3 885 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Mikä rakennusmateriaali tämä on - tagatelli?
Hei, kun hajotan kellariamme, löydän alla mainittua materiaalia joistakin paikoista. Sitä on todennäköisesti käytetty kiinnittämään rappausta. Sitä käytetään kuitenkin vain joissain paikoissa ja toisaalla on ohuita kevytbetonilaattoja. Sitä käytetään vain seinien alaosassa, noin 50 cm lattiasta ylöspäin. Talomme on kevytbetonia ja 50-luvulta.
Se näyttää vihreältä tagliatelleltä!?
Olen utelias materiaalista.
Mikä sen nimi on?
Onko se luonnonmateriaali, kuten meriheinä?
Mihin sitä käytettiin?
Ominaisuudet, positiiviset / negatiiviset?
/Andreas
Se näyttää vihreältä tagliatelleltä!?
Olen utelias materiaalista.
Mikä sen nimi on?
Onko se luonnonmateriaali, kuten meriheinä?
Mihin sitä käytettiin?
Ominaisuudet, positiiviset / negatiiviset?
/Andreas
Kiitos.
Se kuulostaa hyvältä materiaalilta kellariseinään. Kotisivulta;
"Puiset villalevyt pystyvät imemään ja vapauttamaan kosteutta ilman, että tuote vahingoittuu. Itse asiassa voidaan myös hyötyä kosteuden imeytymisestä ja vapautumisesta suhteellisen ilmankosteuden tasoittamisena, jotta tilan kosteus pysyy tasaisena."
Se kuulostaa hyvältä materiaalilta kellariseinään. Kotisivulta;
"Puiset villalevyt pystyvät imemään ja vapauttamaan kosteutta ilman, että tuote vahingoittuu. Itse asiassa voidaan myös hyötyä kosteuden imeytymisestä ja vapautumisesta suhteellisen ilmankosteuden tasoittamisena, jotta tilan kosteus pysyy tasaisena."
Niin kauan kuin salaojitus on siedettävä ja sisäpuolelta ei tule vettä, se toimii hyvin. Itse poistin tämän, kun korjasin kylpyhuonettani, jotta olisin varma, ettei tulevaisuudessa tulisi ongelmia. Materiaali on kuitenkin puulastua. Mutta loppu kellarista saa todennäköisesti jäädä, jos en näe ongelmia.
Klikkaa tästä vastataksesi