11 943 lukukertaa ·
10 vastausta
12k lukukertaa
10 vastausta
kaakeloiminen epätasaisella seinällä
Nyt loppu talonrakennuksesta alkaa lähestyä...
Koska herrat, jotka muurastivat alakerran, eivät ilmeisesti olleet kovin tarkkoja, seinät jäivät melko epätasaisiksi.
Miten nyt teen, kun pitäisi laatoittaa alakerran kylpyhuoneessa???
Seinät on muurattu Lammi block -kivillä, jotka sitten täytettiin betonilla, eli tukeva betoniseinä.
Onko vain heitettävä kiinnityslaastia ja tasoitettava epätasaisuudet tällä vai pitäisikö ensin "tasoitella" jollain muulla?
Ajattelin tasoittaa kipsilaastilla, mutta huomasin, että se ei ehkä jaksa kannatella laattoja myöhemmin...
Onko hyviä ideoita???
Koska herrat, jotka muurastivat alakerran, eivät ilmeisesti olleet kovin tarkkoja, seinät jäivät melko epätasaisiksi.
Miten nyt teen, kun pitäisi laatoittaa alakerran kylpyhuoneessa???
Seinät on muurattu Lammi block -kivillä, jotka sitten täytettiin betonilla, eli tukeva betoniseinä.
Onko vain heitettävä kiinnityslaastia ja tasoitettava epätasaisuudet tällä vai pitäisikö ensin "tasoitella" jollain muulla?
Ajattelin tasoittaa kipsilaastilla, mutta huomasin, että se ei ehkä jaksa kannatella laattoja myöhemmin...
Onko hyviä ideoita???
Hei,
miksi ei ottaa "herrarna" jotka loivat hässäkän?
Heidän pitäisi korjata tämä.
Oletan että se oli firma.
Etkö ole maksanut kaikkea? Kuittilla? Onhan siinä jotain mitä voit käyttää painostuksena siinä tapauksessa. Tee se siinä tapauksessa kirjallisesti!!
Jos he eivät reagoi parin painostuksen jälkeen, voit pidättää maksun tai antaa jonkun toisen firman korjata sillä rahalla jonka pidätät.
miksi ei ottaa "herrarna" jotka loivat hässäkän?
Heidän pitäisi korjata tämä.
Oletan että se oli firma.
Etkö ole maksanut kaikkea? Kuittilla? Onhan siinä jotain mitä voit käyttää painostuksena siinä tapauksessa. Tee se siinä tapauksessa kirjallisesti!!
Jos he eivät reagoi parin painostuksen jälkeen, voit pidättää maksun tai antaa jonkun toisen firman korjata sillä rahalla jonka pidätät.
Epätasaisuudet vaihtelevat 1-2 cm:n välillä, ja silloin seinälohkot ovat siirtyneet suhteessa toisiinsa.
Valitettavasti alakerran aseennus (muuraus) oli paniikkiprojekti, jonka meidän piti tehdä itse, mutta koska piirustukset viivästyivät 2-3 kuukautta, emme ehtineet tehdä sitä itse ja jouduimme palkkaamaan hieman epäilyttäviä hantverkareita. (joilla oli ilmeisesti jopa alkoholiongelmia, kuten huomasimme myöhemmin)
On vähän vaikeaa löytää hantverkareita viikon varoitusajalla.
Mutta olen keksinyt, miten aion tehdä.
Aion nyt tasoittaa Maxitin (=Optirocin) Gypsumilla ja sitten laatoittaa sen päälle.
Valitettavasti alakerran aseennus (muuraus) oli paniikkiprojekti, jonka meidän piti tehdä itse, mutta koska piirustukset viivästyivät 2-3 kuukautta, emme ehtineet tehdä sitä itse ja jouduimme palkkaamaan hieman epäilyttäviä hantverkareita. (joilla oli ilmeisesti jopa alkoholiongelmia, kuten huomasimme myöhemmin)
On vähän vaikeaa löytää hantverkareita viikon varoitusajalla.
Mutta olen keksinyt, miten aion tehdä.
Aion nyt tasoittaa Maxitin (=Optirocin) Gypsumilla ja sitten laatoittaa sen päälle.
Puhdista seinät. Voit käyttää Gypsum-naturipsiä, jota on helppo työstää.
Minulla on samanlainen ongelma, kun aion laatoittaa vanhan kellarin seinääni (joka on nykyään maalattu). Eräs käsityöläinen ehdotti teräsprofiileja ja kipsilevyä, mutta se kasvattaa seinää mielestäni liikaa. Käsityöläinen ei pitänyt kipsillä tasoittamisesta, hänellä oli huonoja kokemuksia siitä, ettei se kestä kovin hyvin. Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin kipsi, joilla tasoittaa sileäksi?
Om du tar bort färgen först så är kalkputs en av alternativen jag tror på. Storknar inte så snabbt som gipset ( du hinner jämna ut ytan ) och är mycket billigarefremag sanoi:
Man kan fästa kakel direkt i en färskt lagt puts :-/ Läste någonstans att man gjorde så före man uppfunnit alla dom fästmassor som används nu. Hur svårt eller lätt och hållbart är det att fästa kakel i putsen,vet jag inte men kalkputs är ju samma materialblandning som kalkmurbruk, och den håller ju många väggar ihop ;D. Badhus och mosaiker i gamla Rom smyckades med att lägga kakel i puts och dom håller än;D.
gaia
Nyt olemme putsanneet seinät Optirocsin/maxitin Gypsumiksella ja siitä tuli erittäin hyvä. Myöhemmin kiinnitimme pari lautaa nauloilla kipsin läpi saadaksemme suorat kulmat, ja huomasin, että kipsi pysyy "todella" hyvin, tuskin halkeili lainkaan siinä kohtaa, missä naula oli mennyt läpi, vain pieni pyöreä reikä naulan jälkeen.
Helppo työskennellä sen kanssa ja tulee erittäin hienoa.
Suosittelen tätä vahvasti.
Helppo työskennellä sen kanssa ja tulee erittäin hienoa.
Suosittelen tätä vahvasti.
Voiko tämän päälle laittaa kosteussulun, jos haluaa suihkuttaa seinää vasten?NordiCs sanoi:Nyt olemme puhdistaneet seinät Optirocs/maxits Gypsumilla ja siitä tuli todella hyvä.
Myöhemmin kiinnitimme muutaman lankun naulalla rappauksen läpi saadaksemme suorat kulmat, jolloin huomasin, että rappaus pysyy todella hyvin, ei juuri lainkaan halkeillut siinä missä naula oli mennyt läpi, vain pieni pyöreä reikä naulan jälkeen.
Helppo työskennellä ja tulee todella hieno.
Suosittelen lämpimästi tätä.
Myös me käytimme gypsum, toimi loistavasti. Sitten vain rullataan pohjamaali ja kosteussuoja ohjeiden mukaan.
Olin kuitenkin vähän huolissani kipsin käytöstä kylpyhuoneessa, koska se on vesiliukoinen. Kun palkkasin pojat, oletin heidän käyttävän "oikeaa" sementtipohjaista rappausta. He vakuuttivat kuitenkin, että Gypsum toimii kylpyhuoneessa ja niin lukee myös tuotekuvauksessa.
/A
Olin kuitenkin vähän huolissani kipsin käytöstä kylpyhuoneessa, koska se on vesiliukoinen. Kun palkkasin pojat, oletin heidän käyttävän "oikeaa" sementtipohjaista rappausta. He vakuuttivat kuitenkin, että Gypsum toimii kylpyhuoneessa ja niin lukee myös tuotekuvauksessa.
/A
Klikkaa tästä vastataksesi