4 531 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Tasaa lattia betoniperustukselle ?
Tarvitsen korottaa puolet huoneeni lattiasta, jossa olen valanut koko betonisien laatan. Laattaan olen myös asennanut lattialämmityksen, joten miten kiinnitän lattianiskat? (En halua porata tai naulata lattialämmityksen takia). Sitten käytänkö jonkinlaista paperia puun ja betonin välissä?
Aiotko rakentaa lavan, vai?
Olisin laittanut ulos kantavan puupalkin kehyksenä (kantava puupalkki eristyksellä) ja näihin kantaviin puupalkkeihin kiinnittäisin sitten palkiston. Kaiken kiinnittämiseksi uloimmat tukipuut kiinnitetään seiniin (varmasti löytyy jostain seinäpuuta). Poikkipalkki eteen ja yksi taakse palkistossa, joista jälkimmäinen myös kiinnitetään johonkin seinäpuuhun.
Olisin laittanut ulos kantavan puupalkin kehyksenä (kantava puupalkki eristyksellä) ja näihin kantaviin puupalkkeihin kiinnittäisin sitten palkiston. Kaiken kiinnittämiseksi uloimmat tukipuut kiinnitetään seiniin (varmasti löytyy jostain seinäpuuta). Poikkipalkki eteen ja yksi taakse palkistossa, joista jälkimmäinen myös kiinnitetään johonkin seinäpuuhun.
Rakennan kotiteatterihuonetta. Ja kaikki muut seinät tässä huoneessa ovat kevytbetonia/ytongia, mutta ei ole ongelmaa kiinnittää koolauksia seinään.
Ei mitään kyllästettyä betoniperustukseen tai mitään paperia alajuoksun alle jos nyt sen laitan? Uskon, että lattialämmitys itsessään pitää kosteuden poissa.
Ei mitään kyllästettyä betoniperustukseen tai mitään paperia alajuoksun alle jos nyt sen laitan? Uskon, että lattialämmitys itsessään pitää kosteuden poissa.
Jos sinulla on lattialämmitys, pidä mielessä, että sinun tulisi pitää melko avointa rakennetta, jotta saat lattian tuottaman lämmön leviämään koko huoneeseen eikä se jää vangiksi lattian alle.
Min syllikehys saattaa rajoittua kahteen palkkiin, 45* 95, pystyyn, jotka kiinnitetään seiniin, ja sitten kerrosrakennelma, tyyliin 45*195 tai jotain vastaavaa leveydestä riippuen, poikittain näiden päälle. Silloin lämpö tuulettuu helposti.
Hmm, täytyy miettiä tätä vähän. Tämän huoneen akuutein asia tällä hetkellä on saada sinne katto, joten minun tarvitsee oikeastaan vain rakentaa seinä, joka jakaa huoneen kotiteatteritilaan ja serveri/datahuoneeseen. Joten ajattelin seuraavaa...Snuttjulle sanoi:
Ota 45x95, joka on alareunassa, ja ruuvaa kiinni kaksi ulommaista regeliä tähän, nosta sitten koko rakenne pystyyn ja ruuvaa kiinni kaksi ulommaista regeliä molempiin ytong-seiniin, ota sitten vaakasuora yläregeeli ja naulaa kiinni kattorakenteeseen...? Käsittämätöntä? Mutta tämän pitäisi antaa vakaa seinä ilman, että minun tarvitsee kiinnittää se lattiaan. Ainoa ongelma on, että yksi ytong-seinä on ulkoseinä (365mm paksu), joten tässä minun täytyy varmaan käyttää jonkinlaista paperia välissä ennen...
Klikkaa tästä vastataksesi