Hei hei
Mietin aloittelijana, miten helpoiten ja tyylikkäimmin rakentaa "fuskbalk", joka kattaa noin 4 m?

Olin koonnut koolaukset (liima + naula tai ruuvi) haluttuun paksuuteen/dimensioon. Sitten olisin höylännyt/hakkaillut/hionnut/viilannut sitä saadakseni vanhan ilmeen. Sitten petsannut sen.

Olin joko ostanut palkin bauhausista noin 1000 kruunulla tai sitten hakannut tukin kirveellä ja sen jälkeen petsannut:)

Kun meidän piti pystyttää hirsimökkimme, jouduimme tilaamaan ensimmäisen kierroksen hirret sahalta. 20x20 cm ja pituudet 4,5 metriä. en muista hintaa tarkkaan, mutta se ei ollut kovin kallista. [smiley=wink.gif]

meillä on jäljellä kaksi pitkää tukinpätkää rakennusprojektistamme... ne jäivät yli.
luulen, että ne ovat noin 4tum

Heippa!
Viljebalkit ovat todella tyylikkäitä ja meillä on useita :D

Todella hyvä ja helppo tapa tehdä sellaisia on yhdistää 3 lankkua U-muodossa (naulaa liimaa) ja sitten veistellä ja muotoilla reunoja kunnes saat sopivan "vanhan kulmikkaan ilmeen". Pane lisää vaivaa kulmiin, joissa olet yhdistänyt lankut... ja sitten maalaa ne tai petsaa tai mitä ikinä haluatkaan... me maalasimme meidän mustiksi ja laitoimme ne paikoilleen :)

Haluan huomauttaa, että katselin viljebalkkar på en väri kaupasta ja ne olivat todella kalliita! Maksaisivat xx tuhatta kaikista palkeista... ja ne olivat kuitenkin vain styroxia ... :o (tosin niillä on erilaisia kokoja ja eri hinnat, mutta me halusimme jotain suurta ja järeää, joka näytti niin aidolta kuin mahdollista)...

Riippumatta siitä, mitä valitset...
Onnea matkaan, ne ovat tyylikkäitä 8-)
Terveisin Sandra

mattiasp sanoi:
Tämän sivun alareunassa on huijauspalkki.
[linkki]
He ovat olleet vähän fiksuja ja sahanneet 45° pitkille sivuille, jotka ovat vastakkain, jotta laudan sivua ei näy.

Mitä käytätte ne, jotka ovat tehneet oman version kattopalkista, lankkujen mitoitukseen? Miten nostat sen sitten, kun olet valmistanut ne??

Olen samaa mieltä siitä, että Bauhausin flygolit-juttu on kallista ja ne on lisäksi suunniteltu laitettavaksi olemassa olevaan runkoon, jos oikein ymmärrän.. Ja jos sinulla ei ole olemassa olevaa, niin siitä tulee vaikeaa ;D

Valepalkit styroxmateriaalista EI saa asentaa olemassa olevien koolinkien varaan. Ne tulee liimata kattoon. Ne eivät paina mitään, enintään sata grammaa 4 metrin palkkia kohti, joten tavallinen asennusliima tuubissa toimii erinomaisesti.

Hobbysnickarn sanoi:
Mitä te, jotka olette tehneet oman versionne kattopalkista, olette käyttäneet lautojen mitoituksessa? Miten saat sen paikalleen, kun olet valmistanut ne??
Olen rakentanut valepalkin kahdesta 22 x 95 raakapontista kummallekin puolelle 45 x 45 tukia, naulattu ja liimattu (nämä muodostavat poikkileikkaukseltaan ylösalaisin olevan U:n). Kiinnitin tämän kattoon tukien kautta. Lopuksi peitin U:n aukon vielä yhdellä 22 x 95 raakapontilla (naulattu). Nämä mitat eivät aivan täsmää, joten voi valita, höylätä vähän, kallistaa lautoja muutaman millimetrin ulospäin tai vain jättää sen sellaiseksi.

Lopuksi petsasin koko rakenteen todella tummalla petsillä. Tyylikästä ja erittäin yksinkertaista. (ainakin omasta mielestäni!)

• Tykkään
Bengt65
  • Laddar…
Onko joku tehnyt omia fuskbjälkar och har vähän kuvia? :P

• Tykkään
Bengt65
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.