T
Tussse: Hei Olen täysin uusi tässä, mutta minusta vaikuttaa siltä, että voisin saada teiltä muilta täällä foorumilla paljon hyviä vinkkejä. Asia on se, että minä ja tyttöystäväni asumme vanhassa puutalossa, jossa on muuratugrundi... oletettavasti talo on 1920-luvulta. Meillä on pieni kylpyhuone ylhäällä, mutta vain suihku eikä mahdollisuutta kylpyammeeseen :( ja kyllähän siinä on
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
M
moOd: Tulen seuraamaan ACME:n suosituksia, olen tullut siihen tulokseen. Näyttää toimivan parhaiten minun tapauksessani. Kipsilevyn sijasta tulee Huntonit kattopaneeleja.. näyttää lisäksi suhteellisen helpolta asentaa.
8 vastausta · 8,9k lukukertaa
·
Ranchn
Ranchn: Pujotan vielä yhden teknisen kysymyksen.. Ymmärrän, että minun pitäisi kiinnittää paneeli levyn yläreunaan piilottaakseni ruuvin seuraavan levyyn alle, mutta kuinka tehdä levyn alareunassa? Ei ruuvia? Tuntuu siltä, että levy voi vääntyä ja pullistua alareunasta. Edit Olen nyt puhunut Nordic Trä & Byggin kanssa He suosittelivat 50mm dyckert alareunaan levylle.
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
P
plomb: :-/ Minulla on talvipuutarha, kooltaan 4x8m, joka on rakennettu tukevan betonilaatan päälle, ja seinät ovat muurattua tiiliseinää. Talvipuutarha on rakennettu talon eteläpäätyyn. Talvipuutarhassa on useita ikkunoita, 9 kpl 10x18 sekä yksi ulko-ovi 10x21. Kysymykseni on, onko kukaan rakentanut talvipuutarhaan kerrosta lisää? Sinne sopisi hyvin ylimääräinen huone. Olisi mukavaa kuulla
0 vastausta · 3,5k lukukertaa
H
Herman: Hehe...joo, tarvitsen todella vähän inspiraatiota... olen ajanut liian pitkään putkeen, joten olen melkein alkanut kyllästyä. Mutta nyt aion nousta taas :-) Kiitos kaikista vastauksista!
12 vastausta · 15,7k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Jos luet vähän täältä: http://www.nivellsystem.se/images/stories/pdf_se/bygg.pdf ...ja sitten soitat Nivell:lle ja selität, että tarvitset apua lattiarakenteen kanssa, olen varma, että he auttavat sinua hyvällä rakenteella, joka vastaa kysymyksiisi pohjalevystä lattialastulevyyn asti. Yläpuolisille osille pätevät sitten normaalit alan säännöt, joita keskustellaan kaikilla
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
P
per11: Näyttää koskevan myös lasyyriä, olen katsonut laserattua paneelikattoa ja valkoiseksi maalattua paneeliseinää ei näytä ollenkaan hyvältä, jos maalaa asennuksen jälkeen. :'(
10 vastausta · 1,4k lukukertaa
D
drx: Käytä hakutoimintoa, niin löydät erittäin monta keskustelua, jotka käsittelevät tätä aihetta.
1 vastaus · 5,0k lukukertaa
K
kristian_Nilsson: ... siinä olet oikeassa. Kyllähän sitä on tietty ylpeys.... :P
8 vastausta · 3,4k lukukertaa
J
jannemac: Aion rakentaa lisäosan (4X6m) puusta olemassa olevaa tiilitaloa vasten. Miten kiinnitys tiileen tehdään? On hieman huolissaan siitä, että jos poistaa tiilet uuden seinän kohdalta, jäljelle jäävä tiiliseinä saattaa muuttua epävakaaksi ja haljeta, jos laajennus tai olemassa oleva talo liikkuu :-). Vai pitäisikö jättää tiilet paikoilleen koolinkien taakse ja kiinnittää koolingit
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: C/c 60:llä vot selviytyä yhdellä kerroksella lattia-kipsilevyä, jos liimaat esimerkiksi Ardex S48:lla: http://www.ardex.se/produkter/pdf/monteringsanvisningar/s48.pdf Lattiassa käytä GOLV-kipsilevyä (13 mm). Seinät (tavallinen kipsi 13 mm): Seinäpalkit c/c 60 - Kaksoiskipsi tai kuusipuulevy/OSB + kipsi Seinäpalkit c/c 40/45 levyjen leveyden mukaan - yksinkertainen kipsi Lue lisää
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
R
rudivoller: Kiitos vinkistä!
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
R
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
styrman1: Älä kiirehdi maalaamaan. odota muutama kuukausi, kunnes kaikki on kuivunut ennen.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
Larsa
Larsa: Rakenna pyykkikuilu suuren viemäriputken avulla (tyyppi 400 mm). Sitten saat kuljettaa sen seinän läpi ja vinosti alas kohti kodinhoitohuonetta. Todennäköisesti joudut siis johtamaan sen makuuhuoneenne läpi. Ehkä rakennettuna vaatekaappiin?
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
L
lob: Hei Kun ikkunainstallaattorit (Tiivi, Mockfjärd jne) asentavat ikkunoita rapattuihin/tasoitettuihin taloihin, he käyttävät jonkinlaista peitelistaa, joka on valmistettu pellistä tai alumiinista, ja joka peittää karmin ja seinän välisen etäisyyden. Ehkä se löytyy jostain. / LOB
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
Index
Index: Olen ajatellut tehdä sisäänrakennetun hyllyn kipsilevyseinään. Onko kenelläkään hyvää kuvausta?
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
Z
zankan: Ei mikään huippuidea pohjamaalata ja tasoittaa maalattua betonia. On olemassa riski, että koko juttu irtoaa, kun tasoite kuivuu. Poista väri, jos et tee vapaasti kantavaa lattiaa, mutta se lisää hieman korkeutta...
1 vastaus · 5,5k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Postit on siirretty [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=thread_deleted]Tähän aiheeseen[/link]
22 vastausta · 4,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Katsottuna sisäpuolelta: [bild]
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Oletko lukenut tämän ketjun? http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40280 Itse asiassa sama kysymys (kipsi/puita) ja mitä tahansa muutosta teetkin, se ei saa aiheuttaa mitään kosteusongelmia nykyään. Mitä sinulla on nykyisen seinän ulkopuolella? Yllä/alla maa, eristys, julkisivumateriaali ym.???
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
magnusss
magnusss: ;D ;D Ingenjören-: Sitten voisin itse mennä alas pesukorin kanssa sylissäni.... Jos ø 2.30 -putken voi laittaa tielle, voin käyttää sitä autotallina ....autotalli alá Barbapappa ;D :D
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
J
Jannis993: Kokeile Hellas imort työpajakadulla....
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
P
ppalm: takaisinliitäntä ei ole mahdollinen. 8-)
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
P
saturnus
saturnus: kuten aiemmin selitettiin, kiinnität sädettä (45X70) seinien ympärille sen etäisyyden kanssa, johon haluat laskea katon. Jos tavallinen korkeus tänään on 2,5m, laske minimimäärä. Ne palkit, joita sitten asetetaan seinien väliin, saavat roikkua (pendelissä) nauharautaan, jonka kiinnität kattoon, niin että uusi katto roikkuu jossain (jos kyseessä on suurempi huone), nauharautojen
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
B
Bricky: Meillä oli suunnitelmia juuri siitä, poistaa tuo seinä ja avata makuuhuonetta. Jotkut "tietäjät" ympäristössäni sanoivat, että seinä ei ollut lainkaan kantava, vaan sen voi vain poistaa. Entisenä rakennustyöntekijänä tiedän omat ja ympäristöni rajat, joten kun olin palkannut rakennusinsinöörin hieman muihin asioihin, kysyin samalla tuosta seinästä. Se oli ehdottomasti
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
C
cy_berg: Opiskelin melko paljon ennen kuin aloitin talopohjani rakentamisen, ja syy siihen, miksi suositellaan sepelin käyttämistä, on, että se katkaisee kapillaari-ilmiön, mikä tarkoittaa, että se vähentää tai eliminoi sen, että pohja imee vettä maaperästä. Koska teimme perustamme 200 mm:n solumuovieristyksellä, voisimme oikeastaan jättää sen huomioimatta, koska 200 mm solumuovia
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
P
Pope: Suunnittelen laajentaa kalojen talvisäilytystä kellarissani, ajatuksena on sisäallas, jonka koko on 2x6 metriä ja syvyys vähintään 120 cm. Kysymys on, kuinka suuren kuormituksen pohja kestää puolitoistakerroksisessa talossa, joka on rakennettu vuonna 1947.
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
P
poiu: Otan vapauden katkaista keskustelun, koska täällä on hyviä kuvia. Olen miettinyt hieman tätä tilannetta täällä. Kesämökin kellarin lattia koostuu murskeesta ja sitten noin 2 cm betonikuoresta, tietysti siinä on pieniä halkeamia, mutta ei vaarallisia. Mitä olen miettinyt; jos se näyttää tältä. Voiko silloin tasata lecasora, tärylevyllä ja laittaa styroksia. Eristyksen päälle
4 vastausta · 6,0k lukukertaa
M
matshermansson: Ah, kiinteä hylly onkin mielenkiintoinen. Valmiit ovet eivät olleet kovin hienoja, eivätkä kelvanneet vaimolle. Kiitos!
4 vastausta · 5,6k lukukertaa
S
singelhit: Hei.... Onko kukaan kokeillut permafoil:a, paitsi ne, jotka ovat referensseinä permafoil:in kotisivulla? Mikä on ollut tuloksenne? Kuinka paljon radonarvo on laskenut? Johnny
0 vastausta · 6,9k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.