1 030 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
En test utan Neato är inte seriös!
Neatos robotdammsugare är verkligen något för sig själva. Neato är unika när det gäller deras strukturerade sätt att gå och arbeta på, vilket sker med hjälp av modern laserteknik. Tanken är att Neato skall dammsuga lika effektivt och intelligent, som en människa.
När robotdammsugaren är färdig med ett rum, går den automatiskt vidare till nästa och fortsätter med dammsugningen. Om den under håller på att tömmas på ström, går den själv tillbaka till sin laddningsstation för att laddas upp, varefter den återgår till stället där den kom till och fortsätter med att dammsuga. Med ett magnetband kan du dessutom begränsa området roboten skall gå på, vilket kommer att fungera som en osynlig vägg.
I de tester den varit med har den i stort sett vunnit varje test!
När robotdammsugaren är färdig med ett rum, går den automatiskt vidare till nästa och fortsätter med dammsugningen. Om den under håller på att tömmas på ström, går den själv tillbaka till sin laddningsstation för att laddas upp, varefter den återgår till stället där den kom till och fortsätter med att dammsuga. Med ett magnetband kan du dessutom begränsa området roboten skall gå på, vilket kommer att fungera som en osynlig vägg.
I de tester den varit med har den i stort sett vunnit varje test!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 778 inlägg
Fast nu ville de inte delta i testet, och Xiaomi funkar på liknande sätt.
Dessutom tycker jag inte min Neato XV signature pro är så smart som du skriver
Dessutom tycker jag inte min Neato XV signature pro är så smart som du skriver
På vilket sätt är den "inte smart som jag säger" ? Jag har två Neato en på varje våningsplan, de gör alltid ett bra jobb. Jag kan starta dem med att instruera via Alexa. Xiaomi verkara vara bra också, och gör nästan allt en Neato kan.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Neato verkar vara av dålig kvalitet, vet flera som har/haft problem, samt dåliga batterier.
Tycker Roomban verkar ha bra kvalitet, vi hade Samsung först, denna höll dåligt, och repades flera ggr på garantin, men städade även dåligt.
Körde den förra Roomban några år, 3 dagar i veckan, utan problem, sålde denna för 1000:-, och köpte nyare smartare Irobot Roomba, bättre sug och smartare Navigering,
Tycker Roomban verkar ha bra kvalitet, vi hade Samsung först, denna höll dåligt, och repades flera ggr på garantin, men städade även dåligt.
Körde den förra Roomban några år, 3 dagar i veckan, utan problem, sålde denna för 1000:-, och köpte nyare smartare Irobot Roomba, bättre sug och smartare Navigering,
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 778 inlägg
Vår neato:
Batterier kassa på två år.
Hittar ibland inte ut från under stolar den kört in under.
Försöker om och om igen att köra över en 2cm tröskel den inte kommer över. (Den ska gärna korsa tröskeln minst fyra gånger på en städcykel)
Hittar inte alltid hem.
Har en fast dockningscykel, krockar den med något stannar den och gnäller.
Men jag hoppas på att de nya är smartare.
Batterier kassa på två år.
Hittar ibland inte ut från under stolar den kört in under.
Försöker om och om igen att köra över en 2cm tröskel den inte kommer över. (Den ska gärna korsa tröskeln minst fyra gånger på en städcykel)
Hittar inte alltid hem.
Har en fast dockningscykel, krockar den med något stannar den och gnäller.
Men jag hoppas på att de nya är smartare.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Roomban kör aldrig fast, trots stora trösklar in till badrum/tvättstuga, tycker att dammbehållaren är för liten på Roomban, eller har vi skitigt..
Ingen större försämring av batteriet på 3 år på den gamla, den nya är 1år gammal, men visst är halvdyra, men bland det bättre vi har köpt, förutom gräsklipparen...
Ingen större försämring av batteriet på 3 år på den gamla, den nya är 1år gammal, men visst är halvdyra, men bland det bättre vi har köpt, förutom gräsklipparen...
Klicka här för att svara