Linda och David har byggt en 4x8 meter stor pool. Här kan du läsa om hur bygget gick till och hur lång tid det tar att bygga en pool. Vi har även tittat närmare på kostnader förknippade med poolbygge.

Du kan läsa artikeln här: Hur lång tid tar det att bygga pool?
 
Hur underhåller man en pool? T ex rengöring, vintertid, start på försommaren. Vilka redskap behövs för underhåll? Något att ta upp insekter med?
 
Vilken härlig pool! Grattis till familjen!

Personligen skulle jag nog sett till att bygga ett poolhus. Trevligt att ha utrymme och gör det tråkiga underhållningsarbetet mindre jobbigt. Samt praktiskt att kunna förvara alla grejer.

Fördelen med trall är att det är lätt att bygga och billigt. Men om man andå håller på och gräver skulle jag satsat på stenlagda ytor
 
För 200k kan man åka på två eller tom 3 utlandsresor. Jag vet vad jag skulle välja :)
 
Jag tror det är helt rätt att satsa på en professionellt utförd linerpool, även om det kostar mer än glasfiberpool. Dels är det betydligt snyggare och hållbart i decennier och dels tror jag att det ger en värdeökning på huset (så pengarna är inte helt i ”sjön”)
 
Språkpolisen förmår inte att bita sig i tungan:

”för att inte åverka för stor skada på gräsmattan” blir som att säga ”för att inte skada för stor skada på gräsmattan”.

Antingen ”för att inte åsamka för stor skada” eller ”för att inte göra för stor åverkan”. :)
 
  • Gilla
hamhamham och 3 till
  • Laddar…
Jag kan svaret på denna.
Det beror på hur många bra poolare du har.
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Språkpolisen noterar också att "snittiden att bygga en pool är 2-4 månader":p
 
G Galten skrev:
Jag tror det är helt rätt att satsa på en professionellt utförd linerpool, även om det kostar mer än glasfiberpool. Dels är det betydligt snyggare och hållbart i decennier och dels tror jag att det ger en värdeökning på huset (så pengarna är inte helt i ”sjön”)
Min glasfiberpool fyller 54 år i sommar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.