2 658 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
58 % högre elpris i april
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 602 inlägg
Vårfloden väntas dra ner elpriserna, men hittills har de legat högt i år.
Du kan läsa artikeln här: 58 % högre elpris i april
Du kan läsa artikeln här: 58 % högre elpris i april
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Spela roll, nätpriserna håller på att göra elpriset oväsentligt. 1,18 kr/kWh bara för nätet i April!
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Skatten kan du ju ändå ute påverka. Syftet var väl gör attvindkraften admistrationen. Det finnsmånga fler elhandelsbolag, de behöver inte ens ligga i Sverige och man byter en del. Så jag förstår syftet med flytten.
Jag syftade inte på skatten, utan att plötsligt har den fasta delen (utan skatt, som inte är fast) blivit väldigt dyr, och den rörliga delen inte lika dyr, och det är ju enbart för att jag som konkurrent inte kan välja vem som sköter mitt nät, men jag kan välja vem jag köper el av.
Det är ju inte en kostnad som är flyttad. Men jag håller med om att privata företag på monopolmarknader inte är bra. Det borde vara samma sak med ledningar som det är med vägar.
Japp, det kan absolut bli dyrare med egen bil än med taxi. Jag har hört de som fått sådana utfall.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
vilken siffra man ska haverit ju på vadmal ska ha den till. Marginalkostnaden är ju enbart de rörliga kostnaderna, men det totala priset inkluderar ju allt. Samma sak med bilen.