MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=44176/0]Lämpö[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Miksi ei lastulevyä? Johtaako kipsi paremmin lämpöä, vai onko jokin muu syy? Tompa [/quote] Mieluummin yksi ylimääräinen kipsikerros kuin 22 mm lastulevy - oikein tai väärin, näin olen ainakin itse ajatellut. Osittain lämmönjohtavuuden vuoksi, osittain rakennekorkeuden vuoksi. 1 senttimetri on tärkeä kun kunnostaa taloa..... :=)
8 vastausta · 2,3k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Niin kauan kuin salaojitus on siedettävä ja sisäpuolelta ei tule vettä, se toimii hyvin. Itse poistin tämän, kun korjasin kylpyhuonettani, jotta olisin varma, ettei tulevaisuudessa tulisi ongelmia. Materiaali on kuitenkin puulastua. Mutta loppu kellarista saa todennäköisesti jäädä, jos en näe ongelmia.
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
A
andreashj: Myös me käytimme gypsum, toimi loistavasti. Sitten vain rullataan pohjamaali ja kosteussuoja ohjeiden mukaan. Olin kuitenkin vähän huolissani kipsin käytöstä kylpyhuoneessa, koska se on vesiliukoinen. Kun palkkasin pojat, oletin heidän käyttävän "oikeaa" sementtipohjaista rappausta. He vakuuttivat kuitenkin, että Gypsum toimii kylpyhuoneessa ja niin lukee myös tuotekuvauksessa. /A
10 vastausta · 11,9k lukukertaa
Immobil
Immobil: :o VAROITUS, halkeilu! ;)
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
Immobil
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
R
rosebuddy: good thinking...kiitos... Knudsen tai Karlsson...sama se - nyt tiedän mikä funktio on! ;D
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
G
gta324: Hei.... Minulla on kulmahuone, joka on suljettu yhdeltä puolelta kirjahyllyllä ja toiselta puolelta vaatekaapilla ja ajattelin rakentaa tehosteseinän kirjahyllyn sijaan. Tehosteseinään upotetaan sitten 42" televisio ja myös kaksi valaistua pientä "lokeroa". Pitäisikö minun käyttää kipsilevyjä tai lastulevyä seinän tekemiseen? Tehosteseinän ympärille tulee luultavasti jokin lista,
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
M
Max31: Hei Teimme samalla tavalla, kun rakensimme vanhempieni kesämökkiä. Laitoimme tuulensuojapaperin päälle, jotta ei puhkuisi suoraan eristeeseen, mökki seisoo pilareilla. En kuitenkaan osaa sanoa, onko tässä tavanomaisessa alapohjan teossa mitään "riskiä". /Max
1 vastaus · 4,8k lukukertaa
D
dalle: Yksi vinkki, soita kylpyammeen valmistajalle ja kysy neuvoa. Saatat yllättyä siitä, kuinka avuliaita he voivat joskus olla! :)
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
S
siamthai: Ok, se on varmasti helpointa sillä.
3 vastausta · 5,7k lukukertaa
S
3 vastausta · 5,7k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Vinkkejä juuri kipsilevyjen taivutukseen: http://www.norgips.se/type1.asp?gid=406
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
A
anaitis: Ajattelin vaneria, jotta siitä tulisi vähän tukevampi. Voi myös mennä ilman. Ruuvit menevät hyvin rappaukseen (tulppa!), liimaus yleensä onnistuu, ehkä sinun tulisi karhentaa maalia ensin. Löysit haittapuolen - minerit ON kalliimpi ostaa. Mutta minä ainakin nukun rauhallisemmin - kosteus ei voi vaikuttaa levyyn. Kosteussulku kuten tavallisesti. Voisi olla hyvä käyttää jotakin
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
D
daniellindholm: Kiitos avusta! Etsin kivenhakkaamon seuraavan kerran, kun menen suurkaupunkiin ja katson vähän värejä.
4 vastausta · 6,6k lukukertaa
Immobil
Immobil: 8-) Latexfoggi + uusi maali. ;)
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
M
moroten: Voit täyttää sen betonilla, jota voi ostaa 25 kg:n pusseissa.
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
S
svh9633: Hei! Miten on mennyt? Aion itse tehdä aivan samoin ja olen hieman hämmentynyt siitä, miten seinästä tulee tukeva. Kiitollinen vastauksesta /Sam
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
T
ThomasN: Olen purkanut ovenkarmit eteisen ja makuuhuoneen välillä ja ajattelin muurausta tiilestä. Seinä on melkein 30 leveä. Onko olemassa noin pitkiä tiiliä myynnissä? Haluaisin mielellään, että se ulottuu 5-15mm myös reunoilta. Muuten on pakko asetella ne lomittain, mikä olisi mukava välttää...
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
F
fooney: Yksi toinen oli tuuria, että se räjähti minun työkalupakkiin.... kesti viikon hakata taltoja ja vastaavia, jotka olivat vaahdotettuja! :P
7 vastausta · 3,4k lukukertaa
M
Mats: Ensimmäinen askel on oikeastaan suunnitella ja koordinoida ostoksesi. Tulee helposti ajettua monta kilometriä autolla hakemassa pieni tarvekalua sieltä täältä. Sitten katso, missä on lähin kierrätyskeskus/myyntipiste käytetylle rakennusmateriaalille. Sekä halvempaa että parempi ympäristölle kierrättää kuin rakentaa uutta. Löysin melkein uudet gustavsbeg-sporsliinit
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
M
Mats: Yhtä suuri kiinteä ikkunapaneeli kuin ovi tuntuu mielestäni kätevimmältä ratkaisulta. Silloin tiilikehys voi jäädä paikalleen. Sitten voi laittaa sellaista muovikalvoa, joka vastaa huurrettua lasia alaosaan, jos se olisi kylpyhuoneessa.
6 vastausta · 8,7k lukukertaa
·
S
sigpl: Onnea :)
12 vastausta · 9,9k lukukertaa
S
12 vastausta · 9,9k lukukertaa
D
Draven: [citat] Hmm, täytyy miettiä tätä vähän. Tämän huoneen akuutein asia tällä hetkellä on saada sinne katto, joten minun tarvitsee oikeastaan vain rakentaa seinä, joka jakaa huoneen kotiteatteritilaan ja serveri/datahuoneeseen. Joten ajattelin seuraavaa... Ota 45x95, joka on alareunassa, ja ruuvaa kiinni kaksi ulommaista regeliä tähän, nosta sitten koko rakenne pystyyn ja ruuvaa kiinni
6 vastausta · 4,5k lukukertaa
S
sambaengi: Kiitos vinkistä! Tämä vaikuttaa olevan todella jännittävä sivu!
4 vastausta · 3,5k lukukertaa
pappskallen
pappskallen: En näe mitään ongelmia siinä, että ajat alapuolella olevan spikregels till såtillvida, että voit osua sääntöön ja seinä on jotenkin suora. (tämä koskee sisätiloja oletan)
3 vastausta · 11,4k lukukertaa
D
dalle: Tsekkaa unelmaikkunaa, niillä on paljon pyöreitä asioita (myös ilman ikkunaruutua). Voi tilata useimpien suurten rakennusliikkeiden kautta, esim. K-Rauta. www.dromfonstret.se
1 vastaus · 4,4k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=58203/0]Ikkunat & ovet[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Aloita ylhäältä, niin sinun ei tarvitse suojata lattiaa, kun korjaat seiniä tai seiniä, kun maalaat kattoa. :)
1 vastaus · 4,1k lukukertaa
S
sigpl: On vaikea lausua ilman pohjapiirustusta. Voidaan erottaa kantavat ja tukevat rakenteet. Todennäköisesti kattoristikot ovat itsestään kantavia, eli ilman tarvetta tukea sisäseiniltä ja lepäävät ainoastaan ulkoseinillä. Sydänseinien ei tarvitse olla kantavia siinä mielessä, että niiden tulisi kantaa yläpuolisten seinien painoa, vaan ainoastaan tukea palkistoa, jotta taipuma ja
1 vastaus · 4,7k lukukertaa
K
KJE: Onko joku tehnyt omia fuskbjälkar och har vähän kuvia? :P
12 vastausta · 22,6k lukukertaa
J
jalas: Hei taas! Olemme mitanneet ja mitanneet ja ristimitanneet ja pyörineet laserin kanssa ympäriinsä useita päiviä, joten nyt olemme tyytyväisiä... luulisin. Olemme ainakin saaneet aikaan suoran neliön lattiaan! ;D Ongelmaksi tuli sen sijaan, että toinen ikkuna ei tule olemaan suorassa ja valitettavasti ulkopuoli on jo korjattu. Ja lisäksi talon emäntä halusi, että katto säilytetään
7 vastausta · 11,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.