Artikelkommentarer
Lutte: [citat] Då blir det inga pengar serru, så snart får man köpa en tvättmaskin med viktplattor på sidan om
Carl Johansson: Vilket fint hus och inspirerande bygge
Papphammar666: [citat] Haha skön kommentar om grannen som är ett frukt och bärmonster / bäroholic ... Mitt förra argument väger också tungt att man har koll på värmen luftfuktighet brand stängda dörrar och fönster låst ytterdörren och larm...jag har larm å nej jag har inget av värde att sno . .. Exempel.. ang.Lägga pengar på annat .. ingen här som bytit ut 28t tjocktv mod ny fin 55/60t fast
Jacob87: [citat] Jag bor lite utanför göteborg. Lite långt bort men då vet jag vad jag ska söka efter! Tack
fahlis: Som påpekades i inlägg #2, tokig formatering. Borde kanske varit semikolon i stället, bara för tydlighets skull …
Mikael_L: [citat] Om jag får gissa så är det i huvudsak så att de kunnat få bygglovet i första skedet också, men sen kan jag nog tänka mig att det kan finnas ett litet mått av medömkan hos bygglovskontoret över hela den trista situationen att de kan sträcka sig lite längre, så långt de kan inom ramarna för lagar och regler, för att hjälpa till. Säkert är detta rätt så individuellt
Markokoistinen: Luckorna är är inte ikea. Som jag tidigare nämnde så dessa av valcromat "genomfärgad mdf" och troligen ifrån pickyliving eller superfront eller liknande företag som gör luckor till just Ikea stommar. [citat]
Redaktionen: Förra året granskade Skatteverket byggbranschen, och i år fortsätter den granskningen. Du kan läsa artikeln här: Byggbranschen granskas särskilt i år igen
hapazard: I Uppsala skiter de flesta villaägare i att skotta trottoaren...
Jahojjo: [citat] Riksbankens styrmedel har ingenting att göra med att fastigheter inte säljs. Tvärt om sänker man historiskt räntan när marknaden/konjunktur/köpkraft går ned. Det för att få upp inflationen. Nu är ju dock räntan låg så styrmedlen har ju med det minskat, men höjs räntan görs det inte för att fastigheter eller lägenheter inte säljs. Då är det Helt andra krafter det
Redaktionen: Avbeställde husköp inom korrekt tidsspann men skulle ändå betala för ritningarna. Du kan läsa artikeln här: Hustillverkare rekommenderas betala tillbaka 26 000 kr till husköpare
Shiraz: Statistiken säger ju samma sak för villor så det stämmer nog bra ..
BigR: [citat] Tecumseh var med flera år in på 2000-talet.
Martin_B: [citat] Via påtryckningar? Satsade på ett gemensamt hus för en gemensam framtid? Men där har du ju svaret, och du har själv svarat på det. Låter det som ett klokt beteende att ösa ut 300.000 kr på flera olika projekt så vinsten går in på "annans konto"? Utan några motkrav på prestation eller avtal eller någonting? Uppenbarligen är han ju inte nöjd med det "avtal" de har haft, må
Jarlsgård: Tittar man på detta huset så är det ju inte jättestort i sig. Sen är ju det inte optimerat till de kvadratmetrarna de har. Tex den lilla balkongen där uppe som egentligen inte fyller någon direkt funktion då ytan är väldigt liten men det snor ändå säkert 5-6m², sen har du korridoren längs med sovrummen som säkerligen är på 15m². Så bara där är 20m² som knappt går att
J-stedt: Snacka om att allt går igen. Detta är 1960 och tidigare. Jag gillar den där lavväggen. Någonting nytt och smart. Och säkert svindyrt.
Shiraz: Som vanligt läser journalisterna statistiken på det sätt som blir den bästa artikeln. Många skrev att priserna går ner, ja kanske för bostadsrätter men huspriserna verkar snarare gå upp...
slaskman: [citat] Marion, äter för en, jobbar för hundra ! Pugh gjorde en låt om den !
twoody: Feb 2019 och fortfarande inte klart. Nej containers är inte bra att bygga med i Sverige,dyrt och tar lång tid att göra plåtlådor till bostad och en väldigt begränsad formgivning. Hoppas ni blir klara under 2019 så att ni någon gång får njuta av huset ,väldigt strongt att hålla på att bygga i så många år.
fsn: [citat] Då uppfattade du det fel, frågan var om nån hade blivit granskad och det hade jag. Läs det folk skriver och hitta på färre egna tolkningar mellan raderna istället. Tro mig, hade jag gnällt hade det inte varit frågan om nåt tolkningsutrymme om jag verkligen gnällde eller inte....
DMOL: Lite mer lektyr https://lagen.nu/dom/nja/2018s9 Uppsats http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1213445/FULLTEXT01.pdf
Redaktionen: Många vill köpa svenska möbler både här och utomlands. Du kan läsa artikeln här: Många köper svenska möbler
hempularen: Bara som en liten kontrast till "inkompetens" inom staten. För många år sedan arbetade jag i ett bolag där en avdelning (som jag inte arbetade på) levererade ett kommunikationssystem för en större flygvapenbas i ett annat land. Det ingick blandannat en stor tavla till deras ledningscentral, som skulle ange viss status för något hundratal platser inom basområdet, och möjlighet att
ylven: Här är en tidigare dom som går i stort sett på motsatt linje, den kom visserligen inte till HD, men i alla fall Hovrätten. Göta hovrätt (T 2401-14, 2015-02-27 Parterna i ett samboförhållande hade separerat och kvinnan hade frivilligt flyttat från bostaden som parterna ägde gemensamt. Mannen yrkade att kvinnan skulle betala hälften av kostnaden för lägenheten. Kvinnan gjorde
Gårdsboende: Utflyttad från Sockna sedan 6 år, inte mycket som ändrats märker jag.... :crysmile:
RapidSledge: [citat] Den får du ha under armen så den inte blir till snacks för en kamphund. Har man en ceskoslovenský vlciak eller en saarloos wolfhond så får man se upp för farbror blå.
Redaktionen: Ännu en familj hade fått falskt bygglov av politikern i Lysekil. Du kan läsa artikeln här: Flera familjer lurade med falska bygglov
b8q: [citat] Tja, ska man tro snokarna på Flashback så var det just Dr Brasa.