- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
På konsumentens sida
· 3 624 inlägg
Hur skapar man ett modernt tillägg i en så pass känslig miljö som Smedslättens villakvarter från 1920-talet?
Du kan läsa artikeln här: Modern tillbyggnad i klassisk miljö
Du kan läsa artikeln här: Modern tillbyggnad i klassisk miljö
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Då hade ni nog gillat alternativ A bättre av skisserna. Jag väljer den här alla dar i veckan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Har du någon förklaring på att det enligt fotona som är tagna inomhus finns en vägg som är i stort sett helglasad men att man inte ser till den väggen på fotona tagna utomhus, fast det finns foton på alla fyra väggarna (som surfarn hintade om i inlägg 4)?Marlen Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Nej, jag har frågat Leo som har författat artikeln om varför det är så och han ska återkomma.
Jag tycker utsida och insida stämmer bra överens. Vore konstigt annars. Det stora fönstret kanske ser större ut från insidan eftersom resterande del av väggen skyms när fotot är taget från det befintliga huset.
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Nu har jag bytt ut bilderna inomhus! Ni hade rätt, det var fel förut. Igelkotten, du tittade nog på artikeln när jag hade hunnit byta. Ber om ursäkt för detta strul.
"Försiktig" och "smälter in", tycker det är helt motsatsen.
Jag trodde man slutade med dumheterna att en tillbyggnad måste gå att särskilja i stil mot ursprungshuset för 30 år sen. Ungefär som plåtverkstan alltid skulle använda en avvikande färg när de reparerar en bil så att årsringarna syns. Här monterar vi en mintgrön stänkskärm på en svart bil... nästa år blir det varselgult...
Dock var det stora utrymmen invändigt...
Jag trodde man slutade med dumheterna att en tillbyggnad måste gå att särskilja i stil mot ursprungshuset för 30 år sen. Ungefär som plåtverkstan alltid skulle använda en avvikande färg när de reparerar en bil så att årsringarna syns. Här monterar vi en mintgrön stänkskärm på en svart bil... nästa år blir det varselgult...
Dock var det stora utrymmen invändigt...