Hei!

Olen juuri ostanut tiilitalon vuodelta -62, yksikerroksinen kellarilla. Kosteusmittauksen seurauksena eräässä kellarihuoneessa edellinen omistaja repi lattian pois ja poisti koko huoneen lattiarakenteen. Tämän jälkeen käsiteltiin fungisidillä, laitettiin Platon-matto, täytettiin solumuovilla, laitettiin lattialevy ja sitten laminaattilattia. Seinä on myös eristetty uudelleen Pordränilla.

Tuloksena on pehmeä, huojuva lattia, jossa on ylämäkiä ja kuoppia eri suuntiin. Ymmärrykseni mukaan se on teknisesti järkevä ratkaisu, mutta en pidä siitä silti.

Mitä haluan tehdä nykyään, on rakentaa lattia uudelleen, tällä kertaa teräspalkeilla ja asentaa lattialastulevy keraamisten laattojen kanssa. Kollega toisaalta suosittelee, että minun pitäisi nostaa laattaa, mahdollisesti tasoittaa ja asentaa lattialämmitys (huoneessa on nykyään vesiradiaattori).

Mitä minun pitäisi tehdä??? Onko vaihtoehdoilla ilmeisiä etuja tai haittoja?
Arvostan kaikkia mielipiteitä.

Ystävällisin terveisin
Mikael

Se mikä iskee minua suoraan on? Mitä styroxia he ovat käyttäneet ja miten he ovat sen asettaneet. Tarpeeksi kova styrox pitäisi olla täysin tasainen ja vakaa.

Rehellisesti sanottuna en tiedä. Huone on vuorossa ja ajattelin olla hieman ennakoiva - tarkistaa tilanteen ennen kuin alan tutkia liikaa. Selvitän kvalisort mahdollisimman pian. Minulla on tunne, että voi olla pohjatyö, joka ei ole ihan kunnolla tehty...

Sillä välin otan mielelläni vastaan teidän asiantuntemustanne; ehkä minun pitäisi lisätä vielä yksi vaihtoehto: Jättää se sellaiseksi kuin se on, valaa laatta tai rakentaa lattiapalkit? Miksi minun pitäisi valita mikä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.