Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hur skapar man ett modernt tillägg i en så pass känslig miljö som Smedslättens villakvarter från 1920-talet?

Du kan läsa artikeln här: Modern tillbyggnad i klassisk miljö

Ja, inte som de i artikeln gjort i alla fall.:). Inte i min smak.

• Gilla
Enolf och 8 till
  • Laddar…
Inte i min smak heller och tycker inte det är en ”försiktig” tillbyggnad. Lyckligtvis är smaken som baken :rofl:

• Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Bilderna inomhus stämmer inte med huset på utsidan.. måste blivit knas här

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Det kanske är såna där magiska fönsterpartier som bara syns från insidan?

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Måste vara sådana där nya moderna "foto-tapeter" ;)

Ja vad ska man säga.... Jämfört med fasad i cortenstål och platt tak var det ju okej, men varför inte göra tillbyggnaden i samma stil som originalhuset?

• Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Då hade ni nog gillat alternativ A bättre av skisserna. Jag väljer den här alla dar i veckan.

• Gilla
J-stedt
  • Laddar…
BirgitS
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Då hade ni nog gillat alternativ A bättre av skisserna. Jag väljer den här alla dar i veckan.
Har du någon förklaring på att det enligt fotona som är tagna inomhus finns en vägg som är i stort sett helglasad men att man inte ser till den väggen på fotona tagna utomhus, fast det finns foton på alla fyra väggarna (som surfarn hintade om i inlägg 4)?

• Gilla
Probably Wrong
  • Laddar…
Nej, jag har frågat Leo som har författat artikeln om varför det är så och han ska återkomma.

Jag tycker utsida och insida stämmer bra överens. Vore konstigt annars. Det stora fönstret kanske ser större ut från insidan eftersom resterande del av väggen skyms när fotot är taget från det befintliga huset.

Nu har jag bytt ut bilderna inomhus! Ni hade rätt, det var fel förut. Igelkotten, du tittade nog på artikeln när jag hade hunnit byta. Ber om ursäkt för detta strul.

• Gilla
igelkotten82
  • Laddar…
I igelkotten82 skrev:
Jag tycker utsida och insida stämmer bra överens. Vore konstigt annars. Det stora fönstret kanske ser större ut från insidan eftersom resterande del av väggen skyms när fotot är taget från det befintliga huset.
Det hade råkat bli fel, olika möbler också;)

C
Z ZipLock skrev:
varför inte göra tillbyggnaden i samma stil som originalhuset?
Är dessutom knappast något 20-talsstuk bevarat på originalhuset, ser ut som vilken katalogvilla som helst i mina ögon. Så jag förstår inte vad som är så klassiskt och känsligt i denna miljö? Låter som mäklarfloskler.

• Gilla
BCAB och 3 till
  • Laddar…
J
"Försiktig" och "smälter in", tycker det är helt motsatsen.

Jag trodde man slutade med dumheterna att en tillbyggnad måste gå att särskilja i stil mot ursprungshuset för 30 år sen. Ungefär som plåtverkstan alltid skulle använda en avvikande färg när de reparerar en bil så att årsringarna syns. Här monterar vi en mintgrön stänkskärm på en svart bil... nästa år blir det varselgult... :)

Dock var det stora utrymmen invändigt...

• Gilla
FunkishJonny och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.