Naturliv
Naturliv: Jag tycker att det är synd om inte Bygglov kommer tillbaka. Det har varit inspirerande att följa, jag har säkert sett varenda avsnitt. En hel del idéer har jag snott från programmet. Jag hoppas att det i någon kanal startas ett program om att renovera gamla torp. Gärna med både gamla och nya metoder.
12 svar · 3,9k läst
H
Husbygget2014: a
1 svar · 979 läst
Redaktionen
Redaktionen: Köksutrustning för 140 000 kronor installerades i en bostad, men pengarna togs från arbetsgivaren. Du kan läsa artikeln här: Villkorlig dom till mannen som lurade till sig köksutrustning
0 svar · 793 läst
jonmo
jonmo: [citat] Jag älskar entreprenörer, det är ju helt fantastiskt att folk satsar sitt livs besparingar på att skapa produkter som jag kan välja att köpa om jag tycker de är mer värda än mina pengar, eller skita i om jag hellre behåller pengarna.
43 svar · 7,4k läst
R
Turboflite: [citat] Håller med till fullo, jag är inte pensionär, men ungarna har flyttat, sitter i en villa på 208+150kvm garage värd kanske 12 miljoner, säljer jag så blir det ca 2 miljoner i skatt och jag kan inte köpa den 4 rok jag skulle behöva i stan. Jag sitter kvar ‍♂️
4 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Årets vårflod väntas bli rekordstor, och det gäller att husägare säkrat upp mot översvämningar så gott det går. Du kan läsa artikeln här: Husägare se upp: Vårflod på gång
0 svar · 578 läst
Redaktionen
Redaktionen: SM i fågelholk har avgjorts, här är vinnaren. Du kan läsa artikeln här: Sveriges bästa fågelholk korad
0 svar · 599 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] [citat] Kul idé! Och kan kanske leda till lite eftertanke! Kanske dags att börja minska ner på Thailands- och Kanarieö-resorna och amortera ner lite grand på boendelånen.
4 svar · 1,3k läst
Appendix
Appendix: Det är väl inte så förvånande. De vill ha samma pris som befintliga lägenheter. Med högre avgifter och föreningar med lån på upp mot 20.000 per kvm bostadsträttsyta. Nä. Det är helt enkelt mycket säkrare och smartare köpa i befintligt bestånd med låga lån ovch bevisad stabilitet i föreningen.
1 svar · 690 läst
T
twoody: Skitsnack att det minskas av ränteavdraget,det minskas på grund av att det bara har byggts mycket dyra lägenheter. Och när det finns för mycket av något så bygger man inte mer.
1 svar · 843 läst
Redaktionen
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Gröna hus – historia, välja färg, inspiration Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
0 svar · 787 läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: [citat] Jodå jag har gått lätt hukad sedan den kom ut. Jag förstår att den inte duger åt en högspännings- och elkraftsingenjör men förhoppningsvis som förenklad version åt lågspänningsfolket.
10 svar · 6,1k läst
J
Jehu: Verkar inte ha varit en drömkund precis.
1 svar · 2,0k läst
hsd
hsd: Ja just Jag hittade tråden på fel ställe :rolleyes:
3 svar · 1,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: I Sverige finns det mer än 2 miljoner småhus för permanentboende. Drygt 400 000 av dem är byggda före 1930. Rekorddecenniet 1971-1980 byggdes hela 427 644 hus. Du kan läsa artikeln här: Antal hus i Sverige och när de byggdes – kommun för kommun
0 svar · 946 läst
Redaktionen
Redaktionen: I Sverige finns det 576 806 fritidshus, enligt den senaste statistiken som avser 2016. Se i tabellen nedan hur många fritidshus det finns per kommun. Du kan läsa artikeln här: Antal fritidshus i Sverige, per kommun
0 svar · 828 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nedan hittar du en lista på när husen byggdes per kommun i bokstavsordning, U-Ö. Du kan läsa artikeln här: Byggnadsår för småhusen per kommun U-Ö
0 svar · 620 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nedan hittar du en lista på när husen byggdes per kommun i bokstavsordning, P-T. Du kan läsa artikeln här: Byggnadsår för småhusen per kommun P-T
0 svar · 758 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nedan hittar du en lista på när husen byggdes per kommun i bokstavsordning, A-F. Du kan läsa artikeln här: Byggnadsår för småhusen per kommun A-F
0 svar · 555 läst
Redaktionen
Redaktionen: Nedan hittar du en lista på när husen byggdes per kommun i bokstavsordning, G-K. Du kan läsa artikeln här: Byggnadsår för småhusen per kommun G-K
0 svar · 612 läst
a.o.f
a.o.f: Lika dant i ett område i Stenungsund.
1 svar · 936 läst
Redaktionen
Redaktionen: Inbrotten ökar kraftigt i vissa län. Trolig orsak uppges vara internationella stöldligor. Du kan läsa artikeln här: Här ökar inbrotten mest
0 svar · 494 läst
Anna_H
Anna_H: Får mig att tänka på vår ilskne granne här, som blev arg på kommunens snövall vintern 2010 när vi hade brutalt mycket snö. så han skottade konsekvent ut ALL sin snö på gatan. Han är inte helt frisk efter ett par slaganfall, och hade redan då hemtjänst. Flera av oss pratade med honom flera gånger, men droppen var när jag pratade med honom och sade ifrån lite mindre ödmjukt (men
4 svar · 2,4k läst
fia_mstd
fia_mstd: Oj gör om och gör rätt redaktionen. Den där texten är ju helt ihopsnurrad ;)
7 svar · 4,8k läst
P
philippk: Här luktar det begraven hund på långa vägar! Känns som att någon försöker driva detta igenom med en tanke bakom det hela, utan att stå i kulisserna än så länge
2 svar · 1,9k läst
Rabbithole
Rabbithole: Absolut. Men u värdet är ändå högst intressant
21 svar · 6,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Prisutvecklingen för hus och bostadsrätter i februari ger intryck av en ryckig marknad. Du kan läsa artikeln här: Prisutveckling både upp och ner ute i landet
0 svar · 661 läst
H
hempularen: Fast han fick tydligen "sparken" från den byrån han arbetade på. Tror att de arbetar som egna företagare under byrån som en sorts paraply.
4 svar · 1,5k läst
R
Lunan P: Hej nej jag tror du har fel. Deras hus ser ut som en plockad höna nu, naket, det stämmer inte. Man såg ju på huset som de fick idén om balkongräcket att det huset var putsat. Det hade precis likadana smala tegelstens sidor brevid fönstren på nåt ställe, tegelstenar av en helt annan kvalitet och lite mörkare. De partierna ska inte putsas men allt annat ska självklart det. Räfflorna
41 svar · 13,2k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Jag kunde ha valt en annan källa, men hittade inte orginalet just nu. Det är alltså SLU som forskat och gjort mätningar på gödsel, och kommit fram till att animaliskt är bäst, vegetabiliskt okej och konstgödsel på sikt dåligt, men jag läste det i en tidning på jobbet för flera månader sedan, så jag kan inte hitta igen artikeln.
39 svar · 6,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.