6 895 lukukertaa ·
9 vastausta
7k lukukertaa
9 vastausta
Ruuvata kiskoja..
Tämä tuntuu hieman nololta kysymykseltä... mutta mitä väliä.
Mikä on tehokkain ja vakain tapa ruuvata vaakasuora sääntö pystysuorasti kulkevaan sääntöön? (katso alla oleva kuva)
|| | | ||
|| | | ||
||--------|--------|--------||
|| | | ||
|| | | ||
Tämä esittää seinän kehystä, suoraan edestäpäin. Eli miten kiinnitän vaakasuuntaiset säännöt keskelle parhaalla tavalla? Pitäisikö minun ruuvata 45 asteen kulmassa pystysääntöön vai? Kuinka monta ruuvia, jne? Vai pitäisikö minun käyttää kulmarautaa? Lyhyesti, miten yleensä tehdään "oikeasti"?
:-[
Mikä on tehokkain ja vakain tapa ruuvata vaakasuora sääntö pystysuorasti kulkevaan sääntöön? (katso alla oleva kuva)
|| | | ||
|| | | ||
||--------|--------|--------||
|| | | ||
|| | | ||
Tämä esittää seinän kehystä, suoraan edestäpäin. Eli miten kiinnitän vaakasuuntaiset säännöt keskelle parhaalla tavalla? Pitäisikö minun ruuvata 45 asteen kulmassa pystysääntöön vai? Kuinka monta ruuvia, jne? Vai pitäisikö minun käyttää kulmarautaa? Lyhyesti, miten yleensä tehdään "oikeasti"?
:-[
Riippuen siitä, miten tarkalleen aiot käyttää tätä sääntöä (onko se vain sääntö sisäseinässä?) on olemassa vähän erilaisia ratkaisuja. Jos se on kriittistä, käytä kiinnityslevyä vahvistuksena. Yhdistä se upottamalla ne pystysuoraan regeliin (ei, nyt vitsailen).
Äänestän kiinnityslevyn puolesta, ilman että teen siitä monimutkaisempaa kuin se on. Mutta totta kai... se riippuu siitä, mitä aiot tehdä. Mitä aiot tehdä?
Äänestän kiinnityslevyn puolesta, ilman että teen siitä monimutkaisempaa kuin se on. Mutta totta kai... se riippuu siitä, mitä aiot tehdä. Mitä aiot tehdä?
Siitä tulee väliseinä. Ja.. oikeastaan ei ole kyse vain keskellä olevista koolauksista, vaan koko systeemistä.
Kokeilin kiinnittää koolauksen ruuvilla 45 asteen kulmassa toiseen koolaukseen (hieman upotettu ruuvi) vastaavasta päästä, mutta ei tuntunut kovin vakaalta. Kun käännän koolausta, se liikkuu. Ei näytä siltä, että 2 ruuvia mahtuisi vierekkäin ilman, että puu halkeaa..
Kun katson, miten ovat tehneet koolaukset talossa yleisesti ottaen, kaikki on naulattu todella monella naulalla (70-luvun standardi). Haluaisin mieluummin välttää nauloja.
Se on 45x45.. olisin halunnut mielummin 45x70, mutta ei onnistunut. No jaa..
Kokeilin kiinnittää koolauksen ruuvilla 45 asteen kulmassa toiseen koolaukseen (hieman upotettu ruuvi) vastaavasta päästä, mutta ei tuntunut kovin vakaalta. Kun käännän koolausta, se liikkuu. Ei näytä siltä, että 2 ruuvia mahtuisi vierekkäin ilman, että puu halkeaa..
Kun katson, miten ovat tehneet koolaukset talossa yleisesti ottaen, kaikki on naulattu todella monella naulalla (70-luvun standardi). Haluaisin mieluummin välttää nauloja.
Se on 45x45.. olisin halunnut mielummin 45x70, mutta ei onnistunut. No jaa..
Hm. Tietty minun pitää laittaa kipsiä, muutenhan tämä olisi aika turhaa. :ByggaNytt sanoi:
Mutta... pystysuorat koolauksethan pitää kiinnittää lattiaan ja kattopolttopuuhun... kysymykseni on, miten kiinnitän ne parhaiten ruuveilla. 2, 4, 6 ruuvia? Ruuvaanko ne 45 asteen kulmassa? Käytänkö mikäraudat? Miten oikein teen sen...!
Keskellä olevat vaakasuorat ovat siksi, että voisin ripustaa hieman raskaampia esineitä seinälle, yksinkertaisesti... mutta, älä jää niihin kiinni. Peruskysymys on edelleen jäljellä..
Klikkaa tästä vastataksesi