Artikelkommentarer
AndersS: Säger som GW, det är knepigt det där. Tar vi Kalmar län som inkluderar Öland och även har en lång kustremsa så blir det ett resultat och prisnivå, går vi sedan till inlandet i länet så får man något helt annat.
Fagerb30: Snygg tycker jag, precis vad min fru velat ha i många årrr
Pettman: [citat] Vattenkraft kan om vattenvägarna är korta nog också klara det. Historiskt sett har vattenkraften varit reglerkraft i Norden och den är riktigt bra på det med.
Redaktionen: Att stycka av en tomt och sälja är inte gratis. Här berättar fastighetsjuristen och lantmätaren Emil Karlsson vad det kostar att stycka av en tomt och vad som kan påverka priset upp eller ner. Du kan läsa artikeln här: Kostnad stycka av tomt
Redaktionen: Använd vår stora checklista som täcker alla moment när du ska bygga hus – från tomt till inflyttningsklart hus. Du kan läsa artikeln här: Bygga hus checklista
Redaktionen: Det är allmänt känt att det är lättare att sälja ett hus på våren och sommaren när huset är som vackrast, inbäddat i grönska. Nu visar en undersökning att en fin välskött trädgård kan öka husets värde med upp till 20 %. Du kan läsa artikeln här: Fin trädgård ökar husets värde
snickar: Gillade detta avsnittet skarpt! Ett underbart par som strålade ut så mycket värme genom hela programmet. Kul att se att det blev klart också för en gångs skull. Färger tyckte jag om också. Däremot aldrig varit ett fan av obehandlad plywood. I min värld har alltid plywood varit något man använder för ha något rejält att hänga upp tvn typ.. Men det har verkligen blivit mer och mer
paralun: Jo tog mig en titt på Organowood och det är ju helt i enlighet med den "gröna röran". https://organowood.com/ Och inte häller det med svenska förutsättningar!
Marlen Eskilsson: [citat] Nu har jag lagt till planritningen för övervåningen också.
Messier1994: [citat] De var för jkl duktiga på att få saker gjort, tror inte det här var den andra lgh de renoverande. Säkert har de bytt upp sig i omgångar. Vad får de för lägenheten de sålde? 15? 20? Tror helt klart det är närmare 20 än 15. Skulle inte förvåna mig om de är helt skuldfria trots köpet av den nya lägenheten plus att de fått lite pengar emellan. Vad får du för en 5:a på 60
MIWA: [citat] Hej, Vi byggde till vårt Älvsbyhus med ett likande oktagon torn 2004 - 2008, tvådelat med badrum och bastu totalt 18m². På övervåningen fick vi ett litet mysrum på ca 6m², 3m i takhöjd och 6 fönster. Ny entré på 5m² och balkong, större tvättstuga och ett sovrum till, totalt ökade vi med ca 60m². Vi gjorde allt jobb själva med lite hjälp av en släkting. Trivs jättebra!
twoody: Finns ju en miljon olika faktorer vad en extra budgivare skulle kunna vara värd.
soderstromper: [citat] Sen älskar möss och råttor att leva i cellulosa plus att du behöver tillsatser för att brandsäkra det. Men annars är det ju typ samma sak.
Redaktionen: KI:s prognos är att räntan kommer att ligga oförändrad till 2028, och därefter kommer en höjning. Du kan läsa artikeln här: KI: Räntan ligger oförändrad till 2028
kisumisu: [citat] Jo det lär vi nog få så småningom. Sen har man varit en o annan gång sur på Vattenfall och Skellefteåkraft. Men Ellevio, Fortum, Eon etc tycks ju vara än värre rövare! Men mätare är bytt hos mig också, transformation station bytts ut.... antenner hit och dit.... Ja man märker det händer hos Vattenfall också och sedan får man det låta som positivt "du som kund kan nu ha
Hybro: Hittade ingen annan lämplig tråd. Så jag slänger in en bild på ett utbygge. [bild]
Jocce81: Gällande att plocka själv kontra att ta transport, de gånger jag beställt från K-rauta (numera K-bygg) så har det varierat, men det som jag fått levererat och reklamerat har de utan frågor levererat nytt på. Samt att jag har fått behålla det dåliga, så det har ju fungerat där man behövt kortare bitar ;) Men självklart har man mer kontroll över vad man får om man står och
DennisCA: Jag byggde själv en altan med tak på ca 20 kvadrat för materialkostnad cirka 20,000kr förra året.
BobbyMel: Kul med ett avsnitt och ett bygge som inte går så vansinnigt mycket precis som man tänkt sig. Får mig att minnas de första säsongerna när någon använde en hjullastare för att stötta upp stommen och en del skilsmässor under byggets gång. Många projekt under de senare säsongerna har känts så otroligt välplanerade och kanske rent av smygreklam för någon som är arkitekt eller
klaskarlsson: [citat] Vad menar du dom skall göra ? Det finns tre nivåer: Erinran, varning och återkallning av registrering Det är väl lite väl skarpt att ge en mäklare yrkesförbud för att man publicerat en felaktig annons ? (och mer än så vet vi ju inte att denna mäklare har gjort) Och tanken är ju att får man flera varningar så kan det sen bli en återkallning av licensen.
kungfuu: [citat] Var hittar du detta och har inte kommuner fortsatt egna regler för höjder mm?
Fideliox: [citat] Tack för tipset! Tog en halvdag bara, snabbt och billigt. Nu är det bara att vänta in bolånerabatten!
Appendix: Ja bolånekarusellen har tagit slut nu. Det var glada tider då man kunde låna för 1% ränta. Blir spännande se hur priserna stabiliseras med 3-4,5% ränta...
Jacob Lund: [citat] Håller helt med Sverige håller på bli mer och mer Amerikaniserat och allt ska upplysas om, inget ansvar alls ska ligga på köparen snart.
Kashew: Huset kan bli ditt! https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-rabylund-lunds-kommun-guldakersvagen-17-21447504