P
G gaidin skrev:
Västafrika.
Kap Verde.
Trevligt!
Där har det väl blivit ganska stabilt sen Sovjetunionens upplösning, så du har säkert rätt i att lagar upprätthålls.
 
P pmd skrev:
Trevligt!
Där har det väl blivit ganska stabilt sen Sovjetunionens upplösning, så du har säkert rätt i att lagar upprätthålls.
Det ligger fortfarande ett sovjetiska halvsjunket fartyg i bukten här..Jag gissar att besättningen helt enkelt åkte hem 1991 och lät fartyget flyta, vilket det slutade med senare. 😁
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Här finns texten med undantag listade.

[länk]
Ok! Det har jag helt missar!
Då så! :

Delning av el från en anläggning för produktion eller lagring​

Undantaget i 22 c § IKN-förordningen innebär att det inte krävs nätkoncession för ett markförlagt och internt lågspänningsnät för överföring av el från en produktions- eller lagringsanläggning, där delning av el antingen sker inom nätinnehavarens fastighet eller mellan fastigheter. Produktions- eller lagringsanläggningen måste vara direkt ansluten till det interna lågspänningsnätet.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Man får helt enkelt acceptera att ha 30 grader inne ibland.
Med så stor överproduktion i solenergi borde man väl kunna köra en AC hela sommaren och ha behaglig inomhustemperatur och ändå kunna sälja endel el
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.