4 318 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Kipsiä paneeliseinään??
Eikö sen pitäisi toimia vaikka tukipuut ovat betonia vasten, koska minun seinän tukipuut ovat vaakasuorassa ja silloin ilma voi kiertää koko huoneessa, mikä ei ole mahdollista jos tukipuut ovat pystysuorassa. Sitten aiomme vain kipsata 3 neljästä seinästä, joten ilma voi tulla ulos sitä kautta myös.. Ajattelin laittaa kudoksen seinään, joka sitten maalataan, onko väliä mitä pintakäsittelyä on,,?? jos ajattelee kosteutta??
Olen tullut siihen tulokseen, että seinässä on lecablock, sitten siihen on kiinnitetty 45*45 poikittain lecaan "vaakasuoraan", 45 eriste ja sitten paneeli. En ole huomannut mitään hometta tai vastaavaa, kukaan ei usko, että voisi vain laittaa kipsilevyä paneelin päälle??? Mr Z, sinulla näyttää olevan vähän tietoa tästä, mikä on sinun mielipiteesi??? Talo on rakennettu 70-luvun puolivälissä. Talo sijaitsee Keski-Ruotsissa, jos sillä on merkitystä, onhan minulla kuivain kellarissa...
Gips gör ingenting tätare ur diffusionssynpunkt....[/quote]mr Z sanoi:
Ei mutta jos laitat kipsiä paneelin päälle, koko rakenne muuttuu enemmän absorboivaksi kuin pelkkä paneeli. Sitä tarkoitin.
Puu ja kellari eivät yleensä ole kaikkein järkevin yhdistelmä. Samalla on syytä muistaa, että syy kohonneisiin kosteusarvoihin kellarissa ei ole pelkästään se, että se on maan alla, vaan että kellarit yleensä ovat viileämpiä kuin talon muut osat. Kosteusongelmaa voi ratkaista nostamalla lämpötilaa. Näin toimii maanvarainen laatta ja eristys sen alla. Sama määrä kosteutta on koko laatassa, mutta sisäpuolen lämpö vähentää suhteellista kosteutta.
Mutta tietysti voit asentaa kipsilevyn panelin päälle; se voi toimia tai sitten ei. Lapsuudenkodissani oli puuta kellarissa, emmekä koskaan havainneet hometta. Riippuu siitä, miltä ulkopuoli näyttää, salaojituksesta jne. Mutta todennäköisyys, että puuhun ilmestyy mikrobinäytteitä ennemmin tai myöhemmin, on suuri...
Mutta tietysti voit asentaa kipsilevyn panelin päälle; se voi toimia tai sitten ei. Lapsuudenkodissani oli puuta kellarissa, emmekä koskaan havainneet hometta. Riippuu siitä, miltä ulkopuoli näyttää, salaojituksesta jne. Mutta todennäköisyys, että puuhun ilmestyy mikrobinäytteitä ennemmin tai myöhemmin, on suuri...
Klikkaa tästä vastataksesi