7 026 läst · 80 svar
7k läst
80 svar
Parkslide från kommunens mark sprider sig in på Davids tomt
Har du grävt alldeles intill tomtgränsen så nära björken som möjligt?pacman42 skrev:
Det är tänkbart att det finns rötter går i en båge mot ditt hus så du måste nog gräva ganska brett vid tomtgränsen.
Senast kapade jag allt jag hittade längs tomtgränsen med en tigersåg och slet sedan upp rötterna på min sida. Jag tror helt enkelt att de bara är snabba på att växa ut igen. Robotklipparen har grävt fram en rätt rejäl rot här i sommar, ca två fingrar bred. Den ser ut att ligga rakt över och följa dräneringen. Men det får bli ett senare projekt, har annat som är högre prioriterat just nu.P pmd skrev:
Ja, Naturvårdsverket hade rätt info. Var det andra från finska myndigheter menar du?S STB skrev:
Ja, hon hde uppenbarligen glipor i sitt hus, då kan det bli så.S STB skrev:
Och?S STB skrev:
Vad har det med byggnader att göra? Och att de inte har kunskap om hur man gör är ju deras problem…S STB skrev:
Och?S STB skrev:
OkS STB skrev:
Du ville ha ett exempel på när träd skadat en byggnad. Att sättningar orsakas av träd är svårt att få på bild därav artikel från villaägarna som kändes saklig.S STB skrev:
Nä, inget konstigt i det, det går ju inte att få dina påståenden bekräftade.S STB skrev:
Det var längesedan jag tjänade min första miljon… och jag skulle inte vilja tjäna pengar på att lura på folk dylikt.S STB skrev: