Artikelkommentarer
Redaktionen: Efter att ha väntat tre år på att få klart bergvärmeprocessen har husägaren tröttnat. Du kan läsa artikeln här: Anmäler kommunen till JO för seg bergvärmeprocess
Marlen Eskilsson: Huset på bilden är medlemmen Hööks och han har byggt det i lösvirke.
erikjakan: Häftigt koncept med det tickar inte mina boxes, det ser bara konstigt ut tycker jag. MVH Erik Wedlund
bananarama: [citat] Tycker att de följer varandra (fast, spot, rörligt) men visst spelar andra saker roll. Kollar man nu är spotpriset från elbolagen över 40 öre om man väljer rörligt avtal. Just nu är det rörliga avtalet på 1 år ungefär lika dyrt som 1 år fast avtal. Hur som helst, jag får välja det avtal som finns nu. Historik, fast och rörligt:
johamn: [citat] Det ena utesluter inte det andra ;) //J
Redaktionen: Arkitekttävlingen Rödfärgspriset har annonserat vilka hus som går vidare till final 2018. Du kan läsa artikeln här: Husen som går till final i Rödfärgspriset
Redaktionen: Hushållen säger nej till vitt, nu är det nya färger som gäller enligt en ny undersökning. Du kan läsa artikeln här: Nya trender för homestyling
Krilleman: Jag nu ser jag också att min dyslexi visar sig från den bästa sidan! :whistle::whistle:
Mikael_L: [citat] Ja det vore ytterst tråkigt och olyckligt om det går fel väg. Jag kan väl tycka att lagstiftningen idag skulle kunna vara helt OK, men problemet blir att man i många kommuner tolkar lagar såsom att man ska ta till allt, maximalt, som försvårar för den enskilde, som lagen medger. Att kommunerna inte fattar att lagen är det som medger att de i vissa speciella fall kan ingripa mot
Bricco: https://www.hitta.se/kartan/solinfo!~58.24454,11.68019,17.483783773514276z/tr!i=Vg7Cstpn/tileLayer!l=1/realestate!a=1!l=58.24455:11.68008!s=1
Räknenisse: [citat] Lappskattelanden betraktades som "ägda" annars hade man ju inte betalat skatt för dem. De kunde köpas, säljas och ärvas. Vanliga bönders skattejord hade ett "ägande" som var mycket svagare än idag. Betalades inte skatten eller om man inte brukade marken så förlorade man den. Så en rättighet som kontinuerligt måste "förtjänas". Begränsningar i vem man kunde sälja till och
Redaktionen: Många tjänster som berör husägare är med på topplistan över problematiska marknader inför köp. Du kan läsa artikeln här: Tjänster är svårast att handla för konsumenterna
CHolden: SEB aviserar ett liknande upplägg med mer aggressiv prissättning för att möta konkurrensen från de nya bolåneaktörerna : tror det när jag ser det och tar nog tid för dom att få det på plats!
fia_mstd: Jag tror definitivt inte de gör något av altruistiska skäl, tvärtom! Därav min fråga - vad gör de med en kund som vid omläggning av lån helt plötsligt mer är en risk än en potentiell inkomst. Det affärsmässigt korrekta är ju då att antingen visa kunden på dörren eller höja räntan. För de som lever på marginalerna är det viktigt att ha vetskap om.
Nötegårdsgubben: [citat] Ser ut som en standardtext. Misstänker att det saknas mäklare i det aktuella fallet, annars hade väl den kopia denna haft varit bevis på att köparen begärt återgång av köpet. Tråkig historia, men bra exempel på att köparen har ett långtgående ansvar mot säljaren så fort köpeavtalet är undertecknat, och att köpebrevet i mångt och mycket är en formalitet som inte
Marcussjogren: ”hönshus översvämmat” hade vart en lämplig rubrik. Precis lika intressant som artikeln i sin helhet. Att försöka lura in folk (Click baits) till tråkigast möjliga/mest meningslösa artikel är något som nästan alla webbtidningar verkar sätta prestige på. Hjälper ju till att hålla uppe reklamintäkterna.
stefancrs: [citat] Det jag menar. 0% var ju ingen gräns, varför skulle nuvarande nivå vara det?
Redaktionen: Husägare och takfirma tvistar om vem som bär ansvaret för fel på husägarens tak och uterum. Du kan läsa artikeln här: Byggfirma bör avhjälpa fel på tak
Redaktionen: Har det blivit dags att ta första bolånet? Här kan du läsa om hur du väljer bästa banken och ser till att komma så billigt undan som möjligt. Det fungerar nämligen lite annorlunda med banker och bolåneräntor på senare tid. Du kan läsa artikeln här: Bästa bolåneräntan - välj rätt bank
lundq: Men personalliggarna då?! :thinking: Problemet är ju att det lönar sig att skita i alla regler. Regelverk drabbar bara de som är ärliga. Dom andra skiter ju i allt.
jonmo: [citat] Jag håller med om att det är svårt att tolka den siffra man får fram, speciellt om man har få rapporterade affärer. Därför talade jag om den landsomfattande siffran. Nu har man ju som sagt antagligen alla datapunkter. Då är det också möjligt att jämföra datan, är de objekt som sålts likvärdiga, geografiskt och storleksmässigt, eller har folk slutat köpa lägenheter i
Anonymos: Har du krävt garanti på aktivt djup? Håller själv på med att införskaffa offerter,men inte bestämt om det skall bli berg,jord el. luftvärmepump.Mitt problem just nu är att en rörläggare anser att jag måste byta ut rören under krypgrunden till större dimension, har 15-20 tum, han vill byta till 28 tum. En annan säger det inte behövs.
heimlaga: Viktigast skulle ju vara att informera folk och övertyga dem att ta sitt ansvar och inte bygga hus på översvämningskänslig mark vad planeringsmyndigheter och tomtsäljare än säger. Då kanske samhällets resurser skulle räcka till att skydda de som redan finns där.
TowaTei: (ska man vara petig bor väl alla utom uteliggarna i hus) ((förlåt))
SonnyListon: [citat] Har också tänkt på det, men det är väl Sverige som är extreeeemt dyrt om man jämför med övriga Europa.
Redaktionen: Köpare och säljare kommer allt oftare överens om pris, jämfört med för några månader sedan. Du kan läsa artikeln här: Köpare och säljare överens om priserna igen
twoody: [citat] Arn ska inte bli domstol
Ceciliabro: [citat] Hej! Tycker att det var en mycket fin fasadfärg. Jag skulle gärna vilja ha färgkoden.
K_arlstrom: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.scoreit.lathunden
Byggdjuret: [citat] Man kanske ska börja beskatta skiten? En riktig skitskatt. Men samma resonemang som med fastighetsskatten borde passa. Men hur gör man med utedass? :)