukhuset istället för att åka hem. Efter det har han aldrig kommit ur sängen utan fick flytta till särskilt boende. Förra veckan skickades han till sjukhus pga misstänkt urinvägsinfektion som antibiotikan inte bet på. Det blev galloperation i torsdags
Huddingebo: Tragiskt att behöva konstatera det men godtrogen blir sällan osvikt 😢
Jodenmarck: [citat] Tror inte han vill ha den tjänsten , eller någon som vill åta sig den med honom som kund. Gissar att han är så driven med ”kontrollbehov” och inget får missas. Spelar nog ingen roll vad han ger sig på & det är därför han kommit så långt.
Stefan.o: [citat] Så bra att du skriver i väldigt stort typsnitt, toppen av dig!!!!! Till mitt försvar får jag säga att jag inte tittade på när inlägget jag svarade på blev postat. Det kommer emellanåt fram lite väl gamla trådar som förslag. Jag tar inte bort inlägget hursomhelst, det kanske kan hjälpa någon med dylika funderingar. Mvh