Redaktionen Redaktionen skrev:
Funderar du på vad du ska bygga för pepparkakshus i år? Vår medlem Koolla bygger årligen ett pepparkakshus som är en replika av det egna huset. Här ger han oss alla tips i boken.

Du kan läsa artikeln här: Bygg pepparkakshus som replika av ditt eget hus - från mallar till dekoration
Leka med maten?
Här varar inte degen så länge att den går att förädla!

• Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Förra årets pepparkakshus, året innan dess blev det ett 8-kantigt Muminhus och i år är det bestämt att vi ska göra en kyrka 😊

• Belyst pepparkakshus med snödetaljer, beskrivs som förra årets projekt. I bakgrunden syns ett ljusstake och en suddig figur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pepparkakshus med snödetaljer och ljus, placerat på ett bord framför en ljusstake och en inramad bild.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
saiter och 2 till
  • Laddar…
Att göra sitt hus varje år verkar tråkigt men någon gång är kul.
Pepparkakshus dekorerat med glasyr och godis med texten "God Jul". Detaljerade mönster och färgglada takpannor visas på huset.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Att göra sitt hus varje år verkar tråkigt men någon gång är kul.
[bild]
Jag försöker slinka undan varje år. Men det går sällan bra. Och vad gör man inte för sina barn de få gånger man får chansen att plocka poäng 😉

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
När jag var liten byggde vi (nog mest mina föräldrar) både radhuslängan vi bodde i och vår kolonistuga som pepparkakshus. Mallarna gjordes skalenliga och bitarna trimmades till mått efter gräddning, alternativ raspades till korrekt mått med rivjärn.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.