Olen suurelta osin jo purkanut kissankaton seinän, katso kuvat alla. (Olen poistanut vaakasuorat paneelilaudat ja jättänyt toistaiseksi pystysuorat kantavat (?) koolaukset.) Ottaen huomioon piirustukset + sen tosiasian, että vastaavaa kantavaa funktiota ei ole huoneen toisella puolella, oletin, että seinä ei ole kantava. Nyt kuitenkin mielestäni kaikki näyttää liian vahvalta ollakseen ei-kantavaa. Samalla menneinä aikoina rakennettiin hieman eri tavalla (talo on vuodelta 1909, piirustukset ovat vuodelta 1937)...

Voinko jotenkin selvittää, onko seinä kantava? Jos se osoittautuu kantavaksi, aion tietenkin ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin, joka voi laskea asian! Kyseinen seinä on punaisella pisteytetty.

vagg1.jpg

vagg2.jpg
vagg3.jpg

Korotetun seinän varrella on vaakasuora palkki epäsäännöllisillä väleillä olevilla pulteilla. Huoneen toisella puolella ei ole tätä ratkaisua, vaan siellä näyttää ”normaalimmalta”… Epäilen, että tämä ratkaisu haittaa kattolyhtyprojektia. Kattolyhty on nykyään suoraan vastapäätä, katso piirustus. Ehkä siitä tulee kattoikkuna sen sijaan...
vagg4.jpg
vagg5.jpg

Internetyhteyteni takkuilee välillä lyhyitä aikoja, joten joskus yllä olevissa kuvissa voi valitettavasti olla ongelmia. Sen ei kuitenkaan pitäisi kestää kuin muutaman minuutin silloin tällöin!

Kiitos etukäteen!
/Klas

Minulla kävi juuri rakennusinsinööri kotona, joka totesi, että seinällä ei ole kantavaa toimintoa :)

Etsin hetken Keltaisilta sivuilta ja löysin yhden, joka asui vain 500 metrin päässä. Hän ei edes halunnut kupillista kahvia avuksi, mutta oli todella mukava vanhempi herrasmies :)

/Klas

Se näytti todellakin olevan groveregejä... mutta kun katsotaan kerrosta alempaa, ei samalla kohdalla ole seinää, joten se ei voi olla kantava.

Mikä teoria rakennuskonstruktöörillä oli...? vai sanoiko hän heti ei, kun tuli huoneeseen?
Terveisin minä

Minulla on sama rakenne meidän uudisrakennuksessa.
Tämä ullakkoseinämä voi siis olla osa
kattopalkkien ristikkorakennetta.

/Thrax

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.