Det är lite besvärligt att ta sig till tomten och vännerna stannar därför gärna över. Lösningen blev en samling byggnader som fungerar för många med tillräckligt stora ytor där man kan vara tillsammans, men också med avskilda rum, där man kan dra sig undan.

Du kan läsa artikeln här: Fyra små hus - ett med naturen

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Citatet nedan från artikeln är ett väldigt trevligt synsätt tycker jag.

– Jag tycker det är viktigt att man inte förstör omgivningen när man bygger ett hus. Det ska vara lite som när man sätter upp ett tält, det är ju något man gör på naturens villkor utan att såga ner träd och röja. Det är inget komplicerat, det handlar bara om att respektera platsens förutsättningar.

• Gilla
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
Otroligt fint hus som ligger fint placerat i den omgivande naturen. En tjusig detalj är bastun som balanserar på en stenbumling där man i vanliga fall gjuter en betongplint. Det påminner mycket om Per Fribergs Ljungahusen i Skåne

• Modern byggnad med stora fönster omgiven av natur, trädäck och utemöbler. Rustik bastu balanserar på en stenbumling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
emmjo
  • Laddar…
K
Otroligt snyggt.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Mycket elegant löst!

Maria T
Åh så fint, där skulle jag kunna tänka mig att spendera många sommarveckor.

Jag tycker också att det har blivit jättesnyggt. Det enda som jag undrar: Hur många fåglar flyger mot de stora glaspartierna ? Hur löser ägaren problemet att fåglar inte fattar direkt att man inte kan flyga "rakt genom glasfronten"? Har någon tips? Just när man har sitt hus i naturen och vill anpassa sig, så kan det finnas anledning att tänka på ivriga talgoxar, rödhakar, blåmesar som har bråttom att mata sina ungar och tar gärna "genvägar" just i fönstren...

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
Hade velat se mer en överblick mellan byggnader och tomt.

Stänkskyddet i köket trodde jag först var en storbildsskärm:)

Utrymmet bakom köket känns märkligt av det man ser på planlösningen men kanske vettig för familjen…

4 små hus = ett bostadshus, en friggebod, en bastu och ett förråd är det va? ;)

S syrenen skrev:
Jag tycker också att det har blivit jättesnyggt. Det enda som jag undrar: Hur många fåglar flyger mot de stora glaspartierna ? Hur löser ägaren problemet att fåglar inte fattar direkt att man inte kan flyga "rakt genom glasfronten"? Har någon tips? Just när man har sitt hus i naturen och vill anpassa sig, så kan det finnas anledning att tänka på ivriga talgoxar, rödhakar, blåmesar som har bråttom att mata sina ungar och tar gärna "genvägar" just i fönstren...
Tydligen inget problem när möblerna kom in

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.