C
Årets citat? 😂
"- Jag vill passa på att tacka all tappert kämpande personal som jobbat under svåra förhållanden länge med arga fordringsägare, hyresgäster, delgivningar, inkassokrav och annat. Vi har haft trevligt och kul."

• Haha
  • Gilla
Fredandel och 12 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Årets citat? 😂
"- Jag vill passa på att tacka all tappert kämpande personal som jobbat under svåra förhållanden länge med arga fordringsägare, hyresgäster, delgivningar, inkassokrav och annat. Vi har haft trevligt och kul."
Undrar om det går att trycka in ett "aktieutdelningar" i den meningen?

• Gilla
Robin Lindberg och 1 till
  • Laddar…
Vi får väl se vem som skrattar sist?
"men jag är stolt över de fantastiska byggnader vi skapat i Stockholm med några av världens främsta arkitekter. De kommer att stå kvar."

Sedan är ju frågan hur mycket ägarna och styrelsen har tjänat ihop och om de får behålla detta.

Grannens Häck
"Ni har alla varit jätteduktiga"

Skönt när ledningen inte sätter ribban så högt.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Undrar varför jag kommer att tänka på Northvolt.... ;)

• Haha
  • Gilla
Bengt Larsson och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
"- Det känns självklart tråkigt att Oscar Properties nu går i graven men jag är stolt över de fantastiska byggnader vi skapat i Stockholm med några av världens främsta arkitekter. De kommer att stå kvar."
Byggnaden på bilden är en av dom värsta fuskbyggena i Stockholm just nu, inte så fantastisk som det påstås ⚒⛏🪓

• Gilla
  • Haha
torplover_3000 och 3 till
  • Laddar…
byggnadsarbetaren.se: Efter byggmissarna i lyxtornet – smäll på 33 miljoner (2022-06-02)
  • Avloppsvatten i lägenheter
  • Flera terrasser där regnvatten som läcker in
  • Hissar som fastnar mellan våningar
  • Uppställda dörrar till ett livsfarligt schakt med en fallhöjd på >100 meter
  • Vattenskador
  • Felaktiga kopplingar
  • Rostiga rör
Arbetsmiljön vart visst ingen hit den heller.

Får väl hoppas att grundkonstruktionen iaf är solid så att det inte rasar eller släpper byggmaterial på omgivande lägre hus.

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår mig inte på den där VDn med alla konstiga citat och pressmeddelanden han gjort. Är han någon tjomme som agerar målvakt för att ingen annan ville ha jobbet eller är han kompetent men med annorlunda språkbruk?

• Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
Luc Reiner Luc Reiner skrev:
någon tjomme som agerar målvakt
Det finns väl en hel del bolag genom tiderna som går ut på att låna upp massiva belopp och köpa eller bygga fastigheter. På dessa drar man sedan in inflationsdrivande? hyror eller avgifter. Bolaget har vinst osv. Men i praktiken äger banken alltihop.

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Går marknaden bra kan man tjäna en förmögenhet och minska lånen, eller att lånen iaf utgör en mindre andel…

Men OPs VD gilla att köra krisande bolag…

Oscar Properties-vd:ns önskan: ”Ett till krisande börsbolag”​

Konkursade Oscar Properties vd Richard Bagge känner sig inte klar med kriser – han säger sig gärna axla vd-rollen på ytterligare ett stukat bolag.
”Jag vill köra ett till krisande börsbolag”, säger han till EFN.
”Jag ställer mig till förfogande för ett liknade bolag som har en liknande problematik som Oscar Properties för jag tror att en person i min ålder och med min bakgrund kan göra den här typen av nytta när ingen annan är beredd att kliva fram och ta ansvar.”
https://www.di.se/nyheter/oscar-properties-vd-ns-onskan-ett-till-krisande-borsbolag/

blackarrow blackarrow skrev:
Men OPs VD gilla att köra krisande bolag…
Finns en fabrik i Skellefteå som säkert lejer in denne kris-VD ;) Avsaknad av verksamhetskunskap har hittils inte varit något hinder..

• Haha
  • Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
spikplanka spikplanka skrev:
Avsaknad av verksamhetskunskap har hittils inte varit något hinder..
Snarare en fördel på Nortvolt kan man ju tro ;-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.