P
Rent trakasseri av oss i syd att vi skall behöva betala för Tyskarnas tokiga energipolitik!

• Gilla
  • Älska
Millejan och 6 till
  • Laddar…
220 vs 14 öre, det är alltså mer än 15 gånger så dyr el i syd jämfört med norr, i samma land!!
Rent vansinne, hur blev det så här, förstår inte logiken i detta alls? Hur kan det vara bra för Sverige? För miljön?

Märkligt att det är så tyst också, ingen som ens knyter handen i fickan lite extra? :)

Redigerat:
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
G
J jras skrev:
220 vs 14 öre, det är alltså mer än 15 gånger så dyr el i syd jämfört med norr, i samma land!!
Rent vansinne, hur blev det så här, förstår inte logiken i detta alls?

Märkligt att det är så tyst också, ingen som ens knyter handen i fickan lite extra? :)
Vi på detta forum diskutera ju detta hela tiden och även om jag personligen inte påverkas negativt just så nog irriterar det mej.

G OMathson skrev:
Vi på detta forum diskutera ju detta hela tiden och även om jag personligen inte påverkas negativt just så nog irriterar det mej.
OK har jag inte sett, förutom att folk diskuterar om de skall köra fastpris-avtal. Länka gärna

G OMathson skrev:
Visst! Varsågod
[länk]
Tackar! hade jag missat

P
J jras skrev:
Rent vansinne, hur blev det så här, förstår inte logiken i detta alls? Hur kan det vara bra för Sverige? För miljön?

Nä för staten... all skatt och avgifter..
De suger ut medborgarna genom skatt och pålagor..

bränsle, el, nät mm..
Allt är skatt och värre blir det...

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Woho! Rekord är väl roligt. Extra roligt när ens faktura fyrdubblats på lite mer än ett år. Woho!

För att vara exakt: september till september så har vi haft 340% ökning för samma förbrukning.
Blir lika glad denna gången

mnils skrev:
Rent trakasseri av oss i syd att vi skall behöva betala för Tyskarnas tokiga energipolitik!
Det har inget med den svenska energipolitiken att göra menar du?

• Haha
1
  • Laddar…
P
Lostmoose Lostmoose skrev:
Det har inget med den svenska energipolitiken att göra menar du?
Nu missförstår du medvetet. Man har för att försöka balansera den nyckfulla vindkraften byggt ut näten mellan länderna vilket gör att SE4 får samma priser på kontinenten. Bygger man ut överföringskapaciteten från SE1 till SE4 som alla skriker om kommer hela Sverige att få kontinentens priser, man skall vara väldigt försiktig med vad man önskar, risken är att man får det :-)

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Är väl både och

H
Ingen som hedgat med lite börshandlade elcertifikat? Kan vara ett sätt man kan göra för att "skydda sig" mot extrema uppgångar i elpriset.

T
mnils skrev:
Merkel är ju hyllad i hela världen. :crysmile:

T
Apropå den docile svenskens tystnad och elmörkret fick jag denna på hjärnan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.