Artikelkommentarer
Redaktionen: En politiker i Lysekil har förfalskat bygglov och lurat familjer. Du kan läsa artikeln här: Politiker blåste familj på bygglov
Redaktionen: Nu tror lika många på fallande huspriser som gruppen som tror på stigande. Du kan läsa artikeln här: Fallande boprisförväntningar
Appendix: Hur stor var urvalet? hade även varit intressant se hur det varierar mellan stad och landsbygd samt olika åldersgrupper. I "vad svensken föredrar" så ser jag väldigt tydliga skillnader mellan släkten i Norrbotten och de i storstan. Samt mellan de olika åldersgrupperna. I princip skulle jag nog säga att det är 50+ som är trädnördar och de som är i den nya gröna vågen.Så det skulle
VEDSPISUPPRORET: [citat] https://www.boverket.se/sv/byggande/hallbart-byggande-och-forvaltning/andrade-krav-for-vedspisar-kaminer-och-pannor/ "du får återanvända gamla vedspisar och kaminer så länge kraven uppfylls" Jaha och hur ska de få fram att de uppfyller kraven? Vad ska ett test kosta och vem ska utföra det. De kan inte gömma sig bakom att produkterna ska testas och sen inte berätta hur testet ska
twoody: [citat] Oftast så kör ackordsarbetare bara på fast dom vet att något är fel just bara för att hålla tiden. Har en kompis som var inhyrd sprängare för tele 2 arena och där hade dom börjat med grund innan sprängning var klar. Så kompisen sprängde bort saker på helgerna som dom byggt upp i veckorna, sen fick andra fixa efter. På detta sätt höll grundläggarna sin tidsplan. Och nya
JohnAnchor: Någon som vet hur det gick för ladan? Citat från nämnden "en lada i liggande timmer som ska ha gluggar, bräddörr med hasp, och stampat jordgolv" ... Spontant tänker jag, ja men det är väl fritt fram för nämnden att köpa en egen lada och ha allt det i den då? Om nämnden absolut inte vill att någon ska kunna bygga om lador så får de väl köpa upp alla lador som finns i
Redaktionen: Här hittar du husprisernas rörelser i just din kommun. Du kan läsa artikeln här: Huspriserna står stilla
Redaktionen: Nu höjs boräntorna och därmed ränteutgifterna, men hushållen är ganska bra rustade enligt dem själva. Du kan läsa artikeln här: Höjning av räntan ingen katastrof för hushållen
KnockOnWood: [citat] [citat] Jag berörde nyligen detta lite i en annan tråd [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/behoever-se-oever-var-elfoerbrukning.332446/page-5#post-3169692 där jag jämförde Vattenfalls nätavgifter med vårt lokala nätföretags, vilket ägs av en ekonomisk förening. Jag själv är alltså delägare där, liksom alla andra abonnenter. (och sitter faktiskt i fullmäktige :) )
Nalleman64: Undrar om de tänker höja inlåningsräntan också? Men nej det är väl inte troligt. De gör ju precis som de vill våra "kära" banker.
Squall Leonhart: Hur många stölder sker genom att någon hackar elektroniken i en garageport egentligen? Jag får lite "Gone in 60 Seconds"-vibbar av den här tråden. :P
Appendix: 2018 var ju inte det heller. Högbelånade föreningar med ekonomiska planer som ofta saknar relevans. Trots priserna i stor omfattning låg kvalitet på byggnationen även i "lyxhus". I regel är även nybyggnation i sämre lägen än befintliga hus. Och alla vet ju att är det något som alltid står sig i en nedgång så är det läge läge läge. Då amoteringskraven och bankernas "tak" nu
Redaktionen: Utredning slår fast att tidsfrist ska slopas till förmån för omedelbar verkställbarhet vid bygglov. Du kan läsa artikeln här: "Tidsfrist på 4 veckor vid bygglov borde slopas"
Johan Arkitekten Engström: Befriande med ordning och reda. Långt ifrån alla hemmafixade lösningar som bara förstör det lilla värde som någon gång funnits. Bra ljus i galleridelen!
Hemmakatten: Anledningen till vår flytt är att det är för mörkt, halt, snö och slask under den långa vintern. Min kropp kräver värme. Vi bodde på landet i Roslagen på en under stor naturtomt (13000 kvm) som dessutom var en äkta sjötomt. Det blev lite för mycket arbete kändes det som. Maken var ute jämnt och arbetade på tomten. Vi längtade också efter ett lite mer urbant boende. Barnen är
Just Do It Yourself: Vill man ha rejälare konstruktion kan man använda de ramar och räls som används till uterum och välja fyllning fritt : Exv trä, spegelglas, färgat glas (klart eller opakt)
Husqvarna220Ac: Roomban kör aldrig fast, trots stora trösklar in till badrum/tvättstuga, tycker att dammbehållaren är för liten på Roomban, eller har vi skitigt.. Ingen större försämring av batteriet på 3 år på den gamla, den nya är 1år gammal, men visst är halvdyra, men bland det bättre vi har köpt, förutom gräsklipparen...
Daniel_82: [citat] Jag förstår det ska skötas löpande och tänker inte någon tokrenovering. Man köper hus när man är säg 45 och planerar pensionera sig vid 65. Att man funderar vad som behöver göras och man gör planering att få gjort de större kostnaderna som kanske inte behöver göras omgående men att få de avklarade innan man pensionerar sig var lite så jag tänkte eller om man tänker
lnu: [citat] Nej jag håller med. Nu är det mest badrum bakom "balken", men sovrummet (som dessutom har fönstret i hörnet av rummet) drabbas. När på tjänstefel av arkitekten. Hela övervåningen är riktigt dåligt planerad m a p utnyttjandegrad av kvm.
Sunken#14: [citat] Jag tycker artikeln är på ett vis är bra för den öppnar förhoppningsvis ögonen på konsumenter runt om i landet hur illa man kan drabbas. VårgårdaHus har fått kommentera men i vanlig ordning kommer bara "corporate bullshit" där man säger en sak mot kritisk media men gör något helt annat. VårgårdaHus HAR sett över hur man man marknadsför sig - EFTER att man blivit
Dan_Johansson: [citat] Master googler. (jag googlade som f*n.. :))
Jehu: Som någon föreslog - skriv dom hos handläggaren på skatteverket. Borde driva fram en snabb lösning. Och kanske ändra rutinerna för hur och var man kan folkbokföra sig.
IAmNotANumber: Tack för en bra recension! Dock går det vist att styra med appen utanför wi-fi. Efter dammsugaren har slutfört ett jobb ritar den ut på karta hur den arbetat.
Redaktionen: Vi testade robotdammsugaren Cleanmate S 950. Här får du reda på hur den fungerar, hur användarvänlig den är och hur bra den är på att städa egentligen. Du kan läsa artikeln här: Cleanmate S 950 - test robotdammsugare
Redaktionen: Vi testade robotdammsugaren Scout RX2 Home Vision från Miele. Här får du reda på hur den fungerar, hur användarvänlig den är och hur bra den är på att städa egentligen. Du kan läsa artikeln här: Miele Scout RX2 Home Vision - test robotdammsugare
Redaktionen: Vi testade robotdammsugaren VR302 från Vileda. Här får du reda på hur den fungerar, hur användarvänlig den är och hur bra den är på att städa egentligen. Du kan läsa artikeln här: Vileda VR302 - test robotdammsugare
Redaktionen: 8 personer varslas hos Oscar Properties för att företaget ska nå nytt besparingsmål. Du kan läsa artikeln här: Byggföretag varslar 8 medarbetare