22 597 lukukertaa ·
12 vastausta
23k lukukertaa
12 vastausta
"Väärennetty palkki"
Kun meidän piti pystyttää hirsimökkimme, jouduimme tilaamaan ensimmäisen kierroksen hirret sahalta. 20x20 cm ja pituudet 4,5 metriä. en muista hintaa tarkkaan, mutta se ei ollut kovin kallista. [smiley=wink.gif]
meillä on jäljellä kaksi pitkää tukinpätkää rakennusprojektistamme... ne jäivät yli.
luulen, että ne ovat noin 4tum
luulen, että ne ovat noin 4tum
Heippa!
Viljebalkit ovat todella tyylikkäitä ja meillä on useita
Todella hyvä ja helppo tapa tehdä sellaisia on yhdistää 3 lankkua U-muodossa (naulaa liimaa) ja sitten veistellä ja muotoilla reunoja kunnes saat sopivan "vanhan kulmikkaan ilmeen". Pane lisää vaivaa kulmiin, joissa olet yhdistänyt lankut... ja sitten maalaa ne tai petsaa tai mitä ikinä haluatkaan... me maalasimme meidän mustiksi ja laitoimme ne paikoilleen
Haluan huomauttaa, että katselin viljebalkkar på en väri kaupasta ja ne olivat todella kalliita! Maksaisivat xx tuhatta kaikista palkeista... ja ne olivat kuitenkin vain styroxia ...
(tosin niillä on erilaisia kokoja ja eri hinnat, mutta me halusimme jotain suurta ja järeää, joka näytti niin aidolta kuin mahdollista)...
Riippumatta siitä, mitä valitset...
Onnea matkaan, ne ovat tyylikkäitä
Terveisin Sandra
Viljebalkit ovat todella tyylikkäitä ja meillä on useita
Todella hyvä ja helppo tapa tehdä sellaisia on yhdistää 3 lankkua U-muodossa (naulaa liimaa) ja sitten veistellä ja muotoilla reunoja kunnes saat sopivan "vanhan kulmikkaan ilmeen". Pane lisää vaivaa kulmiin, joissa olet yhdistänyt lankut... ja sitten maalaa ne tai petsaa tai mitä ikinä haluatkaan... me maalasimme meidän mustiksi ja laitoimme ne paikoilleen
Haluan huomauttaa, että katselin viljebalkkar på en väri kaupasta ja ne olivat todella kalliita! Maksaisivat xx tuhatta kaikista palkeista... ja ne olivat kuitenkin vain styroxia ...
Riippumatta siitä, mitä valitset...
Onnea matkaan, ne ovat tyylikkäitä
Terveisin Sandra
Sivun alareunassa on huijauspalkki.
http://www.cjohnhebert.com/Festool Planer.htm
http://www.cjohnhebert.com/Festool Planer.htm
Mitä käytätte ne, jotka ovat tehneet oman version kattopalkista, lankkujen mitoitukseen? Miten nostat sen sitten, kun olet valmistanut ne??
Olen samaa mieltä siitä, että Bauhausin flygolit-juttu on kallista ja ne on lisäksi suunniteltu laitettavaksi olemassa olevaan runkoon, jos oikein ymmärrän.. Ja jos sinulla ei ole olemassa olevaa, niin siitä tulee vaikeaa ;D
Olen samaa mieltä siitä, että Bauhausin flygolit-juttu on kallista ja ne on lisäksi suunniteltu laitettavaksi olemassa olevaan runkoon, jos oikein ymmärrän.. Ja jos sinulla ei ole olemassa olevaa, niin siitä tulee vaikeaa ;D
Olen rakentanut valepalkin kahdesta 22 x 95 raakapontista kummallekin puolelle 45 x 45 tukia, naulattu ja liimattu (nämä muodostavat poikkileikkaukseltaan ylösalaisin olevan U:n). Kiinnitin tämän kattoon tukien kautta. Lopuksi peitin U:n aukon vielä yhdellä 22 x 95 raakapontilla (naulattu). Nämä mitat eivät aivan täsmää, joten voi valita, höylätä vähän, kallistaa lautoja muutaman millimetrin ulospäin tai vain jättää sen sellaiseksi.Hobbysnickarn sanoi:
Lopuksi petsasin koko rakenteen todella tummalla petsillä. Tyylikästä ja erittäin yksinkertaista. (ainakin omasta mielestäni!)
Klikkaa tästä vastataksesi