useless
useless: De ökande kraven har väl i princip varit kända sen förr-förra F-gasförordningen som kom runt 2008? Det låter mer som att tillverkarna har struntat i problemet och nu försöker skylla på andra faktorer för att få igenom uppskovet.
1 svar · 923 läst
Redaktionen
Redaktionen: Många köpte värmepump under första kvartalet i år. Du kan läsa artikeln här: Kraftigt ökad försäljning av bergvärmepumpar
0 svar · 690 läst
J
Jehu: [citat] Det där förstod jag inte :thinking:
7 svar · 1,6k läst
H
huggan: Solklart fall och helt rätt. Hoppas bara dom följer ARN's rekommendation.
1 svar · 2,0k läst
S
Squall Leonhart: Ett "fritidshus" såldes här i området för några år sedan. Timrat nybygge på 180 kvadrat om jag inte minns fel. Alla former av ledningar indraget och en lagom stor pool i ett poolhus. Allt placerat några meter ifrån havet. Definitionen av fritidshus har nog ändrats med åren. :P
1 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Idag överlämnades en vårproposition med ett par förslag som berör bostadsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Vårbudgetens påverkan på husägare
0 svar · 635 läst
Cajsa Lundin
Cajsa Lundin: Oj, jag har missat korrespondensen. Bäst att kommentera. Per hälsar att i hans beräkningar ingår allt, från det kunden kontaktar honom. Han har tagit totalkostnaden och dividerat med kvadratmetrar. Det innebär möte, inmätning, beräkning material och arbetstid, offert, materialbeställning och hämtning, förberedelse på platsen (ev urgrävning, bortforsling, rivning av befintligt),
14 svar · 7,0k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja då kan jag inte hjälpa dig. Ledsen! ;)
249 svar · 18,0k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: [citat] [citat] Nu var inte frågan om den var laglig, utan om lagen är rättvis. [citat] Frågan som ställts har inte att göra med hur rik någon är. Men även en rik person bör i mina ögon ha rätttsskydd gentemot det allmänna.
85 svar · 13,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: [citat] Det hittar du i vår altanskola: Del 1 - Reglerna för att bygga altan Del 2 - Utforma altanen, storlek, form, trappor Del 3 - Välja trall till altanen Del 4 - Välja dimensioner på virke till altan Del 5 - Plintar och grundläggning Del 6 - Belysning vid altanen
9 svar · 7,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mäklarna menar att utbudet av fritidshus på Gotland är lågt just nu. Här får du reda på när det lättar, var folk helst vill bo och hur du gör för att hitta ett sommarhus du blir nöjd med. Du kan läsa artikeln här: Köpa sommarhus på Gotland
0 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Nationell handlingsplan ska minska risken för skador från radon. Du kan läsa artikeln här: Nationell handlingsplan mot radon
0 svar · 632 läst
Redaktionen
Redaktionen: Huspriserna vände nedåt första kvartalet i år. Du kan läsa artikeln här: SCB: Huspriserna sjunker
0 svar · 495 läst
Redaktionen
Redaktionen: Sen vår, skärpt amorteringskrav och konsumenter gör just nu att köparna har ett övertag på bostadsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Köparna har viss fördel på bostadsmarknaden
0 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det har varit dyra elfakturor på många håll i landet sista månaderna, och hushållen oroar sig över framtida höjningar. Du kan läsa artikeln här: Många oroliga över elfakturan
0 svar · 769 läst
Redaktionen
Redaktionen: Kort bindningstid fortsatt vanligast på nya lån. Du kan läsa artikeln här: Få vill binda räntan just nu
0 svar · 682 läst
Redaktionen
Redaktionen: Hushållen har återfått förtroendet för bostadsmarknaden och tror på stigande priser. Du kan läsa artikeln här: Hushållen tror på stigande priser
0 svar · 1,1k läst
C
carra: Och jag(vi) som ägt en lägenhet i Spanien,Teneriffa, skulle avråda ALLA från att köpa, i vart fall på Teneriffa... Jag har ett förflutet som kontorsarbetare,nåja, på hög o låg nivå och är juridiskt välbevandrad och har lätt för att tillgodogöra mig information och omsatta den i verkligheten. Det är så mycket tjafs både att sälja,äga o köpa att jag saknar,nästan,ord.... Det
6 svar · 4,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Undersökningen Fritidshusrankingen visar att ett län toppat listan tre år i rad. Du kan läsa artikeln här: Här ska fritidshuset ligga om det ska vara mest populärt
0 svar · 983 läst
stefancrs
stefancrs: [citat] Senast det gjordes vi föräldrarnas stuga var jag rätt liten, men det var mycket jobb för rätt litet resultat. Är det lågt vatten eller hög sjö kan man inte åka in till bryggan. 50cm landhöjning flyttar stranden rätt långt på många ställen. MEN om det nu går räkna med att haven ska stiga så är det kanske det som gör att priserna i Hudiksvall rusar, för nu kan man
7 svar · 1,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Finansinspektionens undersökning visar att bolånetaket haft önskad effekt. Du kan läsa artikeln här: "Hushållens skulder har dämpats av bolånetaket"
0 svar · 625 läst
Rabbithole
Rabbithole: Kanske blir att försänka skenan in i taket då och kanske sätta någon list för att få det prydligt.
3 svar · 5,3k läst
·
Z
ZipLock: Det har verkligen gått inflation i ordet "utsatt". Jag kan köpa att föräldralösa barn i ett krigshärjat land är "utsatta" - däremot har jag svårare att se att villa- och bostadsrättsägare i Sverige är "utsatta".
1 svar · 1,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Har du ett ojämnt underlag som behöver förberedas innan du lägger golv? Då är flytspackel svaret. Vi förklarar vad flytspackel är, vilka sorter det finns och hur det fungerar. Du kan läsa artikeln här: Jämna av golvunderlaget med flytspackel
0 svar · 777 läst
Redaktionen
Redaktionen: Konsumentverket har undersökt kostnaden för så kallade misslyckade köp. Du kan läsa artikeln här: Hantverkartjänster orsakar årligen konsumenter kostsamma skador
0 svar · 573 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det kalla vädret drar upp elpriserna. Du kan läsa artikeln här: Högsta elpriset på 6 år
0 svar · 560 läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vilken utmärkt informerade och bra artikel! Jag lärde mig massor om både gul färg och tidsepoker. Tummen upp! (y)
4 svar · 2,7k läst
B
BGA: Har en tomt som till hälften ligger närmre än 100 meter från strand. Trodde att jag inte fick bygga närmre än 100 meter från strand. Blev glatt överraskad när kommunen informerade att jag fick bygga var som helst på tomten (ej prickmark). Om tomten redan är bildad är den undantagen strandskyddet Nu står där ett helt färdigt o godkännt fritidshus 80 meter från strand.
11 svar · 5,3k läst
K
Kenton: Prefabrikens SIPS element är gjorde med 12mm magnaboard skivor som ger bärighet, brand och fuktskydd. Det behövs inga reglar i väggarna eller golv och tak för en vanligt hus upp till tre våningar. Tak och golvelement är gjorde med 0.6 Aluzink plåt på bägge sidor. Väggelementen kostar 950:- Kvm för 300mm Grafit EPS s-100 u-värde 0.1 Storlek på väggelementen är 2.7 m x 9m. Fönster
13 svar · 11,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.