R
rockfarbrorn: För mycket jobb/pengar att lägga ner på detta ändå tror jag att gjuta med golvvärme och allt tjohej .. Isåfall kommer golvreglarna (45x220) ligga kanske 5cm ovanför allt makadam? Yttergolvet (alltså laminatgolvet) kommer ligga ca 25cm ifrån nuvarande marknivå eller någonting sådant?
21 svar · 4,1k läst
·
nino
nino: Går lite segt :) men har kommit en bit till på väg, här är 2 bilder [bild] [bild]
6 svar · 3,0k läst
·
L
Lars Hauglie: [citat] Tror inte det läcker från huset, är bygt i betong. Får nog plocke ner och börja om, men ska prova några ut av dom tipsen jag fått här innan. Frigolit under golv och minska öppningarna i taket. Om det är lite kondens går ju, men inte att det regnar inomhus...
22 svar · 17,8k läst
·
M
Mahbod Lindblad: Uppdatering i ärendet. De var här, tittade och beställde en ny dörr. Kom hit någon vecka senare och bytte ena dörren. Nu sitter det som ett smäck! Tack för bollningen, case closed!
6 svar · 3,1k läst
M
Matstj: Hej Har en välventilerad uteplats med kurrugerad plasttak. Det bildas kondens på undersidan av taket när det är vinter. Kondens dropparna brukar avdunsta av sig själv så länge det inte jätte kallt ute. Men om det blir kallare än minus 5 då bildas det fröst och det byggs på så länge så länge det är minus. När det vänder om från minus till plus då börjar frösten tina upp och
0 svar · 3,0k läst
H
huggan: Blev ännu finare nu nä vi bytte taket. Bara målning kvar. Får se om det blir nästa år. [bild] [bild]
9 svar · 3,1k läst
·
F
Familjen_S: Hej Sven, Har inte svar på just dina frågor, har inte erfarenhet av vare sig byggmax eller SBV uterumsprodukter. Däremot så satte vi upp ett uterum med Willabs enklaste skjutdörrar på försommaren som var, De känns fortfarande efter en sommar rejäla och fungerar bra, jag ångrar att jag inte gick la de extra pengarna på en bättre isoleringsklass för det hade varit trevligt att sitta
1 svar · 4,4k läst
L
Lmob: har luskat fram ett parti , novoroom exlusive som stått i en monter för bra bris, det gick att köpa till låsar som var godkända. det kanske är nått.... men enda nackdelen är att jag får sätta partiet med insidan ut i uterummet pga hängningen. kan det göra något...
2 svar · 2,3k läst
G
gaia: häng några blomlådor så blir plåten mindre synlig. Tyget och regn går inte så bra ihop.
5 svar · 9,2k läst
·
A
AndersS: Ta det som lärpengar då du totalt sett fått ett bra pris och för en högst rimlig summa av 1400:- har fått en kunskap som i en förlängning skulle kunna vara värt hundra gånger så mycket för framtida beställda tjänster.
8 svar · 2,5k läst
P
putte82: Det blev lite fel på bilden. Faktum är att limträbalken kan inte ligga så långt ut, den skulle genomskära en limträbalk över carporten. Nu är den flyttad 150cm till vänster och går då längst ena väggen på carporten. Detta gör att frihänget blir 520cm x 360cm. Möjlighet finns också att lägga en limträbalk längst husväggen paralellt med den andra. Kan också sätta staketet i
5 svar · 4,9k läst
·
K
knicklas: Nej då, det ska jag absolut göra. Kommer även skapa en byggtråd och gå igenom hela bygget från början till slut, men har inte tagit mig tid än. Kan släppa en liten teaser dock... :D [bild]
17 svar · 30,7k läst
·
Snigelfis
Snigelfis: Skråskruvat underifrån, man får antingen ligga eller vara extremt kortväxt för att se hålen/skruvskallarna. :)
7 svar · 7,8k läst
H
huggan: [citat] Rillorna fylls bara med snö och is. Så min erfarenhet är att det inte är bättre.
5 svar · 31,8k läst
Ingenjören
Ingenjören: Ihåliga stolpar finns t.ex. på Bauhaus. www.bauhaus.se/limtrapelare-gran-210x210x2900-1.html
1 svar · 9,7k läst
JothaR
JothaR: Precis :) Nä, blir det inte färdigt i år så får det allt slutföras under våren iaf... Färgklickarna är såna där "klätterfästen" från Bauhaus, säljs i 5-pack för runt hundringen!
28 svar · 13,4k läst
·
estwing
estwing: [citat] Hej. Skicka pm till mig.
28 svar · 17,8k läst
·
C
Callebalik: Hej! Första posten... begränsade kunskaper. :) På min terrass har jag ett ca 820mm x 8000mm staket i lättmetall, med spjälor. Detta staket tillhör föreningen så jag vill/får inte borra i det. Spjälorna är 20x40mm, där 20mm-sidan är det jag ser när jag tittar på staketet. Staketet ger en viss insyn så har jag tänkt att beställa ett frostat Plexiglas som jag sätter upp mot det.
0 svar · 5,8k läst
O
Originalet: Har en stor altan som är byggd i början på sommaren som jag tänkt lasera brun till våren. Nu har det dock blivit en del mörka linjer efter masonit som legat på trallen när det regnat. Har testat att tvätta bort det men har inte lyckats. Funderar på om den bruna lasyren döljer även detta tro eller om brädorna behöver bytas? I övrigt så borde väl brun lasyr vara tacksam att hålla
0 svar · 4,2k läst
N
Noseone: Googla pallbrickor.
5 svar · 6,8k läst
·
H
Hubbe2: Hej håller på med ett forskningsprojekt som gäller altaner, är väldigt intresserad av att få komma ut och prata med snickare som bygger mkt altaner och har god vana och erfarenhet. Dock brinner det lite i knutarna och jag skulle behöva få komma ut och prata med er under oktober månad, gärna på ett pågående bygge. OBS detta gäller inte att jag ska få tag i hantverkare för
0 svar · 2,5k läst
N
Nissepisse: Du har redan fått svaret och det är med vinkelslip. Har även provat sticksåg och sax men det blir inte i närheten så bra eller lätt som med vinkelslip.
31 svar · 40,6k läst
·
P
Plåster: Jag föreslår L-profiler i betong (alt platsgjutet) med infällda stolphållare.
1 svar · 2,6k läst
A
arbina: Min altan är nyinbyggd. Av aluminium och vattenbeständigt tätskikt. Men det läcker när det regnar ute. Först syns det i fogen vid ytterväggen. Den blir mörk. Regnar det tillräckligt blir det så småningom en pöl. Personen som byggt in altanen har även byggt andra altaner i föreningen. Detta är första gången som en av de av honom inbyggda altaner läcker. Han har kommit flera
0 svar · 2,0k läst
JothaR
JothaR: Alla plank/höga staket är bygglovspliktiga... Ligger ni nära strand så kan det dessutom vara så att INGET får vara kvar över vintern! Tyvärr "skiter" många verksamheter i att informera sina gäster/kunder om detta... Så kolla av med kommunen innan du lägger allt för mycket tid och kraft på det :-)
3 svar · 5,7k läst
gadu^
gadu^: Gött att ni inte kör med högtryck! Hör tyvärr alltför ofta "ööh, är inte det bra typ?"
9 svar · 35,3k läst
Demmpa
Demmpa: Du menar en färist som kan byggas av järnvägsräls http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Färis http://www.alternativ.nu/index.php?topic=25982.0 http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=13294 http://www.uppsalafria.se/artikel/94257 http://www.slu.se/Documents/externwebben/centrumbildningar-projekt/epok/HS_Ekomjolkprod.pdf Se stuckerna "korsa vägen" och "Backgården, ..."
5 svar · 8,3k läst
P
pezlin: Ok, tack för svar. Låter som om dom har lite svårt för icke-standard-beställningar...eller så var ditt fall ett undantag. Tänkte beställa nu så finns det lite tid till dess att markisen behövs nästa sommar :-)
6 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.