S
Stefan.o: [citat] Så bra att du skriver i väldigt stort typsnitt, toppen av dig!!!!! Till mitt försvar får jag säga att jag inte tittade på när inlägget jag svarade på blev postat. Det kommer emellanåt fram lite väl gamla trådar som förslag. Jag tar inte bort inlägget hursomhelst, det kanske kan hjälpa någon med dylika funderingar. Mvh
344 svar · 33,8k läst
·
Intet
Intet: [citat] Jag vet också en som tog bort termostaten på sin Duett, för att minska bränsleförbrukningen genom att kylvattenpumpen inte fick så mycket motstånd utan den.
721 svar · 51,3k läst
·
B
Bengt Eriksson9: Svensk småhusproduktion /tillverkning ligger kvar på 90 tals nivå. Egentligen har det inte hänt mycket för att tillverka bättre,snabbare ,allt mer effektivt byggande. För att ta fram billigare byggande , som det nu är tar det för lång tid att bygga . Måste fram byggmetoder som är mycket bättre, och ta fram mindre hus som är energieffektiva och som folk kan flytta in i på Max 1
1 svar · 708 läst
C
Chippe: Första avsnittet, superfint hus men det jag inte förstår är hur det går till. Första byggteamet som gjorde sned vägg, har dom inget ansvar? Varför skulle det bli dyrare att fixa deras misstag?
2 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Huspriser sjönk i december - men uppåtgående för 2024 i stort. Du kan läsa artikeln här: Plus för husmarknaden 2024
0 svar · 556 läst
bodda olsson
bodda olsson: [citat] Uvetenslang ?
42 svar · 7,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Dålig lukt är ett vanligt problem i 70-talshus och orsakerna kan vara flera. Här berättar besiktningsmannen om de vanligaste orsakerna till lukten i 1970-talshus och hur du bäst går tillväga för att åtgärda den. Du kan läsa artikeln här: Köpa och renovera 1970-talshus - 12 vanliga fel som kan ge dålig lukt
0 svar · 1,5k läst
R
Anonymiserad 135652: https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/arbetskraftsundersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/pong/statistiknyhet/arbetskraftsundersokningarna-aku-20233--tema-langtidsarbetslosa-20052023/
241 svar · 15,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: "150 anmälningar gällde undersökningsplikten. Jacob Bucht pekar även på att vissa anmälningar tyder på att det finns en okunskap hos konsumenterna om vilka skyldigheter som ligger på mäklaren och inte." Ja det ser ju ju ofta här på BH, man är efter köpet missnöjd med det och har inte förstått ens efter köpet att det är man själv som har undersökningsplikt. Det är inte
2 svar · 719 läst
J
jockemedw: [citat] Nej, om man bygger i strid med sitt eget bygglov bygger man ju i strid med sina egna ritningar. Det kan knappast vara utan uppsåt.
89 svar · 14,6k läst
·
J
jahallåja: Kul projekt allihop, men själv saknar jag den otroligt driftiga snubben som skulle gräva ner ett garage under mark och ha en hiss för att få upp bilen..
1 svar · 559 läst
P
Peter787: [citat] Bättre att lägga de pengarna på glyfosfat och skita i byråkraterna.
81 svar · 11,6k läst
·
Å
Åbyfor: [citat] Har 45år gamla betongplattor... dom är faktiskt i fantastiskt skick... Stihl-pannan tror jag det är....
8 svar · 2,5k läst
R
Anonymiserad 734732: [citat] Svenskar är i princip högst belånade i världen nominellt. Tar du i relation till våra blyga inkomster är vi värst i världen.
10 svar · 1,1k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Kanske. Men det logiska hade trots allt varit att kalla startbeskedet för bygglov, det är ju vad det är utifrån lovets historiska betydelse samt ordagranna betydelse. Det är beslutet som lyfter det generella förbudet att genomföra åtgärden.
25 svar · 4,3k läst
A
Argastesnickaren: [citat] Nu är artikeln 2 år gammal och gäller bara komplett kök utan montering eller vitvaror så priserna var nog rätt vid artikelns publicering. Lägg ev på ett par tusenlappar så har du dagens priser.
22 svar · 26,4k läst
possum77
possum77: [citat] Ja, jag fick ett mail om att det gick att göra och beställde dekalerna. De fastnade i tullen av någon anledning men 23/12 låg de i brevlådan. Inte för att det spelar någon roll för mig men jag tänkte att om det blir något fel på anläggningen så skadar det inte att de sitter där.
41 svar · 9,7k läst
·
A
AndersS: Har man källare med "inputsade" karmar kan en renovering vara enklare om de inte är murkna. Går relativt enkelt att fixa fönsterbågen om det sitter ett 2-glas och ersätta med en 2-glaskassett t.ex. med argon/isolerglas.
2 svar · 1,9k läst
P
pmd: Jag menar bokstavligen vad det står, men om jag ska utveckla så menar jag att alla länder är sig själva närmast och att det är lätt att räkna ut att det inte är bra för framtiden när det gäller utsläpp av växthusgaser.
258 svar · 10,9k läst
·
Grannens Häck
Grannens Häck: Hur går det för BRFen som hade fordran på OP?
16 svar · 3,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Reis Construction, byggbolaget inom Oscar Properties, har försatts i konkurs på grund av obetalda skatteskulder. Du kan läsa artikeln här: Oscar Properties byggbolag begärs i konkurs
0 svar · 449 läst
Redaktionen
Redaktionen: Husägare kräver ersättning för byggfel och felaktigt materialval från Trivselhus. Du kan läsa artikeln här: ARN ger husbyggare rätt mot Trivselhus
0 svar · 853 läst
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Rent krasst är det väl så att det är så strikta regler kring vad de ska klara och hur de ska testas att det inte är någon större skillnad på just rökdetektering mellan olika märken, så värdet i att investera i dyra egna tester (om de ska vara tillräcklig bra för att ge tillförlitliga resultat som visar på skillnader mellan dem) är betydligt lägre än vad vinsten skulle
42 svar · 7,2k läst
H
Hans Al: [citat] Resten då?
27 svar · 4,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Budgivningar tillbaka på normal nivå – men marknaden har fortfarande utmaningar. Du kan läsa artikeln här: Lägre räntor får bostadsmarknaden att vakna till liv
0 svar · 413 läst
Fairlane
Fairlane: Logiskt sett borde jag då inte heller behöva skatta för ränteintäkter utan säkerhet... Något säger mig att så inte är fallet.
1 svar · 1,1k läst
S
sjoelund: [citat] Inte en av de 5 mest sålda modellerna, men finns någonstans där uppe av någon anledning.
4 svar · 2,3k läst
A
Amplion: [citat] Med så stor överproduktion i solenergi borde man väl kunna köra en AC hela sommaren och ha behaglig inomhustemperatur och ändå kunna sälja endel el
108 svar · 12,0k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur, stänger den för moderering. /Moderator
911 svar · 25,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.