Historikern Peter Danielsson berättar varför vi älskar hus med torn och när vi började bygga dem.
Du kan läsa artikeln här: Därför älskar vi hus med torn
Hej,
Vi byggde till vårt Älvsbyhus med ett likande oktagon torn 2004 - 2008, tvådelat med badrum och bastu totalt 18m². På övervåningen fick vi ett litet mysrum på ca 6m², 3m i takhöjd och 6 fönster. Ny entré på 5m² och balkong, större tvättstuga och ett sovrum till, totalt ökade vi med ca 60m². Vi gjorde allt jobb själva med lite hjälp av en släkting. Trivs jättebra!
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.