2 708 läst · 16 svar
3k läst
16 svar
Oscar Properties i konkurs med miljardskulder
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 144 inlägg
En lång resa med många försök att rädda fastighetsbolaget Oscar Properties har nått sin ände.
Du kan läsa artikeln här: Oscar Properties i konkurs med miljardskulder
Du kan läsa artikeln här: Oscar Properties i konkurs med miljardskulder
Allvetare
· Västra götaland
· 9 375 inlägg
Undrar om det går att trycka in ett "aktieutdelningar" i den meningen?C cpalm skrev:
Vi får väl se vem som skrattar sist?
"men jag är stolt över de fantastiska byggnader vi skapat i Stockholm med några av världens främsta arkitekter. De kommer att stå kvar."
Sedan är ju frågan hur mycket ägarna och styrelsen har tjänat ihop och om de får behålla detta.
"men jag är stolt över de fantastiska byggnader vi skapat i Stockholm med några av världens främsta arkitekter. De kommer att stå kvar."
Sedan är ju frågan hur mycket ägarna och styrelsen har tjänat ihop och om de får behålla detta.
Undrar varför jag kommer att tänka på Northvolt....
Byggnaden på bilden är en av dom värsta fuskbyggena i Stockholm just nu, inte så fantastisk som det påstås ⚒⛏🪓
På vilket sätt har man fuskbyggt?Mats-S skrev:
Får hoppas det inte slutar så här:
buenosairesherald.com: Villa Gesell hotel collapse: third death confirmed, architect arrested (2024-11-03)
byggnadsarbetaren.se: Efter byggmissarna i lyxtornet – smäll på 33 miljoner (2022-06-02)
Får väl hoppas att grundkonstruktionen iaf är solid så att det inte rasar eller släpper byggmaterial på omgivande lägre hus.
- Avloppsvatten i lägenheter
- Flera terrasser där regnvatten som läcker in
- Hissar som fastnar mellan våningar
- Uppställda dörrar till ett livsfarligt schakt med en fallhöjd på >100 meter
- Vattenskador
- Felaktiga kopplingar
- Rostiga rör
Får väl hoppas att grundkonstruktionen iaf är solid så att det inte rasar eller släpper byggmaterial på omgivande lägre hus.
Jag förstår mig inte på den där VDn med alla konstiga citat och pressmeddelanden han gjort. Är han någon tjomme som agerar målvakt för att ingen annan ville ha jobbet eller är han kompetent men med annorlunda språkbruk?
Det finns väl en hel del bolag genom tiderna som går ut på att låna upp massiva belopp och köpa eller bygga fastigheter. På dessa drar man sedan in inflationsdrivande? hyror eller avgifter. Bolaget har vinst osv. Men i praktiken äger banken alltihop.Luc Reiner skrev:
Går marknaden bra kan man tjäna en förmögenhet och minska lånen, eller att lånen iaf utgör en mindre andel…
Men OPs VD gilla att köra krisande bolag…
Men OPs VD gilla att köra krisande bolag…
https://www.di.se/nyheter/oscar-properties-vd-ns-onskan-ett-till-krisande-borsbolag/