hajof70
hajof70: [citat] ;D ;D ;D [citat] ja jävlar... [citat] Jag är en jävel på att diskutera pyttesmå millimetergängor i Solex' förgasarhus av zinkgods och vilket fabrikat och ytbehandlingar bultarna i vänster framskärm ska ha på Mercor från april -57. Men tegelstenar, betong och gjutjärn får mig att sova extremt dåligt, om överhuvudtaget :P  ;) Meddelandet har dock gått hem; Stetsonhatten är
8 vastausta · 9,0k lukukertaa
K
kakelmaster: Meillä on paljon vanhoja juttuja lojumassa toimistolla, ja joskus niille löytyy käyttöä, joten on hyvä säilyttää ne, ja ne toimivat erinomaisesti, kunhan ne säilytetään oikein. [citat]
9 vastausta · 15,9k lukukertaa
Immobil
Immobil: :o Ahaa, ne ovat ne ruskeat laudat, jotka sinun pitää poistaa. :) Luulen, että voit tehdä sen, sillä on erittäin harvinaista, että vangat asetetaan sellaisille laudoille kantavuuden vuoksi. Kokeile poistaa jokin, niin näet miltä se näyttää takaa. Oletan, että siellä on lisää lautoja/lankkuja, joihin vangi on kiinnitetty. ;)
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=58200/0]Ikkunat & ovet[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Kyllä, vietin 12 viikkoa kesällä paneelin parissa ja jatkan edelleen, se vie hieman aikaa kuten sanottu: [bild] Käytin myös vinkkiä viistoleikatuista naularimoista, vaikka se tuntui hieman liioittelulta, mutta oli niin hauskaa käyttää silloin uutta rakennussahaa! Ostin myös erityisiä nauloja paneelinaulaukseen, joissa on leikattu kärki, joka leikkaa puukuidut eikä taivuta niitä
5 vastausta · 6,7k lukukertaa
M
Mjölnaren: Nämä ovat paljon slangia: http://www.lundgrensmaskin.se Voi olla, että etsimäsi on slangityyppi E.V.A 8-)
2 vastausta · 5,6k lukukertaa
P
poiu: Aika tyypillinen eristys. On hyvin yleistä, että suorat putket on eristetty mineraalivillalla, mutta saumat asbestilla. Niin kauan kuin ei repeä päällystä, ei ole vaaraa, joten anna olla paikallaan. Jos päällys on mennyt rikki, paikkaa reikä esimerkiksi ilmastointiteipillä.
6 vastausta · 4,7k lukukertaa
S
svh9633: Ohh kiitos Bagera ;) Hyvää tietoa. Kiitos kaikille /Sam
5 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
spocks_beard
spocks_beard: Kyllä se ehkä onnistuu. Betonisahan ja piikin avulla saat ehkä poistettua juuri sen, mitä haluat, etkä hajota liikaa. Onnea matkaan!
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
spocks_beard
spocks_beard: Hei Olen kohdannut raidallisia puunhajoajia, jotka ovat syöneet lisätyn erkkerin kynnyksen, erkkerin, joka on todennäköisesti rakennettu melko lähellä aikaa, jolloin päärakennus rakennettiin. (päärakennus vuodelta 1911 puurungolla) Perustusmuuri on valettu betonia erkkerissä. Seinät on rakennettu sahatusta puusta ja erilaisista laudoista, jotka olivat huonoilla lankuilla. Ajan myötä
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Täysin oikein yläpuolella! OSB:n/Plyfan+Kipsilevy tulee sitten vakauttamaan kaiken, jolloin voit lisäksi ripustaa mitä haluat joka puolelle seinälle :)
9 vastausta · 6,9k lukukertaa
H
High_Fidelity: [citat] Kun ajattelen, miten he hoitivat remontin aikaisemmin syksyllä, en päästä heitä kynnyksen yli...
14 vastausta · 10,9k lukukertaa
galento
galento: Hei taas. Tältä vanhassa autotallissa ja mainitussa seinässä näyttää. Täällä oli ennen lehmiä, joten "dyngluckan" oli yhä eristeen alla.
1 vastaus · 3,7k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Jep, uskon, että patruunan nimi oli jotain tyyliin golvfog. Aivan, se on ihan ok! Se on taatusti parempi kuin vanha ratkaisusi, joka ei tosiaan kestänyt loppuun asti. Kolvaaminen kunnolla on myös erittäin aliarvostettu tapa vahvistaa lattiarakennetta - se jakaa kuormituksen useamman keskenään toimivan palkin välillä! Oletan, että olet tietoinen siitä, että sinulla on edessäsi melko
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
J
Jutski: palaan myöhemmin muutamien kuvien kanssa :)
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
J
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Viime vuosina on tullut joitakin erityisiä tulppia erityisesti Lecalle, joten kysy pois! Muuten hyvä vinkki on ensin puristaa esimerkiksi vähän PL 400 reikään ja lyödä tulppa sisään. Odota mahdollisesti pari tuntia, sitten laita ruuvi - se yleensä tepsii 8-)
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
D
davidgerdin: Kiitos vastauksesta! Loistavaa, että on olemassa tällainen sivu! Terveisin David
4 vastausta · 3,5k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Ongelma kuitteja "todistusaineistona" käytettäessä on se, että ne ovat usein niin huonosti eriteltyjä. Siinä voi lukea "PUTKI, 110 mm" tai "VÄRI 10 LIT". :P
5 vastausta · 17,5k lukukertaa
AnnaKanin
AnnaKanin: Miten on mennyt? Olemme juuri aloittamassa vaatekaapin/varaston rakentamista portaiden alle. Talo on 15 vuotta vanha, joten on vaikea löytää materiaaleja, jotka sopivat yhteen. Portaikko kääntyy myös 180 astetta.
6 vastausta · 5,4k lukukertaa
Z
zankan: Puu ja kellari eivät yleensä ole kaikkein järkevin yhdistelmä. Samalla on syytä muistaa, että syy kohonneisiin kosteusarvoihin kellarissa ei ole pelkästään se, että se on maan alla, vaan että kellarit yleensä ovat viileämpiä kuin talon muut osat. Kosteusongelmaa voi ratkaista nostamalla lämpötilaa. Näin toimii maanvarainen laatta ja eristys sen alla. Sama määrä kosteutta on
12 vastausta · 4,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted/0]Övrigt[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Mukava kuulla. Olemme nyt päivittäneet verkkosivua muutamilla kuvilla valutyöstä - http://www.fasting65.se/byggdagbok/dagboken/dagboken_2005_december.html Kysymys on nyt... kuinka kauan meidän täytyy pitää tuki betonin alla? Muutamat ovat epäedullisesti (suoraan oven edessä), joten olisi kiva, jos voisimme poistaa ne.
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
K
kakelmaster: Me laatoittajat käytämme käsikahvallista sientä ja ämpäriä, jossa on 2 rullaa ylimääräisen veden poistoon. Ensin peset karkeasti ja kun saavutat oikean tuloksen, peset tarkasti. Vedä sientä vaakasuorasti ja poista ylimääräinen vesi joka kierroksella, jotta vältät Thimell-puhdistuksen myöhemmin ja pölyämisen rievulla. Vinkkinä on tehdä saumaus hieman löysemmäksi kuin mitä
2 vastausta · 4,7k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Totta, 1 cm/meter sen pitäisi olla, mutta yritä välttää alareunaa bjälken - siellä on suurin kuormitus!
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
M
mfreidlitz: Rehellisesti sanottuna en tiedä. Huone on vuorossa ja ajattelin olla hieman ennakoiva - tarkistaa tilanteen ennen kuin alan tutkia liikaa. Selvitän kvalisort mahdollisimman pian. Minulla on tunne, että voi olla pohjatyö, joka ei ole ihan kunnolla tehty... Sillä välin otan mielelläni vastaan teidän asiantuntemustanne; ehkä minun pitäisi lisätä vielä yksi vaihtoehto: Jättää se
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
M
mattiaxen: Joo, se on kyllä mietinnän arvoista, en usko että firman pitäisi veloittaa yli 100000 kr muutosta? silloin ollaan 200000 kr:ssä, jää paljon yli lullulille.
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
T
thrax: Minulla on sama rakenne meidän uudisrakennuksessa. Tämä ullakkoseinämä voi siis olla osa kattopalkkien ristikkorakennetta. /Thrax
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
M
m_j: Valitettavasti minulla ei ole vastausta kysymykseesi, mutta olen hieman samassa tilanteessa kuin sinä. Minulla on vanha ristikkotalo, josta aion poistaa eristeen ja korvata sen jollakin hengittävällä. Miten päädyitte käyttämään juuri Leca-block? Olen myös harkinnut tätä ratkaisua, mutta en ole vielä päättänyt mitään. Oliko sinulla muita materiaaleja mielessä ja mikä sai sinut
2 vastausta · 6,0k lukukertaa
A
AndersS: No ja, olen vähän epävarma yläjyrsimen käytöstä. Jos haluat tehdä pöydän sivukappaleilla eikä sen pitäisi näyttää liian "ohuelta", niin tarvitset luultavasti materiaalia, joka on vähintään 28 mm paksu. En ole itse koskaan kokeillut, joten puhun ehkä tietämättömyydestä. Miksi et ottaisi yhteyttä puusepänverstaaseen, jolla on oikea katkaisusaha, jossa on pöytä levyä
4 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=50496/0]Eristys[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.